Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Dzisiaj jest 21 sty 2018, 4:58
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 07 sty 2015, 16:29 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Posty: 193
Lokalizacja: Piastów
Auto: KZJ95
O technikę dotyczącą głowicy (zawory i luzy) jestem spokojny. To robili zawodowcy, którzy na co dzień montują wyczynowe konstrukcje, które nie wybaczają błędów. Zawory spasowane, luzy ustawione.

Teraz wtryski. Pod wtryskami nie było podkładek w starej głowicy i nie ma w nowej.
Czy powinny być?

Wtryskiwacze nie były sprawdzane. Wobec tego daję to do zrobienia w przyszłym tygodniu. Jeżeli powinny być podkładki to zostaną założone. Serwisant, który składał, mówił, że nie chce tu nic wyrokować i jak trzeba to żaden kłopot założyć, ale do tej pory widzieli te podkładki tylko w D4D, a w żadnym KZ nigdy ich nie było.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 sty 2015, 16:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5283
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Bo zostają w głowicy, jak sie wtryskiwacz wyciąga ... :mrgreen:

A poważniej - nie wiem, czy mają być - czy nie - ale epc rozwiewa takie wątpliwości w parę sekund :wink:

ps. Mogła też się skończyć pompa wtryskowa. Pompy rotacyjne niby nie sa mega wrażliwe na dziadowskie paliwo - ale tez nie sa wieczne. po czasie wyrabia sie i sekcja tłocząca, i krzywka napędowa. Wystarczy tez, że szczeźnie pompa wstępna - i przestaje działać np. przyspieszanie kąta wtrysku wraz z obrotami (jest do tego wykorzystywane ciśnienie paliwa z pompki wstępnej).

Ogólnie - to na tyle prosty układ, że diagnozuje się całkiem łatwo - ale trza się troche podoktoryzować w temacie pomp rozdzielaczowych :wink: Ja się moądrzę - bo ostatnio mnie to przetrenowało przy okazji komponowania pompy mechanicznej do 1KD-FT ... :wink: - teraz z zawiązanymi oczami składama taka pompę ... :mrgreen:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 sty 2015, 21:23 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Posty: 2541
Lokalizacja: Śląsk Górny
Auto: było: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
nie mądrz się :mrgreen:

w kzte jest tak zwany "japoński EDC" - czyli pompa (bodajże, tak z pamięci) V5
to taka rotacyjna (elektronicznie sterowana) - z tym się praktycznie nic nie dzieje...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 sty 2015, 21:59 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5283
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Dopuki filtr działa jak trzeba - to się nic nie dzieje. A jak filtr puści - to też nie dzieje się zero - jedynkowo, jak w CR, ale zużycie jednak robi sie "ekspresowe" - jak na standard toyoty z tamtych czasów :wink:

Będę miał pewnie niedługo egzemplarz takiej własnie pompy do ożywienia (gdzie puścił filtr. Faktycznie syfu było od metra, bo chyba ze zbiornikiem paliwa coś się korozyjnie złego podziałao) - jak faktycznie tam takowe zużycie nastąpiło - to zapodam foty :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 01 lut 2015, 23:07 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Posty: 193
Lokalizacja: Piastów
Auto: KZJ95
No i okazało się, że podkładki w starej głowicy były, ale nikt ich nie zauważył i wtryski do nowej założył bez. Podkładek wyjąć ze starej się nie udało więc trzeba było kupić nowe w ASO. Przy okazji sprawdzono wtryski - były w stanie agonalnym. Nie miały prawa dobrze działać. Zregenerowano. Jest też nowy filtr powietrza. Pompy na razie nie ruszałem - zobaczymy jak to się będzie sprawować. Na razie na małym dystansie spalanie wygląda na ok. 11 l/100. Dalej zobaczymy - jeździć i obserwować.

Wracając do podkładek - montaż wtrysków to była jedyna rzecz, którą szef serwisu zlecił pomocnikowi...
Cóż, każdy ma prawo się pomylić. Ważne, żeby się przyznał do błędu, naprawił szkody i wyciągnął wnioski ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lut 2015, 19:54 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lut 2015, 18:44
Posty: 2
To ja jednak straszny rzeźnik jestem.
Jeżdżę już kilka lat j95 z roku 2000 silnik 1kzte skrzynia automat.Paradoksalnie na autostradach gdzie jadę 140-150 spalanie w granicach 12l, Po drogach szutrowych, lokalnych dziurawych asfaltach,drogach powiatowych potrafię spalić 15l, ale średnia w aplikacji My Cars to 13,8.
Więc pytam jak wy to robicie?
A ważne że opony BF AT 265/75 16


