[J95] Zawias do offroadu
Moderator: luk4s7
Re: [J95] Zawias do offroadu
Siemano Realbiker i inni...
Nawiazujac do naszej rozmowy podaje na forum wymiary w mojej specyfikacji zawieszenia - moze sie komus jakims przypadkiem przydac, model 95, D4D:
Wiec:
Przod
amory Ultima 36S706A + sprezyny King KTFR-58
podniesiony na lewarku 63cm - opuszczony 54,3cm (krawedz nadkola do centrum felgi-osi)
Tyl
amory Ultima 400783 + sprezyny King KTRR-59
podniesony na lewarku 67,5cm - opuszczony 60.2cm (krawedz nadkola do centrum felgi-osi)
Wiec teoretycznie moge probowac jeszcze podniesc przod o 2cm - producenci zawieszen zalecaja do tego modelu aby roznica podniesiony - opuszczony byla okolo 6cm... z tylu juz mi wystarczy...
Zaznaczam ze nie mam ani wyciagarki ani offroadowego zderzaka, ani bagaznika! Auto jest puste bo na codzien jezdze bardziej cywilizowanym delizansem.
Opnoy 285-75-16 i felgi alu Toyotowskie ale chyba z innego modelu bo sa chyba bardziej odsadzone na zewnatrz i to powoduje tarcie przednich opon o nadkola...
Nawiazujac do naszej rozmowy podaje na forum wymiary w mojej specyfikacji zawieszenia - moze sie komus jakims przypadkiem przydac, model 95, D4D:
Wiec:
Przod
amory Ultima 36S706A + sprezyny King KTFR-58
podniesiony na lewarku 63cm - opuszczony 54,3cm (krawedz nadkola do centrum felgi-osi)
Tyl
amory Ultima 400783 + sprezyny King KTRR-59
podniesony na lewarku 67,5cm - opuszczony 60.2cm (krawedz nadkola do centrum felgi-osi)
Wiec teoretycznie moge probowac jeszcze podniesc przod o 2cm - producenci zawieszen zalecaja do tego modelu aby roznica podniesiony - opuszczony byla okolo 6cm... z tylu juz mi wystarczy...
Zaznaczam ze nie mam ani wyciagarki ani offroadowego zderzaka, ani bagaznika! Auto jest puste bo na codzien jezdze bardziej cywilizowanym delizansem.
Opnoy 285-75-16 i felgi alu Toyotowskie ale chyba z innego modelu bo sa chyba bardziej odsadzone na zewnatrz i to powoduje tarcie przednich opon o nadkola...
Re: [J95] Zawias do offroadu
To ja na springu lovells z przodu mam w gorze 63 a na glebie 60... wolal bym na glebie te 56-57 wiec mam spring za twatdy
Re: [J95] Zawias do offroadu
Minął rok od założenia tematu, a ja dalej zawiasu nie kupiłem no ale przyszedł w końcu czas.
Landek jeździ na Simexach i ma się dobrze, reduktor i przednia oś nie odpadła Dokupiłem też zderzak, wyciągarkę Dragon Winch 5,7t, oraz osłony pod silnik i skrzynię z reduktorem. Przyszedł czas na zawias i lift, bo cały czas biję podwoziem o kamienie i ziemię, a w dodatku na pełnym skręcie bieżnik trze o nadkole, co mnie bardzo denerwuje.
Może doradzicie co wybrać? Ogólnie nie zależy mi na jakimś ekstra wypasionym zawiasie, bardziej coś w średnim budżecie. Lift 2 cale.
Druga sprawa to znajomy mi poradził żebym wypiął stabilizatory w zawieszeniu, dobry pomysł?
Landek jeździ na Simexach i ma się dobrze, reduktor i przednia oś nie odpadła Dokupiłem też zderzak, wyciągarkę Dragon Winch 5,7t, oraz osłony pod silnik i skrzynię z reduktorem. Przyszedł czas na zawias i lift, bo cały czas biję podwoziem o kamienie i ziemię, a w dodatku na pełnym skręcie bieżnik trze o nadkole, co mnie bardzo denerwuje.
Może doradzicie co wybrać? Ogólnie nie zależy mi na jakimś ekstra wypasionym zawiasie, bardziej coś w średnim budżecie. Lift 2 cale.
Druga sprawa to znajomy mi poradził żebym wypiął stabilizatory w zawieszeniu, dobry pomysł?
Re: [J95] Zawias do offroadu
Możesz kupić Amadaextrem dają radę.
Re: [J95] Zawias do offroadu
Dobra, znalazłem:
sprężyny dobinsons + amory amada extreme - 2.620zł
http://allegro.pl/toyota-land-cruiser-j ... 31413.html
spreżyny + amory dobinsons - 3.080zł
http://allegro.pl/dobinsons-zestaw-lift ... 99010.html
sprężyny dobinsons + amory amada extreme - 2.620zł
http://allegro.pl/toyota-land-cruiser-j ... 31413.html
spreżyny + amory dobinsons - 3.080zł
http://allegro.pl/dobinsons-zestaw-lift ... 99010.html
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: [J95] Zawias do offroadu
Kup na tył sprężyny +150 kg minimum, ja wziąłem +100 i troche mało, tzn stał niżej niż przód bez wielkiego obciążenia.
