Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 11 gru 2018, 12:11
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 07 sie 2018, 19:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 16:24
Posty: 1204
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
Auto: KDJ120, 120KW
Jest polska firma Maer która produkuje można powiedzieć seryjnie ramy do Defendera. Robią też inne fajne rzeczy https://m.facebook.com/maersklep/?locale2=pl_PL

Co do US to ostatnio Krzysiek mi uświadomił że tam samochody nie muszą mieć nr na ramie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 sie 2018, 22:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
W Stanach nie ma tematu homologacji. Ramę customową buduje warsztat z odpowiednimi uprawnieniami - i po temacie.

Dodatkowym atutem u nich jest też to - że rama nie jest elementem identyfikacyjnym pojazdu. W specyfikacji USA na ramie nie ma numeru VIN :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 sie 2018, 23:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Posty: 162
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hdj 100
Ktoś mi powie dlaczego ten kawałek ramy jest z dwóch profili C a nie z jednego zamkniętego?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sie 2018, 6:41 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 453
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
jezus pisze:
Dla świętego spokoju sprzedawać bez numerów jako.....stalowa grzęda dla kur,

Kwestie konstrukcji grzęd dla kur reguluje odpowiednią ustawa. Nie jest niestety tak, że można sobie cokolwiek nazwać grzędą. Byś musiał po montażu zrobic odbior u powiatowego lekarza weterynarii , zanim dostałbyś dokument uprawniający do stosowania . To nie są proste sprawy. Żyjemy w Unii.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sie 2018, 6:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
aadamuss pisze:
Ktoś mi powie dlaczego ten kawałek ramy jest z dwóch profili C a nie z jednego zamkniętego?


A jak technicznie byś wykonał taki z jednego profilu?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sie 2018, 8:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Posty: 162
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hdj 100
Nie chodzi mi o całość bo się nie da ale np. ten jeden kawałek podłużnicy dałoby radę zrobić z profila zamkniętego. Może podwójne C spawane daje dwie górne ścianki i jest mocniejsze. Do czasu aż pojawi się korozja tam gdzie w oryginale. Chyba sobie sam wyjaśniam :-) pozdr Adam

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sie 2018, 9:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sty 2012, 21:06
Posty: 347
Lokalizacja: Prabuty
Auto: wcześniej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
Nie chcący wlazłem na posta i przypomniała mi się przygoda ze spawaniem swojej tojki ,to był czysty horror ,nie robiłem żadnych zdjęć (przed )bo nie wierzyłem że temu wszystkiemu podołam .Miałem tego świadomość że chciałbym to zrobić inaczej ,lepiej ale prosze mi wierzyć ,no nie zawsze człowiek ma taką możliwość i musi się czasem prostytuować .No i coby was coś takiego nie spotkało ; pod koniec trzeciego miesiąca spawania (non stop od dziewiątej do dziewiątej) Przyszła żona rzuciła klucze od mieszkania i stwierdziła że ma tego dość i odchodzi :!: Tak że nie zawsze wszystko jest takie proste :lol: ....Smoczyca pospawana ,a Funia dalej mi gotuje obiady ..... To tak na zakończenie :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sie 2018, 9:28 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
aadamuss pisze:
Nie chodzi mi o całość bo się nie da ale np. ten jeden kawałek podłużnicy dałoby radę zrobić z profila zamkniętego. Może podwójne C spawane daje dwie górne ścianki i jest mocniejsze. Do czasu aż pojawi się korozja tam gdzie w oryginale. Chyba sobie sam wyjaśniam :-) pozdr Adam

Nie wyjaśniłeś, po prostu masz za słabe dane doświadczalne ... :mrgreen:

Gdybyś widział, jak jest rama zbudowana w środku - to byś nawet nie pytał. Ogólnie - to nie są tylko dwa ceowniki zespawane do siebie. Wnętrze ramy zawiera wzmocnienia w bardziej wytężonych punktach konstrukcyjnych, czyli mocowaniach wahaczy na przykład. to jest poskładane jak kanapka - i temu jest składane w taki właśnie sposób.

Dodatkowo jest też kwestia technologii produkcyjnej - rama nie ma stałego przekroju poprzecznego - wysokość i szerokość profilu ramy zmienia sie po jej długości. A tłoczenie blachy jest łatwiejsze, niż wykonanie profila o zmiennym przekroju, a potem jego gięcie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sie 2018, 17:32 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Dokładnie i jak zobaczysz kilka zdjęć wstecz to widać że szerokość profila się zmienia. No i rama wcale nie rdzewieje na spawach tylko tam gdzie zalega w środku błoto i trzyma wilgoś. Zgodnie z grawitacją jest to zazwyczaj dolna część. Od zawsze ramy budowane są z ceowników. W starych modelach zamiast spawów są nity. Ale jaką ramę nie weźmiesz czy to nawet od ciężarówek czy nawet Willysa to są to poskładane ceowniki w różnej konfiguracji. I tak jak Rokfor napisał do profila zamkniętego wzmocnienia nie wstawisz o gięciu nie wspomnę. Tu z tyłu w tym kawałku również odtworzyliśmy oryginalne wzmocnienia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sie 2018, 23:31 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Posty: 162
Lokalizacja: Poznań
Auto: Hdj 100
Dzięki za wyjaśnienia, szacun za wiedze i doswiadczenie. Za łatwe by to było gdyby to był tylko profil :-) Wykonanie tych elementów pierwsza klasa - dobrze wiedzieć, że ktoś to ogarnia na takim poziomie- jest nadzieja :-)


Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 sie 2018, 10:36 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Chwilę mnie nie było ale robota poszła do przodu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sie 2018, 22:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 21:48
Posty: 298
Na zdjęciach widzę, ze wykorzystujecie niektóre nowe oryginalne elementy jak wspornik nadwozia i nawet macie to w ofercie na stronie. A wiesz czy dostępne są, jako części osobne elementy, punkty/kielichy do których mocuje się drążek panharda?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sie 2018, 22:47 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2073
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Tutaj znajdziesz wszystko razem z numerami części http://www.japan-parts.eu/toyota/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sie 2018, 22:52 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 21:48
Posty: 298
:oops:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 wrz 2018, 21:22 
Offline

Rejestracja: 25 lis 2017, 10:27
Posty: 32
Lokalizacja: SC
Auto: J95 D4D AT
Przy okazji tematu, a że walczę z podobnym, mam pytanie. Czy listwa z nakretkami, która wchodzi w dolną część profilu ramy jest do niej spawana? Pytam dlatego, że moje były na tyle zgnite, że trudno stwierdzić czy były przyspawane w czasie produkcji czy przyspawane rdzą...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group