Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 14 gru 2018, 19:21
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4
Autor Wiadomość
Post: 16 wrz 2018, 21:41 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15286
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Nie jest spawana bo jest to element montażowy haka.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 16 wrz 2018, 22:55 
Offline

Rejestracja: 25 lis 2017, 10:27
Posty: 32
Lokalizacja: SC
Auto: J95 D4D AT
Też tak myślałem, jednak rdza ma moc


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2018, 16:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2016, 8:52
Posty: 27
Lokalizacja: Tarnobrzeg City
Auto: KZJ95L
Woow widzę ze nieźle idzie praca z ta ramą.
Przyznam, że to jest najgorsze co mozna spotkac gdy się jezdzi setkami km ogladać potencjalne wozy, ktore nie mają juz ramy i podlogi a sprzedawca zachwalał pod niebiosa.
Twierdzą że tylko powierzchowna a ja dziury na wylot, platy odpadajacej zgnilizny lub ramę wypełnioną błotem widzę.
Jakis matrix czy dzień świra?
Przyznam że zacząlem moją włoszke pielegnowac tymi recomendowanymi tutaj farbami Inter... i sa naprawde git.
Niektorych częsci ciała nie moge domyć juz kilka dni :)
Zastanawiam sie czy jest sens pózniej jeszcze opryskac ramę i podloge jakims "żywym" konserwantem?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2018, 18:41 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5836
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie.

Poprawnie nałożona powłoka nie potrzebuje - a jeżeli się gdzieś niepoprawnie nałożyło - to po paru latach ruda pokazuje gdzie - i należy punktowo dołożyć. Jak załadujesz to glutem - to potem żadna farba na tym nie siądzie, a korozon pod glutem też całkiem dobrze penetruje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 23 paź 2018, 19:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2016, 8:52
Posty: 27
Lokalizacja: Tarnobrzeg City
Auto: KZJ95L
Rokfor32 pisze:
Nie.

Poprawnie nałożona powłoka nie potrzebuje - a jeżeli się gdzieś niepoprawnie nałożyło - to po paru latach ruda pokazuje gdzie - i należy punktowo dołożyć. Jak załadujesz to glutem - to potem żadna farba na tym nie siądzie, a korozon pod glutem też całkiem dobrze penetruje.

Tak tez wlasnie uczynię.
Widzialem takie kwiatki co to rosną pod bitumiczną warstwą.
By podnieść budę jednak sie muszę przekonać aby na koniec wżdy wewnątrz hojnie woskiem i olejem pełzającym zapaćkać.
Na parę lat spokojnosci.
Czasem myślę (żadko ale sie zdarza:) ) że nie ma sensu przedobrzać bo i u nas dopadnie zaraza antydieslowska i pseudo-eco, wówczas posiadanie 40 letniego klekota bedzie brzemieniem klątwy greenpeace zkażone.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 gru 2018, 16:19 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15286
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Wrzucam tu jako ciekawostkę ale temat związany z ramami. Poniżej są zdjęcia oryginalnej ramy dobrze umytej z HZJ74 który przyjechał z Japonii. Samochód jest z 2000 roku.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I dla porównania bliźniacze auto z tego samego rocznika z Holandii.

Obrazek

Obrazek


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 gru 2018, 16:55 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 2081
Lokalizacja:
Auto: Wciąż LC
Jakie wnioski z tego?
W Japonii nie solą? Lepiej zabezpieczyli ramę fabrycznie? Auto nie jeździło zimą? Było dodatkowo zapsiukane przy nowości?

Myślę że to pytania które się same cisną do głowy. Skąd ta różnica?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 gru 2018, 17:17 
Offline

Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Posty: 92
Lokalizacja: pomorskie
Auto: KDJ120 AT
Całkiem prawdopodobna odpowiedź - nie solą bo nie ma zimy.
To stwierdzenie jest prawdziwe dla południowej części Japonii, szczególnie tej niższej na wybrzeżu.
Klimatycznie to podobnie jak auto z USA - jest różnica Floryda i Maine (w USA jest jeszcze sucha Arizona, Japonia raczej mokra)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 gru 2018, 20:11 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5836
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Auta z rynku japońskiego używane w GB już tak nie wyglądają :wink: Acz - bardzo wiele zależy, od konkretnej lokacji (w Japonii też). Na wybrzeżu działa solanka morska - i nie ma zmiłuj.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 gru 2018, 20:55 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15286
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Dodam tylko że to czwarty japończyk na serwisie i wszystkie miały taką ramę. A i klasyki stamtąd cieszą się sporym powodzeniem i pięknymi stanami.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 gru 2018, 22:47 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1236
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Holenderski użytkowany według przeznaczenia, więc czasami goowno ... tfuuu obornik się rozlał. :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 gru 2018, 23:19 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5836
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ja natomiast miałem do czynienia już z kilkoma egzemplarzami JDM, ściągniętymi z UK. I już tak ładnie nie wyglądały - acz rzeczywiście lepiej, niż porównywalne sztuki z ryków EU.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 57 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group