Korozja ramy

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
rolkos
Klubowicz
Posty: 2063
Rejestracja: 21 lis 2015, 15:24
Auto: FJ Cruiser, 4Runner
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: rolkos »

Jest polska firma Maer która produkuje można powiedzieć seryjnie ramy do Defendera. Robią też inne fajne rzeczy https://m.facebook.com/maersklep/?locale2=pl_PL

Co do US to ostatnio Krzysiek mi uświadomił że tam samochody nie muszą mieć nr na ramie.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: Rokfor32 »

W Stanach nie ma tematu homologacji. Ramę customową buduje warsztat z odpowiednimi uprawnieniami - i po temacie.

Dodatkowym atutem u nich jest też to - że rama nie jest elementem identyfikacyjnym pojazdu. W specyfikacji USA na ramie nie ma numeru VIN :wink:

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: aadamuss »

Ktoś mi powie dlaczego ten kawałek ramy jest z dwóch profili C a nie z jednego zamkniętego?

Awatar użytkownika
Mirekk
Klubowicz
Posty: 665
Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Auto: KZJ95, A6 Allroad
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: Mirekk »

jezus pisze: Dla świętego spokoju sprzedawać bez numerów jako.....stalowa grzęda dla kur,
Kwestie konstrukcji grzęd dla kur reguluje odpowiednią ustawa. Nie jest niestety tak, że można sobie cokolwiek nazwać grzędą. Byś musiał po montażu zrobic odbior u powiatowego lekarza weterynarii , zanim dostałbyś dokument uprawniający do stosowania . To nie są proste sprawy. Żyjemy w Unii.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: kylon »

aadamuss pisze:Ktoś mi powie dlaczego ten kawałek ramy jest z dwóch profili C a nie z jednego zamkniętego?
A jak technicznie byś wykonał taki z jednego profilu?

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: aadamuss »

Nie chodzi mi o całość bo się nie da ale np. ten jeden kawałek podłużnicy dałoby radę zrobić z profila zamkniętego. Może podwójne C spawane daje dwie górne ścianki i jest mocniejsze. Do czasu aż pojawi się korozja tam gdzie w oryginale. Chyba sobie sam wyjaśniam :-) pozdr Adam

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
LeszekSodoma
Posty: 356
Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: LeszekSodoma »

Nie chcący wlazłem na posta i przypomniała mi się przygoda ze spawaniem swojej tojki ,to był czysty horror ,nie robiłem żadnych zdjęć (przed )bo nie wierzyłem że temu wszystkiemu podołam .Miałem tego świadomość że chciałbym to zrobić inaczej ,lepiej ale prosze mi wierzyć ,no nie zawsze człowiek ma taką możliwość i musi się czasem prostytuować .No i coby was coś takiego nie spotkało ; pod koniec trzeciego miesiąca spawania (non stop od dziewiątej do dziewiątej) Przyszła żona rzuciła klucze od mieszkania i stwierdziła że ma tego dość i odchodzi :!: Tak że nie zawsze wszystko jest takie proste :lol: ....Smoczyca pospawana ,a Funia dalej mi gotuje obiady ..... To tak na zakończenie :D

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: Rokfor32 »

aadamuss pisze:Nie chodzi mi o całość bo się nie da ale np. ten jeden kawałek podłużnicy dałoby radę zrobić z profila zamkniętego. Może podwójne C spawane daje dwie górne ścianki i jest mocniejsze. Do czasu aż pojawi się korozja tam gdzie w oryginale. Chyba sobie sam wyjaśniam :-) pozdr Adam
Nie wyjaśniłeś, po prostu masz za słabe dane doświadczalne ... :mrgreen:

Gdybyś widział, jak jest rama zbudowana w środku - to byś nawet nie pytał. Ogólnie - to nie są tylko dwa ceowniki zespawane do siebie. Wnętrze ramy zawiera wzmocnienia w bardziej wytężonych punktach konstrukcyjnych, czyli mocowaniach wahaczy na przykład. to jest poskładane jak kanapka - i temu jest składane w taki właśnie sposób.

Dodatkowo jest też kwestia technologii produkcyjnej - rama nie ma stałego przekroju poprzecznego - wysokość i szerokość profilu ramy zmienia sie po jej długości. A tłoczenie blachy jest łatwiejsze, niż wykonanie profila o zmiennym przekroju, a potem jego gięcie.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: kylon »

Dokładnie i jak zobaczysz kilka zdjęć wstecz to widać że szerokość profila się zmienia. No i rama wcale nie rdzewieje na spawach tylko tam gdzie zalega w środku błoto i trzyma wilgoś. Zgodnie z grawitacją jest to zazwyczaj dolna część. Od zawsze ramy budowane są z ceowników. W starych modelach zamiast spawów są nity. Ale jaką ramę nie weźmiesz czy to nawet od ciężarówek czy nawet Willysa to są to poskładane ceowniki w różnej konfiguracji. I tak jak Rokfor napisał do profila zamkniętego wzmocnienia nie wstawisz o gięciu nie wspomnę. Tu z tyłu w tym kawałku również odtworzyliśmy oryginalne wzmocnienia.

Awatar użytkownika
aadamuss
Posty: 538
Rejestracja: 23 paź 2012, 23:26
Auto: Hdj 100
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: aadamuss »

Dzięki za wyjaśnienia, szacun za wiedze i doswiadczenie. Za łatwe by to było gdyby to był tylko profil :-) Wykonanie tych elementów pierwsza klasa - dobrze wiedzieć, że ktoś to ogarnia na takim poziomie- jest nadzieja :-)


Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: kylon »

Chwilę mnie nie było ale robota poszła do przodu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Korozja ramy

Post autor: zombi »

Na zdjęciach widzę, ze wykorzystujecie niektóre nowe oryginalne elementy jak wspornik nadwozia i nawet macie to w ofercie na stronie. A wiesz czy dostępne są, jako części osobne elementy, punkty/kielichy do których mocuje się drążek panharda?

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3389
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: luk4s7 »

Tutaj znajdziesz wszystko razem z numerami części http://www.japan-parts.eu/toyota/

Awatar użytkownika
zombi
Posty: 704
Rejestracja: 17 mar 2014, 20:48
Auto: kzj95

Re: Korozja ramy

Post autor: zombi »

:oops:

Rolin
Posty: 377
Rejestracja: 25 lis 2017, 09:27
Auto: J95 1KD-FTV
Kontakt:

Re: Korozja ramy

Post autor: Rolin »

Przy okazji tematu, a że walczę z podobnym, mam pytanie. Czy listwa z nakretkami, która wchodzi w dolną część profilu ramy jest do niej spawana? Pytam dlatego, że moje były na tyle zgnite, że trudno stwierdzić czy były przyspawane w czasie produkcji czy przyspawane rdzą...

ODPOWIEDZ