Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 11 gru 2018, 10:54
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 29 lip 2018, 16:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 986
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Znajomy cynkował rame w profesjonalnym zakładzie. Po 3-4 latach ruda wyszła że aż strach- ale od środka, tam gdzie ocynk nie dotarł.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lip 2018, 17:05 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
No właśnie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lip 2018, 20:16 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Posty: 307
Lokalizacja: Żywiec
Temat ocynkowania mamy wyjasniony.
Co z profilami zamknietymi jak podluznice ramy i np poprzeczki? Jak to w srodku wypiaskowac? Robicie jakies otwory technologiczne a potem zaspawac? Moze piaskarki maja jakies elastyczne przedluzki, koncowki?
Tak podpytuje bo w przyszlym roku planuje w mojej lj73 zdjac bude i wypiaskowac rame


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lip 2018, 20:39 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Cynkowanie ogniowe (zanurzeniowe) to tez spore ryzyko pokrzywienia ramy.

Chyba że mowa o cynkowaniu natryskowym (łukowym, inaczej metalizacja naytryskowa). Fajna technologia - ale w takim przypadku bym nie natryskiwał cynkiem, a aluminium. Łatwiejsze w późniejszym nakładaniu powłok lakierniczych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 29 lip 2018, 23:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lip 2011, 19:50
Posty: 33
Lokalizacja: Katowice
Auto: KZJ90 był, potem przerwa na Samurai'a, a teraz pora na LJ 70 :)
Cynkowanie ogniowe było by super gdyby nie jeden podstawowy fakt:
- nie da się takiej ramy odpowiednio wytrawić w środku
reszta czyli ewentualne pokrzywienie ramy przez Zn jest nie groźna tylko 430 do 460 C :)
technologia malowania nie jest droższa tylko bardziej wymagająca
wypiaskowanie w środku jest możliwe jednak większość zakładów nie posiada tak małych dysz 360
i niestety jest baaardzo czasochłonne
na dzień dzisiejszy najtańsze i chyba najprostsze jest mycie wodą ale do tego też trzeba sprzęt który wytworzy min 500 MPa czyli zwykły Karcher z Castoramy odpada :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 sie 2018, 9:55 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Na razie mały przestój w oczekiwaniu na części z gięcia ale powoli coś się dzieje.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 sie 2018, 10:29 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 23:46
Posty: 43
a tak podpinając się pod temat - czy gdzieś bywają dostępne ramy po remontach lub zdrowe faktycznie - żeby sobie można było zakupić jako częśc zamienną ?? Głupie pytanie co ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 sie 2018, 11:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 21:48
Posty: 298
satyrbb pisze:
a tak podpinając się pod temat - czy gdzieś bywają dostępne ramy po remontach lub zdrowe faktycznie - żeby sobie można było zakupić jako częśc zamienną ?? Głupie pytanie co ?

Na ramie masz numery. Kupując ramę kupujesz papiery + OC. Nie wiem czy możesz iść do urzędu komunikacji i powiedzieć, że zmieniły ci się numery pojazdu. Temat był omawiany na forum poszukaj.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 sie 2018, 12:55 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Na dzień dzisiejszy nie ma opcji wymiany ramy. System tego nie przewiduje.
Temat drążony z końcówki zeszłego roku gdzie potrzebowaliśmy kupić nową ramę do krótkiej J12.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 sie 2018, 13:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Składowe dotarły.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 02 sie 2018, 15:35 
Offline

Rejestracja: 29 sty 2018, 23:46
Posty: 43
zombi pisze:
satyrbb pisze:
a tak podpinając się pod temat - czy gdzieś bywają dostępne ramy po remontach lub zdrowe faktycznie - żeby sobie można było zakupić jako częśc zamienną ?? Głupie pytanie co ?

Na ramie masz numery. Kupując ramę kupujesz papiery + OC. Nie wiem czy możesz iść do urzędu komunikacji i powiedzieć, że zmieniły ci się numery pojazdu. Temat był omawiany na forum poszukaj.


Dzięki. Sorry za powielanie ale staram się czytać ale ilość materiału mnie przytłacza i wszystkiego nie ogarnąłem jeszcze. Zasadniczo otrzymałem odpowiedź.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 sie 2018, 13:46 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Powoli zmierza ku końcowi. Jeszcze tylko czekamy na jeden wspornik budy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 sie 2018, 11:14 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
No i tak jak wspomniałem rama to nie koniec niespodzianek. Po zdjęciu zbiornika paliwa też zazwyczaj jest degrengolada. Tu widać skorodowany smok oraz czujnik poziomu paliwa. Do tego pourywały się taśmy montażowe i większość śrub.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I ciąg dalszy ramologii stosowanej.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 sie 2018, 17:18 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1234
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
W sumie gdyby zbudować nową ramę lub kilka taśmowo i nabijać numery ze starej, to sprawa prawie nie do wykrycia. Dla świętego spokoju sprzedawać bez numerów jako.....stalowa grzęda dla kur, a o numery nowy właściciel lub jego mechanik się zatroszczy. Jako laik myślę że prościej i bezpieczniej dla ramy budować ją z całych elementów niż łatać po kawałku. Jak wygląda sprawa ram w Stanach. Co chwila widać w ichnich programach że budują coś z rurek czy profili, wkładają napęd i wio na drogę. Homologacja za każdym razem nowego wynalazku.. ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 sie 2018, 18:52 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15274
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Tu akurat nie ma problemu bo wszystko jest na zakładkę i nie ma jednej linii odcięcia. Ale w Stanach faktycznie rama w wielu dziwacznych projektach to dwa płaskie profile zamknięte.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group