Napędy - blokada zmiany

Moderator: luk4s7

KEZOR
Posty: 5
Rejestracja: 17 lut 2013, 18:13
Auto: LC95
Kontakt:

Napędy - blokada zmiany

Post autor: KEZOR »

Wita,
w swoim LC95, rocznik 2000, silnik KZJ, 3,0 D zblokowała mi się gałka przełączania napędów. Mam ustawiony napęd na tył i nie jestem w stanie przełączyć napędów. Gałka zmiany jest zblokowana i nie można jej ruszyć do przodu. Jest unieruchomiona. Czy ktoś może podpowiedzieć co może być przyczyną. Nie używałem zmiany napędów od dłuższego czasu i jestem zaskoczony tym co się stała. Będę wdzięczny za pomoc. Przepraszam że może niefachowe pojęcia ale nie jestem z tych po potrafią LC rozłożyć i złożyć.

Pzdr
K

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Napędy - blokada zmiany

Post autor: kylon »

Jesteś pewny, że na tył :?: Ten samochód ma permanentny napęd na 4 koła chyba że masz bardzo rzadko spotykaną wersję.
Co masz na gałce napisane i w jakiej pozycji jest?

KEZOR
Posty: 5
Rejestracja: 17 lut 2013, 18:13
Auto: LC95
Kontakt:

Re: Napędy - blokada zmiany

Post autor: KEZOR »

kylon pisze:Jesteś pewny, że na tył :?: Ten samochód ma permanentny napęd na 4 koła chyba że masz bardzo rzadko spotykaną wersję.
Co masz na gałce napisane i w jakiej pozycji jest?

Jest w pozycji H jest jesze drugie H bądź HL potem N oraz LL

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Napędy - blokada zmiany

Post autor: kylon »

Kolego :mrgreen:
H - biegi szosowe, napęd na cztery koła
HL - biegi szosowe, napęd na cztery koła z blokadą mechanizmu różnicowego
N - neutral
L - biegi terenowe ( reduktor), napęd na cztery koła
:mrgreen:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Napędy - blokada zmiany

Post autor: Rokfor32 »

To co opisałeś sugeruje, że "od zawsze" jeździłeś z zablokowanym centralnym dyfrem ... :wink: , co na asfalcie pomysłem jest nieszczególnym.

Podstawa - kontrola oleju. Jak czysty, można pokusić się o reanimacje reduktora (może być że wystarczy zdjąć obudowę wybieraka, i rozruszać wodziki). Jak brokat metalu (kolor srebrny oleju) - szukaj nowego reduktora, bo dłuższa jazda w takim stanie załatwia wszystkie podzespołu w środku, i reanimacja jest nieopłacalna.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Napędy - blokada zmiany

Post autor: kylon »

A używałeś tej gałki kiedyś. Może stoi od braku zainteresowania ową wcześniej :?:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Napędy - blokada zmiany

Post autor: kylon »

On napisał że jest jeszcze drugie H :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Napędy - blokada zmiany

Post autor: Rokfor32 »

Tak, i że nie daje rady przestawić w PRZÓD ... :mrgreen: Więc albo próbował zrobić powiększoną dziurę w podłodze, i wygiąć lewarek, albo faktycznie miał na stałe zapięte HL, które wyluzować się już nie chce ... :mrgreen:

KEZOR
Posty: 5
Rejestracja: 17 lut 2013, 18:13
Auto: LC95
Kontakt:

Re: Napędy - blokada zmiany

Post autor: KEZOR »

Zawsze jeździłem z gałką w pozycji H. Jak w teren to czasami zmieniałem HL i terenowe. Hm, kosztowna to naprawa, czy znasz kogoś z Wrocławia kto mógłby tym sensownie się zająć ?

Zawsze po asfalcie powinienem jeździć gdy gałka jest w pozycji HL?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Napędy - blokada zmiany

Post autor: Rokfor32 »

Dokładnie odwrotnie. HL oznacza zablokowanie centralnego mechanizmu różnicowego, i stosuje się to na śliskim podłożu (Tak na marginesie - w tym modelu, ze względu na słabawy układ centralnego mechanizmu różnicowego, należy go blokować raczej częściej niż rzadziej. Niezablokowany, na śliskim, jak jedno z kół wpadnie w poślizg i zacznie wirować znacznie szybciej niż pozostałe - a potem gwałtownie złapie przyczepność -- dyfer centralny wybucha. Tak zero - jedynkowo, wystarcza pojedynczy strzał tego typu, nawet w zupełnie nowym reduktorze).

Na czarne jest pozycja H.

KEZOR
Posty: 5
Rejestracja: 17 lut 2013, 18:13
Auto: LC95
Kontakt:

Re: Napędy - blokada zmiany

Post autor: KEZOR »

OK, cały czas jeździłem na H.

Chcesz powiedzieć że jadąc w pozycji H na śliskim rozwaliłem reduktor i dlatego nie mogę zmienić gałki na HL lub L ?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8345
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Napędy - blokada zmiany

Post autor: Rokfor32 »

Jest to całkiem prawdopodobna możliwość, bo to typowa przypadłość tego modelu. Tyle, że w takiej sytuacji rozwalenie różnicówki centralnej powoduje, że dalej to już jedziesz ale na lawecie ... :wink:

Jeżeli masz zablokowany reduktor na H, i nadal możesz jechać, to prawdopodobnie sprawa jest do uleczenia. Ale nie na siłę ciągnąc lewarek - trza do reduktora zajrzeć.

KEZOR
Posty: 5
Rejestracja: 17 lut 2013, 18:13
Auto: LC95
Kontakt:

Re: Napędy - blokada zmiany

Post autor: KEZOR »

Wielkie dzięki.

grzech
Posty: 304
Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi
Kontakt:

Re: Napędy - blokada zmiany

Post autor: grzech »

Rokfor, podłącze się do tematu. Czyli zalecane jest jednak blokowac ten centralny mechanizm w miarę często przy uślizgu kół... a czy to sie tez tyczy jazdy po błotnistych drogach gdize momentami kręci jedno koło ale nie ma jakichś wielkich strzałów? dotychczas wydawało mi sie po przeczytaniu wielu postów na forum, że blokowanie mechanizmu róznicowego to należy raczej stosowac sporadycznie zeby niepowiedziec unikać jak diabeł świeconej wody...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18021
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Napędy - blokada zmiany

Post autor: kylon »

Nie mylcie blokady mechanizmu międzyosiowego z blokadą mostu. HL jest do normalnego częstego użytku na powierzchni która gwarantuje jakikolwiek poślizg. Samochód z zapiętym HL gorzej wchodzi w ciasny zakręt. Wynika to z różnej długości drogi jaką pokonuje przedni i tylny most. Pobawcie się zabawką aby to sobie zobrazować. Z HL jest sztywno między przodem i tyłem.

ODPOWIEDZ