Strona 2 z 2

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

: 14 sie 2017, 23:01
autor: everybike
Dzisiaj pytałem w ASO : komplet oryginalnych części do tylnego dyfra kosztuje 7000zł ( zazwyczaj dają z 20% rabatu ale to i tak > 5000zł wyjdzie ) . Za ok. 1500zł można jedynie dostać łożyska i uszczelniacze. A most i tak może wyć bo przy ok. 350000km ( a może więcej :) zużyte już są pozostałem elementy.
A tych mostów i nawet samych dyfrów do 120 ze 4 razy więcej niż do 90/95 i tańsze w dodatku. Tylko czy będą pasować ?

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

: 15 sie 2017, 07:59
autor: Rokfor32
Sama główka jak najbardziej. Z reszty jedynie szpilki do kół ... :wink:

Główki są kompatybilne - ale z jednym wyjątkiem: czyli flanszą wału napędowego. Acz - może też i nie - zależy od rocznika J9. Chodzi o to, że w okolicach rocznika '00 (a więc połowa modelu J9) toyota przekonstruowała budowę wałka ataku dla przekładni 8" - zastosowano ciut grubszy wielowypust, o innej ilości ząbków (27vs29). Jednocześnie zastosowano nieco inaczej zbudowaną widełkę przegubu krzyżakowego wału - ogólnie, rozsunięto śruby na nieco większą średnicę.

Są dostępne odpowiednie flansze przejściowe, na ebay - czyli łączące starszy atak (27z) z młodsza widełką - i na odwrót. Można też po prostu we flanszy wywiercić prawidłowe otwory, przestawiając mocowanie wału o 45st

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

: 16 sie 2017, 09:09
autor: everybike
Czyli do LC 95 z 2002r główka będzie pasować ? Mocowanie blokady powinno być również takie samo czyli blokada od 120 też podejdzie ?

ps. a czemu cały most nie będzie pasować ? Jeśli chodzi o szerokość to i tak mam dystanse , więc już teraz jest szerzej o 40mm . Gniazda sprężyn i mocowanie wahaczy wyglądają tak samo...

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

: 16 sie 2017, 20:15
autor: Rokfor32
Tylko wyglądają - a różnica szerokości jest nie 4 cm, a ponad dychę.

I gniazda sprężyn, i mocowania drążków są inaczej rozstawione. Nie da się tego założyć bolt on - no chyba za takowe uważasz wycięcie wszystkiego, i wspawanie ponownie z właściwym dla J9 rozstawem i kątami.

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

: 16 sie 2017, 22:22
autor: everybike
no to odpada cały most
A co do samego dyfra to przełożenie w 90/95 i 120 też jest takie samo?

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

: 17 sie 2017, 07:13
autor: Rokfor32
Oba te modele moga występować z wieloma przełożeniami - trzeba zawsze sprawdzać przy zakupie.

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

: 17 sie 2017, 12:56
autor: everybike
.

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

: 17 sie 2017, 12:58
autor: everybike
Czyli wychodzi , że potrzebuję tylny dyfer od 120 z dieslem i skrzynią automatyczną :) Mam przełożenie tylnego mostu 4,3 .
Przynajmniej wg. tego źródła :
http://www.warka-team.pl/dzia-techniczn ... imitstart=

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

: 17 sie 2017, 14:46
autor: Kojot
nie sugeruj się tym źródłem , bo wg niego ja tez mam 4,3 a tak naprawdę mam 4,1 , jak jesteś pewien ze nikt nie grzebał to oznaczenie przełożenia masz na tabliczce znamionowej pod maska ( tak mam J9 u Ciebie pewnie będzie podobnie potwierdzi pewnie @rokfor) , jak nie jesteś pewny czy ktoś nie grzebał to trzeba policzyć ząbki

Re: KOMPATYBILNOŚĆ CZĘŚCI J 12 I J 9

: 17 sie 2017, 18:48
autor: Rokfor32
4,3 to kod na tabliczce A02B. Taką przekładnię tylną akurat mam, wersja z blokadą (silniczek oczywiście już nie istnieje). Mogę też to poskładać w wersji bez blokady. Przekładnia ma przebieg około 180 tysi mil.

Ogólnie - cały anglik do rozkawałkowania, ogłoszenie wisi w dziale giełdowym - jak coś potrzebujesz - tam pisz.

ps. Jak nie jesteś pewien na 100% dziewiczości napędu - to lepiej sprawdź "ręcznie" przełożenie. J9 mogło mieć przekładnie od 3,90 do 4,56