Korozja ramy
Moderator: luk4s7
Re: Korozja ramy
Jest polska firma Maer która produkuje można powiedzieć seryjnie ramy do Defendera. Robią też inne fajne rzeczy https://m.facebook.com/maersklep/?locale2=pl_PL
Co do US to ostatnio Krzysiek mi uświadomił że tam samochody nie muszą mieć nr na ramie.
Co do US to ostatnio Krzysiek mi uświadomił że tam samochody nie muszą mieć nr na ramie.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8395
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Korozja ramy
W Stanach nie ma tematu homologacji. Ramę customową buduje warsztat z odpowiednimi uprawnieniami - i po temacie.
Dodatkowym atutem u nich jest też to - że rama nie jest elementem identyfikacyjnym pojazdu. W specyfikacji USA na ramie nie ma numeru VIN
Dodatkowym atutem u nich jest też to - że rama nie jest elementem identyfikacyjnym pojazdu. W specyfikacji USA na ramie nie ma numeru VIN
Re: Korozja ramy
Ktoś mi powie dlaczego ten kawałek ramy jest z dwóch profili C a nie z jednego zamkniętego?
Re: Korozja ramy
Kwestie konstrukcji grzęd dla kur reguluje odpowiednią ustawa. Nie jest niestety tak, że można sobie cokolwiek nazwać grzędą. Byś musiał po montażu zrobic odbior u powiatowego lekarza weterynarii , zanim dostałbyś dokument uprawniający do stosowania . To nie są proste sprawy. Żyjemy w Unii.jezus pisze: Dla świętego spokoju sprzedawać bez numerów jako.....stalowa grzęda dla kur,
Re: Korozja ramy
A jak technicznie byś wykonał taki z jednego profilu?aadamuss pisze:Ktoś mi powie dlaczego ten kawałek ramy jest z dwóch profili C a nie z jednego zamkniętego?
Re: Korozja ramy
Nie chodzi mi o całość bo się nie da ale np. ten jeden kawałek podłużnicy dałoby radę zrobić z profila zamkniętego. Może podwójne C spawane daje dwie górne ścianki i jest mocniejsze. Do czasu aż pojawi się korozja tam gdzie w oryginale. Chyba sobie sam wyjaśniam pozdr Adam
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
- LeszekSodoma
- Posty: 356
- Rejestracja: 30 sty 2012, 20:06
- Auto: wcze?niej :Gaz67b ,Gaz63sanitarka ,Aro, teraz hj 60turbo 609 328 162.
- Kontakt:
Re: Korozja ramy
Nie chcący wlazłem na posta i przypomniała mi się przygoda ze spawaniem swojej tojki ,to był czysty horror ,nie robiłem żadnych zdjęć (przed )bo nie wierzyłem że temu wszystkiemu podołam .Miałem tego świadomość że chciałbym to zrobić inaczej ,lepiej ale prosze mi wierzyć ,no nie zawsze człowiek ma taką możliwość i musi się czasem prostytuować .No i coby was coś takiego nie spotkało ; pod koniec trzeciego miesiąca spawania (non stop od dziewiątej do dziewiątej) Przyszła żona rzuciła klucze od mieszkania i stwierdziła że ma tego dość i odchodzi Tak że nie zawsze wszystko jest takie proste ....Smoczyca pospawana ,a Funia dalej mi gotuje obiady ..... To tak na zakończenie
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8395
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Korozja ramy
Nie wyjaśniłeś, po prostu masz za słabe dane doświadczalne ...aadamuss pisze:Nie chodzi mi o całość bo się nie da ale np. ten jeden kawałek podłużnicy dałoby radę zrobić z profila zamkniętego. Może podwójne C spawane daje dwie górne ścianki i jest mocniejsze. Do czasu aż pojawi się korozja tam gdzie w oryginale. Chyba sobie sam wyjaśniam pozdr Adam
Gdybyś widział, jak jest rama zbudowana w środku - to byś nawet nie pytał. Ogólnie - to nie są tylko dwa ceowniki zespawane do siebie. Wnętrze ramy zawiera wzmocnienia w bardziej wytężonych punktach konstrukcyjnych, czyli mocowaniach wahaczy na przykład. to jest poskładane jak kanapka - i temu jest składane w taki właśnie sposób.
Dodatkowo jest też kwestia technologii produkcyjnej - rama nie ma stałego przekroju poprzecznego - wysokość i szerokość profilu ramy zmienia sie po jej długości. A tłoczenie blachy jest łatwiejsze, niż wykonanie profila o zmiennym przekroju, a potem jego gięcie.
Re: Korozja ramy
Dokładnie i jak zobaczysz kilka zdjęć wstecz to widać że szerokość profila się zmienia. No i rama wcale nie rdzewieje na spawach tylko tam gdzie zalega w środku błoto i trzyma wilgoś. Zgodnie z grawitacją jest to zazwyczaj dolna część. Od zawsze ramy budowane są z ceowników. W starych modelach zamiast spawów są nity. Ale jaką ramę nie weźmiesz czy to nawet od ciężarówek czy nawet Willysa to są to poskładane ceowniki w różnej konfiguracji. I tak jak Rokfor napisał do profila zamkniętego wzmocnienia nie wstawisz o gięciu nie wspomnę. Tu z tyłu w tym kawałku również odtworzyliśmy oryginalne wzmocnienia.
Re: Korozja ramy
Dzięki za wyjaśnienia, szacun za wiedze i doswiadczenie. Za łatwe by to było gdyby to był tylko profil Wykonanie tych elementów pierwsza klasa - dobrze wiedzieć, że ktoś to ogarnia na takim poziomie- jest nadzieja
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka
Re: Korozja ramy
Chwilę mnie nie było ale robota poszła do przodu.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Re: Korozja ramy
Na zdjęciach widzę, ze wykorzystujecie niektóre nowe oryginalne elementy jak wspornik nadwozia i nawet macie to w ofercie na stronie. A wiesz czy dostępne są, jako części osobne elementy, punkty/kielichy do których mocuje się drążek panharda?
Re: Korozja ramy
Tutaj znajdziesz wszystko razem z numerami części http://www.japan-parts.eu/toyota/
Re: Korozja ramy
Przy okazji tematu, a że walczę z podobnym, mam pytanie. Czy listwa z nakretkami, która wchodzi w dolną część profilu ramy jest do niej spawana? Pytam dlatego, że moje były na tyle zgnite, że trudno stwierdzić czy były przyspawane w czasie produkcji czy przyspawane rdzą...