Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 22 cze 2018, 4:01
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Korozja ramy
Post: 09 mar 2015, 20:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 wrz 2013, 7:21
Posty: 23
Lokalizacja: Warszawa
Auto: KZJ95
Witam, no i mnie dopadło.
Ostatnio przy okazji wizyty u mechanika wlazłem pod samochód a tam takie kwiatki.

Załącznik:
Komentarz: Rdza3
20150309_172249_1.jpg
20150309_172249_1.jpg [ 107.05 KiB | Przeglądany 1465 razy ]

Załącznik:
Komentarz: Rdza 1
20150309_172150_1.jpg
20150309_172150_1.jpg [ 139.63 KiB | Przeglądany 1465 razy ]

Załącznik:
Komentarz: Rdza 2
20150309_172227_1.jpg
20150309_172227_1.jpg [ 120.18 KiB | Przeglądany 1465 razy ]


Koło lewego tylnego koła pomiędzy górnym gniazdem sprężyny i poprzeczką otworzył się profil ramy ;/ Blachy pionowa i pozioma wyglądają zdrowo tylko że profil się otworzył...

Moje pytanie jest co mogę z tym zrobić? Obecnie zdjęcie budy z ramy i piasek odpada.
Wyciąć róg i wspawać kątownik odpowiedniej grubości ? Do spawać kątownik na wierzch? Po prostu zespawać blachy ze sobą ? Dać sobie spokój i zebrać kasę na piasek ?

Za adres kogoś kto wiedział by co zrobić w okolicach Warszawy z tym tematem też bym się nie obraził. :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 mar 2015, 0:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 21:48
Posty: 267
po zdemontowaniu mostu, trzeba wyciąć to co jest skorodowane i sukcesywnie wspawać. - nawet jak z zewnątrz wygląda ok, to od środka będzie zjedzone (zdrowe by nie popękało).
Może być potrzeba podniesienia lekko budy (poluzuj poduszki i unieś 5cm), bo słabo z dojściem jak się spawa przy górnej krawędzi.
Na pewno zdjęcie i piaskowanie jest lepsze, ale jak się niema co się lubi to asie lubi co się ma :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2018, 9:09 
Offline

Rejestracja: 25 lis 2017, 10:27
Posty: 24
Lokalizacja: SC
Auto: J95 D4D AT
Żeby nie zakładać nowego tematu, jak to u Was wygląda właśnie z rudą na ramie? Oczywistym jest pojawianie się większych czy mniejszych ognisk korozji w miejscach spawów i przy otworach technologicznych. Zdaję sobie sprawę, że im dalej w tył auta to rama wygląda gorzej (efekt piaskowania i osadzania się syfu z drogi robi swoje). Stąd moje pytanie, ilu z Was musiało podchodzić do ramy z migomatem? Czy jest to nagminne, czy tylko się zdarza i nie ma na to reguły?

Pozdrawiam
R


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2018, 21:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 12:50
Posty: 294
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Witaj w klubie "rudej" no nie stety tak juz jest w przypadku wiekszosci tych aut, ze zrera ja tyl bardziej niz przod.
Z tego powodu gdyz czasami trafiaja sie roznego rodzaju wycieki a to z pod miski a to z uszczelnien itd itp ktore troche konserwuja, brzmi banalnie ale tak jest.
Natomiast tyl jest najbardziej narazony na korozje do tego stopnia , ze wyzarlo mi diure w tylnym moscie i gubulem olej. W moim przypadku bedzie ciecie tylnej belki poprzecznej i wspawywanie nowego materialu lub przekladka z dawcy co jest bardziej rozsadne gdyz zachowane sa te same parametry i ksztalty - dobra porada kolegi Rokfora (pozdrawiam) Najlepiej jest zakupic rame nie zjedzona czasowo przez " ruda " i zrobienie na cacy i pozniej przekladka.....i b edziesz mial chlopie na 10 lat spokoj albo dluzej.
Jest to dosc drogie ale ja sie nad tym zastanawiam powaznie, bo jak policze ile mnie wyniesie co chwile jakies spawanie i ratowanie "dorazne" to wiecej wydam na takie pirdolki niz bym mial kupic uzywke z dawcy i zrobil po swojemu.

Temat juz byl w opisie ciecie ramy ...jakby co poszukaj na forum

mam nadzieje, ze pomoglem choc troche


pozdrawiam
Piotr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 cze 2018, 9:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 12:50
Posty: 294
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
werewolf_black2 pisze:
werewolf_black2

Chcialem zapytac czy cos udalo Ci zrobic w sprawie tej ramy !? napisz jestem ciekawy rozdrawiam....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 cze 2018, 10:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 807
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kolega już sprzedał samochód i nie ma go na forum. Ale znam historie, rana była spawana przez Rokfora. Z tym że nie był to jakoś wielki remont raczej doraźna naprawa


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 cze 2018, 14:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 12:50
Posty: 294
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
uu...a to szkoda......mnie chyba tez.... to czeka.....
no nic...

pozdrawiam
Piotr


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group