Napędy - blokada zmiany
Moderator: luk4s7
Napędy - blokada zmiany
Wita,
w swoim LC95, rocznik 2000, silnik KZJ, 3,0 D zblokowała mi się gałka przełączania napędów. Mam ustawiony napęd na tył i nie jestem w stanie przełączyć napędów. Gałka zmiany jest zblokowana i nie można jej ruszyć do przodu. Jest unieruchomiona. Czy ktoś może podpowiedzieć co może być przyczyną. Nie używałem zmiany napędów od dłuższego czasu i jestem zaskoczony tym co się stała. Będę wdzięczny za pomoc. Przepraszam że może niefachowe pojęcia ale nie jestem z tych po potrafią LC rozłożyć i złożyć.
Pzdr
K
w swoim LC95, rocznik 2000, silnik KZJ, 3,0 D zblokowała mi się gałka przełączania napędów. Mam ustawiony napęd na tył i nie jestem w stanie przełączyć napędów. Gałka zmiany jest zblokowana i nie można jej ruszyć do przodu. Jest unieruchomiona. Czy ktoś może podpowiedzieć co może być przyczyną. Nie używałem zmiany napędów od dłuższego czasu i jestem zaskoczony tym co się stała. Będę wdzięczny za pomoc. Przepraszam że może niefachowe pojęcia ale nie jestem z tych po potrafią LC rozłożyć i złożyć.
Pzdr
K
Re: Napędy - blokada zmiany
Jesteś pewny, że na tył Ten samochód ma permanentny napęd na 4 koła chyba że masz bardzo rzadko spotykaną wersję.
Co masz na gałce napisane i w jakiej pozycji jest?
Co masz na gałce napisane i w jakiej pozycji jest?
Re: Napędy - blokada zmiany
kylon pisze:Jesteś pewny, że na tył Ten samochód ma permanentny napęd na 4 koła chyba że masz bardzo rzadko spotykaną wersję.
Co masz na gałce napisane i w jakiej pozycji jest?
Jest w pozycji H jest jesze drugie H bądź HL potem N oraz LL
Re: Napędy - blokada zmiany
Kolego
H - biegi szosowe, napęd na cztery koła
HL - biegi szosowe, napęd na cztery koła z blokadą mechanizmu różnicowego
N - neutral
L - biegi terenowe ( reduktor), napęd na cztery koła
H - biegi szosowe, napęd na cztery koła
HL - biegi szosowe, napęd na cztery koła z blokadą mechanizmu różnicowego
N - neutral
L - biegi terenowe ( reduktor), napęd na cztery koła
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8378
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Napędy - blokada zmiany
To co opisałeś sugeruje, że "od zawsze" jeździłeś z zablokowanym centralnym dyfrem ... , co na asfalcie pomysłem jest nieszczególnym.
Podstawa - kontrola oleju. Jak czysty, można pokusić się o reanimacje reduktora (może być że wystarczy zdjąć obudowę wybieraka, i rozruszać wodziki). Jak brokat metalu (kolor srebrny oleju) - szukaj nowego reduktora, bo dłuższa jazda w takim stanie załatwia wszystkie podzespołu w środku, i reanimacja jest nieopłacalna.
Podstawa - kontrola oleju. Jak czysty, można pokusić się o reanimacje reduktora (może być że wystarczy zdjąć obudowę wybieraka, i rozruszać wodziki). Jak brokat metalu (kolor srebrny oleju) - szukaj nowego reduktora, bo dłuższa jazda w takim stanie załatwia wszystkie podzespołu w środku, i reanimacja jest nieopłacalna.
Re: Napędy - blokada zmiany
A używałeś tej gałki kiedyś. Może stoi od braku zainteresowania ową wcześniej
Re: Napędy - blokada zmiany
On napisał że jest jeszcze drugie H
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8378
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Napędy - blokada zmiany
Tak, i że nie daje rady przestawić w PRZÓD ... Więc albo próbował zrobić powiększoną dziurę w podłodze, i wygiąć lewarek, albo faktycznie miał na stałe zapięte HL, które wyluzować się już nie chce ...
Re: Napędy - blokada zmiany
Zawsze jeździłem z gałką w pozycji H. Jak w teren to czasami zmieniałem HL i terenowe. Hm, kosztowna to naprawa, czy znasz kogoś z Wrocławia kto mógłby tym sensownie się zająć ?
Zawsze po asfalcie powinienem jeździć gdy gałka jest w pozycji HL?
Zawsze po asfalcie powinienem jeździć gdy gałka jest w pozycji HL?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8378
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Napędy - blokada zmiany
Dokładnie odwrotnie. HL oznacza zablokowanie centralnego mechanizmu różnicowego, i stosuje się to na śliskim podłożu (Tak na marginesie - w tym modelu, ze względu na słabawy układ centralnego mechanizmu różnicowego, należy go blokować raczej częściej niż rzadziej. Niezablokowany, na śliskim, jak jedno z kół wpadnie w poślizg i zacznie wirować znacznie szybciej niż pozostałe - a potem gwałtownie złapie przyczepność -- dyfer centralny wybucha. Tak zero - jedynkowo, wystarcza pojedynczy strzał tego typu, nawet w zupełnie nowym reduktorze).
Na czarne jest pozycja H.
Na czarne jest pozycja H.
Re: Napędy - blokada zmiany
OK, cały czas jeździłem na H.
Chcesz powiedzieć że jadąc w pozycji H na śliskim rozwaliłem reduktor i dlatego nie mogę zmienić gałki na HL lub L ?
Chcesz powiedzieć że jadąc w pozycji H na śliskim rozwaliłem reduktor i dlatego nie mogę zmienić gałki na HL lub L ?
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8378
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Napędy - blokada zmiany
Jest to całkiem prawdopodobna możliwość, bo to typowa przypadłość tego modelu. Tyle, że w takiej sytuacji rozwalenie różnicówki centralnej powoduje, że dalej to już jedziesz ale na lawecie ...
Jeżeli masz zablokowany reduktor na H, i nadal możesz jechać, to prawdopodobnie sprawa jest do uleczenia. Ale nie na siłę ciągnąc lewarek - trza do reduktora zajrzeć.
Jeżeli masz zablokowany reduktor na H, i nadal możesz jechać, to prawdopodobnie sprawa jest do uleczenia. Ale nie na siłę ciągnąc lewarek - trza do reduktora zajrzeć.
Re: Napędy - blokada zmiany
Wielkie dzięki.
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
- Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi - Kontakt:
Re: Napędy - blokada zmiany
Rokfor, podłącze się do tematu. Czyli zalecane jest jednak blokowac ten centralny mechanizm w miarę często przy uślizgu kół... a czy to sie tez tyczy jazdy po błotnistych drogach gdize momentami kręci jedno koło ale nie ma jakichś wielkich strzałów? dotychczas wydawało mi sie po przeczytaniu wielu postów na forum, że blokowanie mechanizmu róznicowego to należy raczej stosowac sporadycznie zeby niepowiedziec unikać jak diabeł świeconej wody...
Re: Napędy - blokada zmiany
Nie mylcie blokady mechanizmu międzyosiowego z blokadą mostu. HL jest do normalnego częstego użytku na powierzchni która gwarantuje jakikolwiek poślizg. Samochód z zapiętym HL gorzej wchodzi w ciasny zakręt. Wynika to z różnej długości drogi jaką pokonuje przedni i tylny most. Pobawcie się zabawką aby to sobie zobrazować. Z HL jest sztywno między przodem i tyłem.