Korozja ramy

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
sebastian44
Posty: 2141
Rejestracja: 01 lis 2009, 18:23
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: sebastian44 »

Znajomy cynkował rame w profesjonalnym zakładzie. Po 3-4 latach ruda wyszła że aż strach- ale od środka, tam gdzie ocynk nie dotarł.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18005
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: kylon »

No właśnie.

rafal187
Posty: 365
Rejestracja: 05 kwie 2015, 22:49
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: rafal187 »

Temat ocynkowania mamy wyjasniony.
Co z profilami zamknietymi jak podluznice ramy i np poprzeczki? Jak to w srodku wypiaskowac? Robicie jakies otwory technologiczne a potem zaspawac? Moze piaskarki maja jakies elastyczne przedluzki, koncowki?
Tak podpytuje bo w przyszlym roku planuje w mojej lj73 zdjac bude i wypiaskowac rame

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8289
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: Rokfor32 »

Cynkowanie ogniowe (zanurzeniowe) to tez spore ryzyko pokrzywienia ramy.

Chyba że mowa o cynkowaniu natryskowym (łukowym, inaczej metalizacja naytryskowa). Fajna technologia - ale w takim przypadku bym nie natryskiwał cynkiem, a aluminium. Łatwiejsze w późniejszym nakładaniu powłok lakierniczych.

Awatar użytkownika
slawekw321
Posty: 89
Rejestracja: 24 lip 2011, 19:50
Auto: KZJ90 by?, potem przerwa na Samurai'a, a teraz pora na LJ 70 :)
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: slawekw321 »

Cynkowanie ogniowe było by super gdyby nie jeden podstawowy fakt:
- nie da się takiej ramy odpowiednio wytrawić w środku
reszta czyli ewentualne pokrzywienie ramy przez Zn jest nie groźna tylko 430 do 460 C :)
technologia malowania nie jest droższa tylko bardziej wymagająca
wypiaskowanie w środku jest możliwe jednak większość zakładów nie posiada tak małych dysz 360
i niestety jest baaardzo czasochłonne
na dzień dzisiejszy najtańsze i chyba najprostsze jest mycie wodą ale do tego też trzeba sprzęt który wytworzy min 500 MPa czyli zwykły Karcher z Castoramy odpada :)

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18005
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: kylon »

Na razie mały przestój w oczekiwaniu na części z gięcia ale powoli coś się dzieje.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

satyrbb
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2018, 22:46

Re: Korozja ramy

Post autor: satyrbb »

a tak podpinając się pod temat - czy gdzieś bywają dostępne ramy po remontach lub zdrowe faktycznie - żeby sobie można było zakupić jako częśc zamienną ?? Głupie pytanie co ?

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Korozja ramy

Post autor: zombi »

satyrbb pisze:a tak podpinając się pod temat - czy gdzieś bywają dostępne ramy po remontach lub zdrowe faktycznie - żeby sobie można było zakupić jako częśc zamienną ?? Głupie pytanie co ?
Na ramie masz numery. Kupując ramę kupujesz papiery + OC. Nie wiem czy możesz iść do urzędu komunikacji i powiedzieć, że zmieniły ci się numery pojazdu. Temat był omawiany na forum poszukaj.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18005
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: kylon »

Na dzień dzisiejszy nie ma opcji wymiany ramy. System tego nie przewiduje.
Temat drążony z końcówki zeszłego roku gdzie potrzebowaliśmy kupić nową ramę do krótkiej J12.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18005
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: kylon »

Składowe dotarły.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

satyrbb
Posty: 45
Rejestracja: 29 sty 2018, 22:46

Re: Korozja ramy

Post autor: satyrbb »

zombi pisze:
satyrbb pisze:a tak podpinając się pod temat - czy gdzieś bywają dostępne ramy po remontach lub zdrowe faktycznie - żeby sobie można było zakupić jako częśc zamienną ?? Głupie pytanie co ?
Na ramie masz numery. Kupując ramę kupujesz papiery + OC. Nie wiem czy możesz iść do urzędu komunikacji i powiedzieć, że zmieniły ci się numery pojazdu. Temat był omawiany na forum poszukaj.
Dzięki. Sorry za powielanie ale staram się czytać ale ilość materiału mnie przytłacza i wszystkiego nie ogarnąłem jeszcze. Zasadniczo otrzymałem odpowiedź.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18005
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: kylon »

Powoli zmierza ku końcowi. Jeszcze tylko czekamy na jeden wspornik budy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18005
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: kylon »

No i tak jak wspomniałem rama to nie koniec niespodzianek. Po zdjęciu zbiornika paliwa też zazwyczaj jest degrengolada. Tu widać skorodowany smok oraz czujnik poziomu paliwa. Do tego pourywały się taśmy montażowe i większość śrub.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I ciąg dalszy ramologii stosowanej.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

jezus
Posty: 1805
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: jezus »

W sumie gdyby zbudować nową ramę lub kilka taśmowo i nabijać numery ze starej, to sprawa prawie nie do wykrycia. Dla świętego spokoju sprzedawać bez numerów jako.....stalowa grzęda dla kur, a o numery nowy właściciel lub jego mechanik się zatroszczy. Jako laik myślę że prościej i bezpieczniej dla ramy budować ją z całych elementów niż łatać po kawałku. Jak wygląda sprawa ram w Stanach. Co chwila widać w ichnich programach że budują coś z rurek czy profili, wkładają napęd i wio na drogę. Homologacja za każdym razem nowego wynalazku.. ?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18005
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: kylon »

Tu akurat nie ma problemu bo wszystko jest na zakładkę i nie ma jednej linii odcięcia. Ale w Stanach faktycznie rama w wielu dziwacznych projektach to dwa płaskie profile zamknięte.

ODPOWIEDZ