tylny most wyciek z obudowy dyfra
Moderator: luk4s7
tylny most wyciek z obudowy dyfra
Zdarzył mi się wyciek z obudowy dyfra patrząc od strony tyłu samochodu.(mam na myśli tylną "półkulę" od strony korka poziomu oleju )Stało się to po oczyszczeniu całej obudowy dyfra ,elementów ramy.Wymieniałem bak paliwa i okazja się nadarzyła.Nie jest to pęknięcie .Po prostu przerdzewiało .Dziurka ma ok 2 mm.Auto uniosłem na klockach,koła w powietrzu -wrzuciłem bieg i rzeczywiście cieknie.Czy koledzy mieli podobny problem?Jeśli tak to jak zaradzić (prócz wymiany mostu )Czy jest to materiał poddający się spawaniu żeby wstawić jakąś łatkę?
Ta sobie myśle ,ze musiałem chyba w jakiś kwas wjechać .Przecież ta obudowa nie ma 1,5 mm grubości .
Auto kzj95 /13 lat
Ta sobie myśle ,ze musiałem chyba w jakiś kwas wjechać .Przecież ta obudowa nie ma 1,5 mm grubości .
Auto kzj95 /13 lat
Re: tylny most wyciek z obudowy dyfra
Częsty przypadek. Niestety najbardziej rdzewieje przy mocowaniach górnych wahaczy. Zatem jedna łatka to tylko kropla w morzu potrzeb. Oczywiście że pochwa mostu jest spawalna tylko często nie ma to już sensu bo w wielu miejscach jest blacha bardzo cienka od korozona.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8401
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: tylny most wyciek z obudowy dyfra
Sama rura mostu do J9 nie jest aż tak kosmicznie droga (w używce). Ja bym po prostu zapodał zdrową.
Re: tylny most wyciek z obudowy dyfra
Dziękuję koledzy .Mnie co prawda cieknie z tylnej półkuli, tak w 2/3 jej wysokości ale to niczego nie zmienia.Gdzieś zawsze rdza się przebije.
Pozostaje szukać używki w dobrym stanie bądź szarpnąć się na nową obudowę?
Pozostaje szukać używki w dobrym stanie bądź szarpnąć się na nową obudowę?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8401
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: tylny most wyciek z obudowy dyfra
Nowa zabija ceną. Ale to nie jest coś, co się zużywa - więc jak nie skorodowana - to się od nowej niczym nie różni. Do J9 jest dużo tajli w używce - znajdziesz bez problemu. Ino se zwróć uwagę, czy ma być z gniazdami pod czujniki abs, czy nie. Nie wszystkie J9 miały abs, i w razie czego będziesz miał albo otwory do zaślepienia (nic trudnego - albo nie będzie gdzie włożyć czujników - a to już kiepski pomysł ...
Re: tylny most wyciek z obudowy dyfra
Już poszukuję .Mam ABS -jak poznać czy most będzie pod czujniki ABSu jeśli półosie będą wyciagniete?Coś zmierzyć ,coś charakterystycznego?
Przy okazji zapytam .Mam silnik KZT-E z czerobiegowym automatem.Ile zębów ma atak a ile koło talerzowe?Pytam jakby się komplet trafił.
Przy okazji zapytam .Mam silnik KZT-E z czerobiegowym automatem.Ile zębów ma atak a ile koło talerzowe?Pytam jakby się komplet trafił.
Re: tylny most wyciek z obudowy dyfra
Jak kupowałem swoją to spotkałem parę 90 tek z gruszką dorabianą przez kogoś w Bielsku Białej. Popytaj bo daleko nie masz.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8401
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: tylny most wyciek z obudowy dyfra
Rura mostu m otwory na czujniki, tuż przy piastach kół.uboot pisze:Już poszukuję .Mam ABS -jak poznać czy most będzie pod czujniki ABSu jeśli półosie będą wyciagniete?Coś zmierzyć ,coś charakterystycznego?
Przy okazji zapytam .Mam silnik KZT-E z czerobiegowym automatem.Ile zębów ma atak a ile koło talerzowe?Pytam jakby się komplet trafił.
Przełożenie - w toyotach nie ma tak, że dany model to tylko jeden rodzaj przełożenia. Możesz mieć ze trzy wielkości - więc zawsze się sprawdza najpierw co masz konkretnie w swoim. Jak nie było grzebane - to kod z tabliczki znamionowej auta starcza do identyfikacji. W przeciwnym razie trzeba sprawdzić ręcznie, krącąc kołem i licząc obroty wału napędowego.
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
- Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi - Kontakt:
Re: tylny most wyciek z obudowy dyfra
U mnie podobna sytuacja co u kolegów powyżej- korozja gruchy od strony korka spustowego mocno zaawansowana. W prawdzie jeszcze nie cieknie, ale wygląda kiepsko, więc proszę o potwierdzenie, że dla KZJ i VZJ obudowa mostu jest taka sama (uwzględniając że jest to wersja bez blokady i bez ABS'u). Z toyodiy wyszły mi te same numery obudowy mostu ale czort wie....
42110-60540 nr tej obudowy
Grzech
42110-60540 nr tej obudowy
Grzech
Re: tylny most wyciek z obudowy dyfra
Taka sama przy założeniach powyższych blokady i ABS
Re: tylny most wyciek z obudowy dyfra
Mnie tez to spotkalo. Zanim znajde dobra uzywke tez troche mi zajmie + wymiana tez bdzie kilka dni.
Jako ze nie moge odstawic auta na dluzszy czas potrzebuje zalatwic sprawe tymczasowo. Spawal ktos pochwe bez spuszczania oleju?
Jako ze nie moge odstawic auta na dluzszy czas potrzebuje zalatwic sprawe tymczasowo. Spawal ktos pochwe bez spuszczania oleju?
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
- Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi - Kontakt:
Re: tylny most wyciek z obudowy dyfra
fajnie że o to pytasz bo też ostatnio o tym myślałem. Olej się raczej nie zapali od spawania więc moim zdaniem można. Ale jeszcze czekajmy na odpowiedź od bardziej doświadczonych kolegów!
Re: tylny most wyciek z obudowy dyfra
Olej sie zapali jak sie mocno nagrzeje. Ja widze juz dokladnie gdzie potrzebuje latke. Dziury nie widac, ale olej mi sie saczy z jednego miejsca wiec planuje to czasowo zakryc. Pojade chyba do kogos na miga bo transformatorem to ja olej zagotuje
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8401
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: tylny most wyciek z obudowy dyfra
Se weź pod uwagę - że uszkodzenie korozyjne to nie to samo co dziurka po ostrym kamyku w zdrowym materiale. Tam, gdzie masz wżer - ścianka zero. Ale wokół - zwykle też niewiele grubsza ... Często gęsto próba spawania w takim przypadku wywala mega dziurę - bo zwyczajnie nie ma już do czego spawać.
Można alternatywnie zastosować pasty epoksydowe do napraw metalu. Jak poprawnie przygotujesz powierzchnię - to taka "naprawa" postarczy na dobrych parę lat.
Ale ogólnie - szukaj innej pochwy.
Można alternatywnie zastosować pasty epoksydowe do napraw metalu. Jak poprawnie przygotujesz powierzchnię - to taka "naprawa" postarczy na dobrych parę lat.
Ale ogólnie - szukaj innej pochwy.