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 lut 2015, 13:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Posty: 303
Lokalizacja: Poznań
Auto: Mercedes G W463. Było kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
witam,

moje j90 w cyklu mieszanym do którego wliczam równiez przejazd codzienny szytrówką przez las to 11L . i tak od dłuższeog czasu się to utrzymuje. w trasie dłuższej zszedłem kiedyś do 9l ale to sie nie spieszyłem.

pozdro

Grzech


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 lut 2015, 14:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 paź 2012, 18:45
Posty: 108
Lokalizacja: Warszawa - St.Miłosna
Auto: KZJ95 '00 + XL600V '92
Po zmianie opon z 265/75/16 (Duratrac) na zimówki 265/70/16 (jakiś Michelin Latitude) i zdjęciu kurnika z dachu - spalanie mniejsze o 1 litr.

W spalaniu różnica może nieduża, ale znacznie ciszej.
Subiektywne przyspieszenie też jakoś się zwiększyło :D


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 lut 2015, 19:58 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 lis 2012, 11:26
Posty: 73
Lokalizacja: przemyśl
Auto: KZJ95. 3.0 1KZ-TE, 2000r.
320 kilometrów, w tym 0 terenu i 40 kilometrów autostrady, reszta trasa i miasto w przedziale 80/20.
Wyszło 13,6 litrów na 100, więcej nie mirzę, szkoda zdrowia :mrgreen:
Oponki 265/75 Coopery STT


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 lut 2015, 1:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lip 2011, 23:28
Posty: 5
Lokalizacja: Baranowo k/Poznania
Auto: LC J90
U mnie średnie spalanie to 12,5 litra - miasto 80% i 20% trasa. Opony 265/75/16 Bfg AT.
Pozdr
Qbak
Ps poszukuje w rozsądnej cenie silniczka do blokady tylnego mostu :)
Jakub@best.NET.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 15 lut 2015, 19:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 wrz 2011, 21:26
Posty: 193
Lokalizacja: Piastów
Auto: KZJ95
Od naprawy przejechałem równy 1000 km. Samochd spalił dokładnie 125 itrów. To był cykl bardzo mieszany: sporo miasta, trochę ekspresówek (ok.110-115 km/h), trochę dróg wiejskich i weekend w mazurskim błocie. Dla mnie ok.
Jak bym miał ocenić kiedy pali najwięcej to chyba jazda szybka "szkodzi" mu bardziej niż miasto - przy 115 km/h trzeba liczyć 13-14 l na 100 km :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lut 2015, 12:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lut 2015, 11:45
Posty: 4
Kupiłem niedawno LC z 2001 roku wersja 5-drzwiowa silnik 3l, jestem zaskoczony wyjątkowo niskim spalaniem w mieście ok 9l/100 ale na trasie uzyskiwałem wyniki ponad 10 a ostatnio 11,5l co dość mocno mnie zastanawia, bo zawsze wszędzie wmawiają że po mieście każdy samochód spala więcej. A tu jak widać na odwrót. Czy ktoś ma podobny problem. Czy to tak ma być czy coś z autem jest nie tak?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 lut 2015, 12:04 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 lut 2015, 11:45
Posty: 4
Kupiłem niedawno LC z 2001 roku wersja 5-drzwiowa silnik 3l, jestem zaskoczony wyjątkowo niskim spalaniem w mieście ok 9l/100 ale na trasie uzyskiwałem wyniki ponad 10 a ostatnio 11,5l co dość mocno mnie zastanawia, bo zawsze wszędzie wmawiają że po mieście każdy samochód spala więcej. A tu jak widać na odwrót. Czy ktoś ma podobny problem. Czy to tak ma być czy coś z autem jest nie tak?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 lut 2015, 16:56 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5283
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Istotnym czynnikiem jest opór powietrza - jak auto wielkie jak przystanek, i nieszczególnie opływowe - to jest to główny czynnik przy większych prędkościach.

Trasa i 70 - 80 km/h, i zejdziesz poniżej 9L/100 :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 31 mar 2015, 19:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lip 2014, 15:16
Posty: 41
Lokalizacja: Poznań
Auto: Land Cruiser LJ90 1KZ-TE
Mam LJ90 3.0 125km z automatyczną skrzynią i tak jak pisze Rokfor32, na trasie jeżdżę nią 80-90km/h to pali w granicach 10 litrów. Zimą po mieście pojezdziłem trochę do pracy(berlingo było niesprawne)to używając dodatkowo webasta spaliła ok 14 litrów. W terenie, z pełnym zbiornikiem paliwa i 4 osobami w środku 11,7. Także dużo zależy od tego jak się jezdzi i gdzie :)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group