Strona 6 z 8

Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód

: 08 lis 2015, 20:00
autor: zombi
Sprawdzałem łomem luz na sworzniu wahacza i na obu mam podobny luz. Wydaje mi się że około 1-2mm (2 to raczej na wyrost), ale jest to elestyczny ruch nie pukanie tak jak bym zgniatał gumę.
Moje pytanie czy to jest już objaw zużytego sworznia i auto pilne do warsztatu czy tak ma/może być.

Sprawa o tyle pilna, że we wtorek chciałem jechać w Bieszczady i tam się trochę pokręcić czyli do zrobienia jakieś 2500 km. Więc na wymianę mało czasu kruca bomba.

Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód

: 08 lis 2015, 20:13
autor: Rokfor32
Wiesz - normalnie luz jest ... zero :mrgreen: A serwisowka zaleca wymianę przy jakimkolwiek wyczuwalnym :wink:

Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód

: 08 lis 2015, 20:28
autor: zombi
thx. chyba dam se na luz ;)

Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód

: 08 lis 2015, 20:39
autor: Rokfor32
Ino nie przesadź. Ten typ kończy współprace ... odpadnięciem koła :wink:

Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód

: 08 lis 2015, 20:49
autor: zombi
Wiem, wiem dlatego pomimo, że luz jest ledwo widoczny, ale pojadę plaskaczem i zajmę się piciem.
Jeszcze jutro pojadę do speców, ale na szybko to mi tego nikt nie zrobi.

Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód

: 08 lis 2015, 21:59
autor: zombi
Jeszcze jedno pytanie, czy po wymianie sworznia wahacza, trzeba robić geometrię?

Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód

: 09 lis 2015, 07:36
autor: Rokfor32
Zaleca się

To jest mniej więcej tak - że jak masz na start dobrze ustawiona geometrię, na nowych sworzniach i tulejach - to sama wymiana sworznia nie ma w zasadzie wpływu. Gorzej - jeżeli ktoś poprawia nastawy do wypierdzianych elementów - wówczas po zapodaniu nowych zawias się rozjeżdża.

Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód

: 02 gru 2015, 23:33
autor: zombi
duplikat do wykasowania

Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód

: 02 gru 2015, 23:35
autor: zombi
Znalazłem takie filmiki, gdzie kolo porównuje sworznie. Ma tam cztery rodzaje 555 z czego trzy z kalamitkami lub miejscem na nie. Te z kalamitkami jakby lekko skrobia i ciężej chodzą (pewnie nie są nasmarowane). Na filmiku 2, bez kalamitki, ewidentnie lepiej to chodzi.

I tu pytanie. Na wasze szanowne oko eksperckie to te z kalamitkami to jakaś padaka/podróba, że tak skrobie. Czy po prostu trzeba nasmarować i już.
Pytam bo czwartek mi takie montują i morze watro to zatrzymać.

https://youtu.be/ec14wmfQ9Wo" onclick="window.open(this.href);return false;
https://youtu.be/zzX99R0RU9I" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód

: 03 gru 2015, 00:20
autor: zombi
dla potomnych coś doczytałem. Są dwa rodzaje obsługowe i bezobsługowe. Tekst w bratnim języku, googletranslator jako tako tłumaczy.

https://www.drive2.ru/l/91156/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód

: 04 gru 2017, 13:36
autor: Mirekk
kylon pisze:Tylko oryginał lub 555. Cała reszta to śmietnik.
Powyższe napisałeś w 2014 roku.
Na stronie Twojego sklepu są aktualnie dostępne sworznie do j9 trzech producentów: Toyota, 555, Terrain Tamer.
Jak ma się dzisiejsza jakość tych elementów?

Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód

: 05 gru 2017, 22:18
autor: Mirekk
Ech, szkoda, że kolega Kylon juz tu nie zagląda.
Trzeba będzie poszukać innego źródła.

Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód

: 06 gru 2017, 06:47
autor: kylon
Zagląda tylko nie lubi pisać na forum o swoich rzeczach bo i tak nie będzie odbierane to jako obiektywna odpowiedź. Zawsze można do mnie napisać e-maila. Nie jest to trudne ;-)

Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód

: 06 gru 2017, 08:49
autor: waldek_BB
kylon pisze:Zagląda tylko nie lubi pisać na forum o swoich rzeczach bo i tak nie będzie odbierane to jako obiektywna odpowiedź. Zawsze można do mnie napisać e-maila. Nie jest to trudne ;-)
Kylon, dla tych którzy szukają dobrej jakości a nie taniej belejakości Twoja odpowiedź będzie dobrą poradą więc kto jak nie Ty ;)

czyli jak tam te sworznie? :)

Re: J 90 sworzen dolnego wahacza przód

: 06 gru 2017, 16:53
autor: Mirekk
kylon pisze:Zagląda tylko nie lubi pisać na forum o swoich rzeczach bo i tak nie będzie odbierane to jako obiektywna odpowiedź. Zawsze można do mnie napisać e-maila. Nie jest to trudne ;-)
A ja już się wspólnych znajomych zacząłem dopytywać, czy ty gbur jesteś, po prostu :)
U mnie na razie się wyjaśniło, że skrzypi i stuka guma pod amortyzatorem, a sworznie są sztywne jak... No, po prostu sztywne. Tak więc na razie nie będę zawracał tym głowy.
Dzięki za wczorajsza reakcję z osłoną przegubu, bo mogę już dzisiaj znowu jeździć samochodem, a nie autobusem.