J9 w wersji Arctic
Moderator: luk4s7
J9 w wersji Arctic
Wiedząc o ograniczeniach co do wielkości opon w tym modelu zastanawiam się jak rozwiązują to goście z Arctica wstawiając balony niczym nie przypominajace 265/75/16
Podpowiecie coś
Podpowiecie coś
-
- Posty: 181
- Rejestracja: 27 sie 2007, 12:42
- Auto: Hilux D-4D
- Kontakt:
Re: J9 w wersji Arctic
J9 nie mogę znaleźć na nowej stronie Arctic Trucks. I właściwie nigdy się tym modelem nie interesowałem. Ale za to Hilux'a mam obcykanego.
Panowie z AT w wyprawie z Top Gear (czerwone Hile i Jerremy Clarkson as a driver) zamontowali opony 35 cali. I to już było coś.
Na ten sezon to nie wystarczyło więc poszli dalej i zdobywają Antarktydę granatowymi Hilami na oponach 44
jak oni to zmieścili??
Arctic Trucks has 20 years of experience in modifying the vehicles for snow driving and is fitting these Hiluxes with 44 inch tires, rebuilding the suspension and making a stronger drive train. To make space for the tires the front suspension is moved 5 cm down and 4 cm forward. Another 5 cm lift is made on the front suspension and the rear suspension is moved 16 cm back and 10 cm lift. Additionally large parts of the body are rebuilt to make extra space for the tires and finally very large fender flairs are fitted. 100% differential locks are installed in both front and rear axle along with lower gear ratios. An extra crawler gear is fitted in all vehicles to be able to move very slowly
Problemem jest przód. Oni są na tyle doświadczeni, że nie boją się "grubszych tematów". Dla mnie przespawywanie mocowań zawieszenia (przednie 4 cm do przodu, tylne 16 cm do tyłu) to trochę ryzykowna zabawa.
No, ale w końcu te auta nie pędzą po autostradach. Więc są bardziej wyluzowani, jak pędzą 60km/h.
Panowie z AT w wyprawie z Top Gear (czerwone Hile i Jerremy Clarkson as a driver) zamontowali opony 35 cali. I to już było coś.
Na ten sezon to nie wystarczyło więc poszli dalej i zdobywają Antarktydę granatowymi Hilami na oponach 44
jak oni to zmieścili??
Arctic Trucks has 20 years of experience in modifying the vehicles for snow driving and is fitting these Hiluxes with 44 inch tires, rebuilding the suspension and making a stronger drive train. To make space for the tires the front suspension is moved 5 cm down and 4 cm forward. Another 5 cm lift is made on the front suspension and the rear suspension is moved 16 cm back and 10 cm lift. Additionally large parts of the body are rebuilt to make extra space for the tires and finally very large fender flairs are fitted. 100% differential locks are installed in both front and rear axle along with lower gear ratios. An extra crawler gear is fitted in all vehicles to be able to move very slowly
Problemem jest przód. Oni są na tyle doświadczeni, że nie boją się "grubszych tematów". Dla mnie przespawywanie mocowań zawieszenia (przednie 4 cm do przodu, tylne 16 cm do tyłu) to trochę ryzykowna zabawa.
No, ale w końcu te auta nie pędzą po autostradach. Więc są bardziej wyluzowani, jak pędzą 60km/h.
Re: J9 w wersji Arctic
Mysle, ze dla siebie do jezdzenia po sniegu zakladaja po prostu sztywna zawieche, tak jak to robili dotychczas
Ale dla Europejczykow lub na cele reklamo-marketingowe, to wystarczy przespawanie plastykow
Czarek
Ale dla Europejczykow lub na cele reklamo-marketingowe, to wystarczy przespawanie plastykow
Czarek
Re: J9 w wersji Arctic
Jeśli chodzi o Hila to widziałem na youtube filmik jak przerabiają..faktycznie przedłużali spawali itd.
zastanawiałem się co z przekładnią kierowniczą, bo na takich kółkach to pewnie jakiś patent mają..
zastanawiałem się co z przekładnią kierowniczą, bo na takich kółkach to pewnie jakiś patent mają..
Re: J9 w wersji Arctic
Ja jezdze j9 w wersji "Arctic Trucks", ale najpopularniejszej wersji 33'', sprowadzona w zeszlym roku. Podniesiona tylko na zawieszeniu o 40mm. Przelozenie w dyfrach 4.3. Opis niedlugo w dziale "Moja Toyota".