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: [J95] Zawias do offroadu
Napisz jak Ci sie jezdzi na tych simexowatych, czy bardzo głośno, jak z przyczepnością, jaki rozmiar.
Re: [J95] Zawias do offroadu
ja miałem problem z amadą i przednim zawiasem
Re: [J95] Zawias do offroadu
Jeśli chodzi o jazdę po asfalcie to możesz o niej zapomnieć. Generalnie jest głośno i słaba przyczepność, szczególnie po deszczu. A w terenie to już inna bajka, jak się nie zawiesisz to przejedziesz chyba przez wszystko.sebastian44 pisze:Napisz jak Ci sie jezdzi na tych simexowatych, czy bardzo głośno, jak z przyczepnością, jaki rozmiar.
Rozmiar: 265/70R16
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: [J95] Zawias do offroadu
Okej, dzieki, czyli dla mnie odpada, bo jednak jak chce teren to najpierw musze do niego dojechać, czasami bardzo daleko. Czyli zwykłe MT muszą wystarczyć
- sebastian44
- Posty: 2143
- Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
- Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
- Kontakt:
Re: [J95] Zawias do offroadu
Napiszesz coś wiecej?realBiker pisze:ja miałem problem z amadą i przednim zawiasem
Re: [J95] Zawias do offroadu
Wyszło mi na to że długość montażowa przednich amorów Amady (eye to eye, baza czy jak to tam zwał) jest dłuższa niż przewiduje to konstrukcja tego zawieszenia. Nie pamiętam dokładnie ale było więcej chyba o centymetr. Przy moście nie ma to znaczenia o ile sprężyny nie wypadajo ale wahacze działają inaczej
Poskładać dało się bez problemu i pewnie by jeździło ale przy skrajnym położeniu koła w dół element zawieszenia (górna część zwrotnicy) wchodził w kolizję ze sprężyną, a po oderwaniu się kola od podłoża wahacz opierał się chyba na półośce. Długość bazowa amortyzatora powinna być tak dobrana co by nic nie haczyło. Seryjny tak jest dobrany, a te liftowe zazwyczaj też są tylko niewiele dłuższe od seryjnych. Dobinosny, które ostatecznie do mnie poszły, są tylko niewiele dłuższe od serii, na pewno nie o dwa cale Poczytaj wątek o liftowaniu przedniego zawiasu w tym aucie, tam się sporo wartościowych informacji pojawiło.Jak postawisz furmankę dokładnie dwa cale wyżej z przodu to będzie to jeździć jak wóz drabiniasty i zapomnij o jakimkolwiek wykrzyżu z przodu.
Poskładać dało się bez problemu i pewnie by jeździło ale przy skrajnym położeniu koła w dół element zawieszenia (górna część zwrotnicy) wchodził w kolizję ze sprężyną, a po oderwaniu się kola od podłoża wahacz opierał się chyba na półośce. Długość bazowa amortyzatora powinna być tak dobrana co by nic nie haczyło. Seryjny tak jest dobrany, a te liftowe zazwyczaj też są tylko niewiele dłuższe od seryjnych. Dobinosny, które ostatecznie do mnie poszły, są tylko niewiele dłuższe od serii, na pewno nie o dwa cale Poczytaj wątek o liftowaniu przedniego zawiasu w tym aucie, tam się sporo wartościowych informacji pojawiło.Jak postawisz furmankę dokładnie dwa cale wyżej z przodu to będzie to jeździć jak wóz drabiniasty i zapomnij o jakimkolwiek wykrzyżu z przodu.
Re: [J95] Zawias do offroadu
Zamówiłem, sprężyny i amory dobinson'a +2" - przód/tył + 150kg.
Z tego, co wyczytałem to amada extreme jest wytrzymalsza - amortyzator olejowy, natomiast dobinson olejowo-gazowy, ale za to ma lepszą charakterystykę pracy. Nie wiem ile w tym prawdy. Może ktoś kto siedzi w temacie się do tego odniesie? Mam jeszcze czas do jutra żeby się rozmyślić.
I jeszcze jedno pytanko, czy nie potrzebuje czasem dłuższych przewodów hamulcowych?
Z tego, co wyczytałem to amada extreme jest wytrzymalsza - amortyzator olejowy, natomiast dobinson olejowo-gazowy, ale za to ma lepszą charakterystykę pracy. Nie wiem ile w tym prawdy. Może ktoś kto siedzi w temacie się do tego odniesie? Mam jeszcze czas do jutra żeby się rozmyślić.
I jeszcze jedno pytanko, czy nie potrzebuje czasem dłuższych przewodów hamulcowych?
Re: [J95] Zawias do offroadu
Dłuższe przewody nie są konieczne przy lifcie 2 cale.
Re: [J95] Zawias do offroadu
Wie ktoś może jak odkręcić tylne amortyzatory w J9? Przód już zrobiłem, z tyłu wsadziłem nowe sprężyny ale nie wiem jak dojść do amoryzatora z góry. Może ktoś pomoże?