Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 14 gru 2019, 2:20
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30 lis 2019, 20:56 
Offline

Rejestracja: 25 lis 2017, 10:27
Posty: 65
Lokalizacja: SC
Auto: J95 D4D AT
Koledzy, nasuwa mi się jedno pytanie odnośnie chłodnicy paliwa w silnikach D4D. Skoro w 120 występuje takowa, to czy 90-tka z motorem D4D nie powinna takiej również mieć?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 gru 2019, 1:43 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 462
Masz rację.
Silniki są w niektórych modelach takie same, więc ciśnienie pompy i wtrysku również, więc jeśli zastosowano chłodnicę paliwa w nowszym modelu, to znaczy, że do starszego też można dołożyć i może poprawi to jego osiągi.

Oradek lj73 2LT-II


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 gru 2019, 8:45 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6529
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
To nie do końca służy do chłodzenia paliwa - acz też. Takie podwójne rozwiązanie, z jednej strony chłodzi to co idzie do zbiornika, z drugiej podgrzewa to, co idzie do filtra.

Umknął Wam jeden detal. J9 ma metalowy zbiornik paliwa. J12 czy hile mają plastikowy. Stąd dosyć istotne jest, żeby paliwo nie nabrało temperatury, a nabrać może sporej, szczególnie jak jest go mała ilość w zbiorniku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 gru 2019, 9:18 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1368
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Rozumiem że benzyny nie posiadaja takiego wynalazku z definicji?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 gru 2019, 12:06 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6529
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Nie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 03 gru 2019, 22:27 
Offline

Rejestracja: 25 lis 2017, 10:27
Posty: 65
Lokalizacja: SC
Auto: J95 D4D AT
Z tego co kojarzę to przy plastikowych zbiornikach często się to montuje. Jeśli chodzi o poprawę osiągów samochodu to nie wydaje mi się żeby miało to wpływ. Reasumując, skoro nie było chłodnicy to chyba jednak jej nie musi być...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2019, 0:06 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2017, 20:46
Posty: 462
Na podobnej zasadzie można mówić o każdym udoskonaleniu w autach:
"Jeśli kiedyś nie było, to niepotrzebne"

Skoro coś zostało dodane w nowszych modelach, to może warto wypróbować w starszych?

Zwłaszcza, jeśli nie zaszkodzi a koszt niewielki.
Wiadomo, że wiele z "udoskonaleń" jest pozornych, wynika z oszczędności, pseudo ekologii i może szkodzić.
Takie pseudo udoskonalenie to w moim odczuciu np systemy do recyrkulacji spalin czy komputery zaprogramowane po to, żeby oszukiwać układy pomiarowe.

Jednak cześć udoskonaleń jest warta uwagi.
Ja wolę alternator zamiast prądnicy, bezpieczne szyby, koła bezdętkowe i opony radialne, klimatyzację... ;)

Oradek lj73 2LT-II


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2019, 0:15 
Offline

Rejestracja: 25 lis 2017, 10:27
Posty: 65
Lokalizacja: SC
Auto: J95 D4D AT
Dobra, dobra :)

Powiem tak, chłodnicę paliwa na razie sobie daruję. Jednak mam zamiar wstawić chłodnicę płynu wspomagania bo ta mnie przekonuje bardziej. Co do zastosowania chłodnicy paliwa to na razie przyjmijmy uwagę rokfora, że najbardziej ona służy plastikowym zbiornikom 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2019, 0:24 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6529
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Nie tylko. Służy również do podgrzewania toru paliwa przed filtrem (paliwa).

Nowsze systemy klekotów, oparte na CR - własnie dlatemu nie maja kłopotów w parafiną wydzielającą się w filtrach. Starsze diesle niby miały grzałki w podstawie filtra. Ktoś jest pewien ich działania po latach? :wink:

Natomiast podgrzewanie paliwa zrzutem z przelewu CR - działa zawsze. nie ma innej opcji, bo przelew z półtora czy dwóch tysi barów po prostu ... jest ciepły :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2019, 23:54 
Offline

Rejestracja: 25 lis 2017, 10:27
Posty: 65
Lokalizacja: SC
Auto: J95 D4D AT
ok, czegoś nie rozumiem. Na zdjęciu jest chłodnica ze 120, jak się domyślam, zakładana na powrocie paliwa do zbiornika. Jeśli tak jest to w jaki sposób ma ona podgrzewać paliwo przed filtrem?


Załączniki:
toyota-land-cruiser-120-3-0-d4d-chlodniczka-paliwa-1478412.jpg [30.33 KiB]
Pobrany 11 razy
Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 gru 2019, 8:16 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6529
Lokalizacja: Stary Sącz
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Może zależy od konkretnej konfiguracji auta. Ja to spotkałem już dawno w Isla - tam te wymienniki miały cztery końcówki. Jednym torem szło paliwo ze zbiornika, drugim wracało.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 05 gru 2019, 22:05 
Offline

Rejestracja: 25 lis 2017, 10:27
Posty: 65
Lokalizacja: SC
Auto: J95 D4D AT
A to wszystko tłumaczy, przy tamtym klimacie jak najbardziej zrozumiałe.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group