Strona 2 z 3

Re: Zawieszenie - usztywnienie bez liftu

: 23 lut 2017, 00:31
autor: maryousheq
Wygląda na to że w kompletnie zły sposób zinterpretowalem instrukcje montażowa, to ja szykowalem zestaw do montażu i zgodnie z opisem (wg mojej interpretacji) dla liftu 2" założyłem komplet podkładek, 5cm;) mechanik o mało co nie zwariował podczas ściskania kolumny McPersona, niestety mój błąd. Będę demontowal te podkładki, zostawię tak jak Zibi radzi tylko 1cm zobaczę wtedy co dalej.
Wariant proponowany przez Rokfora czyli seryjne sprężyny i amortyzatory Lovells plus dodatkowe podkładki chodzi mi po głowie już jakiś czas, ale najpierw sprawdzę bez podkładek a potem zobaczę jak będzie po dociazeniu - założeniu wyciagarki.
Dziekuje wszystkim za pomoc i porady, pozdrawiam!

Re: Zawieszenie - usztywnienie bez liftu

: 24 lut 2017, 12:20
autor: Heres
Ja mam amory lovellsa z sprężyna mi hd w tlc 3d na początku był trochę twardawy ale po jakimś czasie wszystko się ułożyło i jest ok.

Re: Zawieszenie - usztywnienie bez liftu

: 20 mar 2017, 22:31
autor: Czeczen
Panowie potrzebuję waszej porady.
Okazało się, że w moim J95 są do wymiany przednie amory.
Samochód ogólnie od początku mocno się buja co teraz tzn przed sezonem letnim jest akceptowalne, ale za chwile auto dostanie 2200kg na hak i będzie jeździć z łódkami sporo więcej wartymi od niego, a wtedy to bujanie może się nie najlepiej skończyć.
Pytanie proste brać nowe 4 amory + 4 nowe sprężyny wysokość standard, twardość +20% czy może pokusić się o jakiś sensowny lift +2".
Auto co do zasady nie robi za rozrzucacza gnoju po polu, chyba, że mam za dużo czasu :D
Tak czy inaczej ma być przede wszystkim bezpiecznym holownikiem, który wrzuca łódki do jeziora bez slipu znaczy się z plaży i tu ten lifcik się przydaje.
Weźcie coś poradźcie bo niby złożyłem właśnie zamówienie na pełen zawias standard, ale te +2" strasznie korci.

Re: Zawieszenie - usztywnienie bez liftu

: 20 mar 2017, 22:41
autor: rolkos
Do czego przyda się +2" przy slipie, chcesz założyć większe koła?

Re: Zawieszenie - usztywnienie bez liftu

: 20 mar 2017, 22:43
autor: Czeczen
Toż mówię, że wrzucamy łódki do wody bez pomocy slipu, znaczy się z brzegu, a w zależności od tego gdzie to robimy warunki są bardzo różne.
Czasem auto nawet nie dotyka kołami wody, a czasem jedzie się 50 metrów w głąb jeziora z już gotową taśmą co by nie trzeba było się moczyć jak się zakopie z przyczepą.

Re: Zawieszenie - usztywnienie bez liftu

: 21 mar 2017, 10:18
autor: rolkos
Rozumiem, tylko w takim przypadku jedyne co ci da lift to to że buda będzie wyżej. Prześwit będziesz miał taki sam (chyba bez znaczenia przy slipie). Wyżej to zawsze mniej stabilnie w zakrętach. Ja bym dał dobry zestaw zawieszenia bez liftu. Chociaż przyznam, po wymianie na TT mimo liftu jest znaczenie stabilnej w zakrętach niż na fabrycznym i juz zmęczonym zawieszeniu. Wymieniłem też część polibuszy na TT. Oryginalne gumy po 12 latach zaczęły już murszeć.

Re: Zawieszenie - usztywnienie bez liftu

: 21 mar 2017, 10:42
autor: Czeczen
Buda wyżej, mniej wody w wygluszeniach ;)
Możecie polecić jakiś zestaw budżet lub średnia polka.

Re: Zawieszenie - usztywnienie bez liftu

: 21 mar 2017, 11:36
autor: Heniu
http://allegro.pl/toyota-land-cruiser-j ... 53253.html

Jak pasuje to może być nawet taniej pisz na PW

Re: Zawieszenie - usztywnienie bez liftu

: 21 mar 2017, 12:47
autor: Czeczen
Heniu pisze:http://allegro.pl/toyota-land-cruiser-j ... 53253.html

Jak pasuje to może być nawet taniej pisz na PW
I tu pojawia się pytanie, co Autor miał na myśli? ;)

Re: Zawieszenie - usztywnienie bez liftu

: 21 mar 2017, 13:45
autor: Heniu
Chcesz budżetowo to masz na przód amortyzator wzmocniony w stosunku do OEM i z wyższym łożem sprężyny, powinno dać ci to lift na poziomie 30mm z oryginalnymi sprężynami, pod warunkiem że są w dobrej kondycji. Tył podnosisz podkładkami na sprężynę i wymieniasz amortyzator też na mocniejszy i o odpowiednio dłuższym skoku. Będzie lepiej niż obecnie a ponieważ zalega to na magazynie to cena może być niższa niż ta w przytoczonej aukcji. Jest to budżetowa wersja , dość popularna na wschodzie.

Re: Zawieszenie - usztywnienie bez liftu

: 21 mar 2017, 14:12
autor: Czeczen
Żadna aukcja się nie wyświetla, wyślij na pw.

Re: Zawieszenie - usztywnienie bez liftu

: 21 mar 2017, 14:51
autor: rolkos
Wymień też sprężyny, ja u siebie najpierw wymieniłem amortyzatory było lepiej ale samochód dalej się bujał dopiero po wymianie sprężyn zaczęło działać. Na nowych twardych amortyzatorach z podkładką przy zjeździe z gór na Ukrainie dobijałem przodem jak wcześniej. Jak ciągasz łodzie dodatkowe kg się przyda. Komplet Dobinsona masz za około 3000zł, komplet Terrain Tamer jest za około 4 tyś., podobnie OME.

Re: Zawieszenie - usztywnienie bez liftu

: 21 mar 2017, 14:53
autor: kylon
Zawsze można promocje zrobić do J9 ;-)

Re: Zawieszenie - usztywnienie bez liftu

: 21 mar 2017, 18:50
autor: Zibi
amortyzator z przesunietym mocowaniem spręzyny = najtańszy lift., Wysłałem na pw

Re: Zawieszenie - usztywnienie bez liftu

: 21 mar 2017, 19:33
autor: Czeczen
Zibi pisze:amortyzator z przesunietym mocowaniem spręzyny = najtańszy lift., Wysłałem na pw
Zibi rozumiem, że do tego trzeba jeszcze sprężynki zmienić, mam rację?