Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Moderator: luk4s7

Stefek
Posty: 154
Rejestracja: 01 kwie 2014, 17:42
Auto: KDJ120 2003 r

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: Stefek »

A ja czyszczę śruby i traktuję je środkiem przeciw zapieczeniowym. Mój ulubiony to smar ceramiczny bo nie zawiera cząstek metali i nie muszę się zastanawiać, czy w danym połączeniu stopów spowoduje korozję elektrochemiczną, ale przy środkach typu anti seize moment (jeżeli już) to powinno się zmniejszać więc nie przekraczam zalecanych wartości. Oczywiście o ile je znam :)
Jak trzeba kiedyś wrócić do zawieszenia to żadne piły szablaste nie będą potrzebne :)
Tak na wszelki wypadek - we wspomnianym filmiku momenty podają w stopo funtach, żeby wyrazić je w Nm trzeba je pomnożyć x 1.355

Awatar użytkownika
Jake
Moderator
Posty: 2314
Rejestracja: 12 cze 2017, 01:57
Auto: Toyota 4-Runner 3.4 V6 1991
Kontakt:

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: Jake »

Wiekszosc kluczy dynamometrycznych ma obie skale - wiec nie trzeba nawet przeliczac - tylko miec swiadomosc w jakiej jednostce jest podana wartosc i na ktorej skali ja ustawic.

Dłubaka
Posty: 77
Rejestracja: 28 cze 2021, 13:31
Auto: LC120

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: Dłubaka »

Ponieważ były naturalnie zapiaskowane i z nalotem, to przy rozkręcaniu drucianka poszła w ruch + smar miedziowy. Zawsze jak tylko jest dostęp chronię tak gwinty przed zatarciem.

Skręciłem bez dodatków ale smar ceramiczny czy grafitowy to niezła opcja 👌

Dłubaka
Posty: 77
Rejestracja: 28 cze 2021, 13:31
Auto: LC120

Re: Wymiana polibuszy w przednich wahaczach

Post autor: Dłubaka »

W razie czego, zawsze jeździ ze mną kpl wyjazdowych klamotów, więc jak coś puści jest się czym ratować ;)

ODPOWIEDZ