Re: J9 w wersji Arctic
no to czekam
Re: J9 w wersji Arctic
Opis mojej juz jest w dziale "Moja Toyota"
Jak Oni to robia ? Roznie, zalezy co chca wstawic, czyli jakie kola. Albo tylko lift zawieszenia i podciecie blotnikow lub jeszcze przespawanie mocowan wachaczy nizej.
Dokladnie moze opowiedziec kolega z forum nissana, nick @szczur4x4.
http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=608902
Pracuje w Breytir http://www.breytir.is . Na tej stronie za duzo fotek nie ma ale jest fajny filmik. Moze nie o j9 ale co nieco widac jak to robia.
Poszerzenia nadkoli wykonuje http://www.formverk.is/
Odwiedzcie tez jego galerie
http://picasaweb.google.co.uk/szczur4x4 ... aFachowcW#
No, to dziela chlopaki, w gore nasze samochody
Jak Oni to robia ? Roznie, zalezy co chca wstawic, czyli jakie kola. Albo tylko lift zawieszenia i podciecie blotnikow lub jeszcze przespawanie mocowan wachaczy nizej.
Dokladnie moze opowiedziec kolega z forum nissana, nick @szczur4x4.
http://www.nissanklub.pl/forum/viewtopic.php?p=608902
Pracuje w Breytir http://www.breytir.is . Na tej stronie za duzo fotek nie ma ale jest fajny filmik. Moze nie o j9 ale co nieco widac jak to robia.
Poszerzenia nadkoli wykonuje http://www.formverk.is/
Odwiedzcie tez jego galerie
http://picasaweb.google.co.uk/szczur4x4 ... aFachowcW#
No, to dziela chlopaki, w gore nasze samochody
Re: J9 w wersji Arctic
Tomas
z dobrego serca Ci radzę odżałuj trochę grosza na felgi i załóż komplet węższych opon, jak chcesz by "ślicznota" długo Ci posłużyła, szczególnie jak masz zamiar dłuższe turystyczne trasy nią latać
wydane na felgi szelesty szybciej niż się spodziewasz zaoszczędzisz na naprawach przedniej zawiechy - przekładnia, drążki i masa innych dupereli gumek/tulejek bedzie Ci długo służyć, a uwierz ich częsta wymiana jaka przy tych gumach Cię czeka, tania nie jest i po dłuższym czasie eksploatacji mocno wkurzająca - niestety taki urok IFSa bulwarowego
co do przełożeń masz standard dla diesla w automacie, niestety AT nic tu nie zmienił, a lift 4cm, nie chcę Cię dołować, to jest standard dla tego modelu czy to przez OME, czy Dobinsona tudzież IronMana serwowany (na forum to chyba tylko Kwiatkowa J9 dziewiczo płaska się ostała )
poza tym ślicznota zadbana i do turystyki powinna wdzięcznie i długo posłużyć
z dobrego serca Ci radzę odżałuj trochę grosza na felgi i załóż komplet węższych opon, jak chcesz by "ślicznota" długo Ci posłużyła, szczególnie jak masz zamiar dłuższe turystyczne trasy nią latać
wydane na felgi szelesty szybciej niż się spodziewasz zaoszczędzisz na naprawach przedniej zawiechy - przekładnia, drążki i masa innych dupereli gumek/tulejek bedzie Ci długo służyć, a uwierz ich częsta wymiana jaka przy tych gumach Cię czeka, tania nie jest i po dłuższym czasie eksploatacji mocno wkurzająca - niestety taki urok IFSa bulwarowego
co do przełożeń masz standard dla diesla w automacie, niestety AT nic tu nie zmienił, a lift 4cm, nie chcę Cię dołować, to jest standard dla tego modelu czy to przez OME, czy Dobinsona tudzież IronMana serwowany (na forum to chyba tylko Kwiatkowa J9 dziewiczo płaska się ostała )
poza tym ślicznota zadbana i do turystyki powinna wdzięcznie i długo posłużyć
Re: J9 w wersji Arctic
Black pisze:częsta wymiana jaka przy tych gumach Cię czeka, tania nie jest i po dłuższym czasie eksploatacji mocno wkurzająca - niestety taki urok IFSa
IFS wyjatkowe howno i pomylka czasow eurogejostwa
Blacka swiete slowa wez do serca
Re: J9 w wersji Arctic
Dzieki chlopaki za rady, zgadzam sie w 100%. Juz szukam jakies fajne felgi.