Sprzęgło LC95 3.0 TD
Moderator: luk4s7
Sprzęgło LC95 3.0 TD
Witam,
Szukam nowego sprzęgła do Land Cruiser JKZJ95 z silnikiem 1KZ-TE 3.0 TD 125 KM 2000r. Zmówiłem firmy VALEO zgodnie z VINem ale jest inne niż umieszczone na zdjęciach. Głównie chodzi o docisk który wystaje poza obudowę, a w VALEO jest równe z obudową i w tym momencie jest z krótki docisk tarczy. Zamontowane pierwotnie było firmy AISIN.
Szukam nowego sprzęgła do Land Cruiser JKZJ95 z silnikiem 1KZ-TE 3.0 TD 125 KM 2000r. Zmówiłem firmy VALEO zgodnie z VINem ale jest inne niż umieszczone na zdjęciach. Głównie chodzi o docisk który wystaje poza obudowę, a w VALEO jest równe z obudową i w tym momencie jest z krótki docisk tarczy. Zamontowane pierwotnie było firmy AISIN.
- Załączniki
-
- DSC_0210g.JPG
- (177,69 KiB) Pobrany 40 razy
-
- DSC_0211g.JPG
- (177,08 KiB) Pobrany 40 razy
-
- DSC_0214xg.jpg
- (157,07 KiB) Pobrany 40 razy
Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD
To kup Aisin i po problemie. Albo oryginał. Też raczej będzie pasować
Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD
Valeo to nie najlepszy wybór. Inny wymiar na sprężynach może być wynikiem ich zużycia.
Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD
Wracam z wakacji i wszystko wskazuje, ze przyszedł kres sprzęgła.
Czy ktoś ze zorientowanych byłby tak miły i potwierdził mi, czy jeśli zamówię to sprzegło, to będzie pasowało?
https://intercars.pl/produkty/226307-ze ... in-kt-181d
Niestety, sprzegło wymieniane na bardziej zaufanych stronach, ogólnie jest już niedostępne pod podanymi numerami katalogowymi.
Czy ktoś ze zorientowanych byłby tak miły i potwierdził mi, czy jeśli zamówię to sprzegło, to będzie pasowało?
https://intercars.pl/produkty/226307-ze ... in-kt-181d
Niestety, sprzegło wymieniane na bardziej zaufanych stronach, ogólnie jest już niedostępne pod podanymi numerami katalogowymi.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD
Ze sprzęgłem do J9 trzeba uważać, szczególnie w aftermarkecie - jest burdel w krosowaniu numerów.
A tak się składa - że ostatni rocznik modelu KZ ma zmienioną budowę sprzęgła - dociski przychodzą takie jak do d4d. (tak zbudowane, z wystającą stopką - ale ze słabszą siłą docisku niż te z d4d dla J9). Katalogowo, jak się pogrzebie, właściwe numery oem (ale dla samego docisku) krosują się z tymi opisywanymi dla hiluxów 2,5 120HP. (z intercoolerem ale bez VNT).
Dla modeli J9 do rocznika '00 przychodzi sprzęgło starego typu, takie samo jak dla J7.
A tak się składa - że ostatni rocznik modelu KZ ma zmienioną budowę sprzęgła - dociski przychodzą takie jak do d4d. (tak zbudowane, z wystającą stopką - ale ze słabszą siłą docisku niż te z d4d dla J9). Katalogowo, jak się pogrzebie, właściwe numery oem (ale dla samego docisku) krosują się z tymi opisywanymi dla hiluxów 2,5 120HP. (z intercoolerem ale bez VNT).
Dla modeli J9 do rocznika '00 przychodzi sprzęgło starego typu, takie samo jak dla J7.
Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD
Rokforu kochany, czyli jeśli to sprzegło ma wśród pojazdów pasujących wymienione również j7 i pisza, że do 2000, a ja mam auto z 97 to jest szansa, ze będzie pasowac?Rokfor32 pisze:Ze sprzęgłem do J9 trzeba uważać, szczególnie w aftermarkecie - jest burdel w krosowaniu numerów.
A tak się składa - że ostatni rocznik modelu KZ ma zmienioną budowę sprzęgła - dociski przychodzą takie jak do d4d. (tak zbudowane, z wystającą stopką - ale ze słabszą siłą docisku niż te z d4d dla J9). Katalogowo, jak się pogrzebie, właściwe numery oem (ale dla samego docisku) krosują się z tymi opisywanymi dla hiluxów 2,5 120HP. (z intercoolerem ale bez VNT).
Dla modeli J9 do rocznika '00 przychodzi sprzęgło starego typu, takie samo jak dla J7.
Z racji, że ulubione serwisy Toyoty mają zapierdol i nie przyjmują od ręki takich jak ja, będzie mi to sprzegło musiał wymienić specjalista od Land Rovera i muszę mu trochę pomóc w zakupach. Stąd pytam, bo inaczej bym pojechał z tym do szpeniów. A i tak daleko nie mogę jechac, bo mi na trójce się tak ślizga, ze mam efekt jak przy zmianie biegów w automacie.
Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD
Średnica tarczy 260 mm .
Pomyśl nad zestawem ze wzmocnionym dociskiem z Xtreme Outback, w tym przypadku +40% , koszt o parę stówek większy ale jak nie rozstajesz się z autem w najbliższym czasie to polecam i jest dostępne.
Pomyśl nad zestawem ze wzmocnionym dociskiem z Xtreme Outback, w tym przypadku +40% , koszt o parę stówek większy ale jak nie rozstajesz się z autem w najbliższym czasie to polecam i jest dostępne.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD
265 tak dokładnie - wszystkie 1KZ tyle mają, i część 1i 2KD.
Wczesne 1KD z j9 mają tez 265, i silniejszy docisk. Młodsze 1KD z j12 mają powiększone sprzęgło - ale w całości, na 275. Inny docisk, ale i większe koło zamachowe - na tyle, że jest tez większa obudowa sprzęgła. Inne też jest łożysko oporowe.
Ale - jest jedna fajna konfiguracja - to sprzęgło z hila z silnikiem 2KD, w wersji 144 kuce. Tam jest zapakowana tarcza 275, ale do koła zamachowego starego typu, w sensie takiego, jak do tarcz 265. Koło jest deczko bardziej podtoczone na tarczę, i docisk inaczej skonstruowany - ale całość da się zapodać do starego dzwonu (czyli również do J7) - wraz z kołem zamachowym z takowego hila.
Pisze o tym, bo wzmocnienie sprzęgła poprzez zwiększenie siły docisku to niezupełnie to samo - co wzmocnienie poprzez powiększenie powierzchni tarcia. Inne naciski jednostkowe, i inny rozkład ciepła.
Ja mam w swoim zapodane sprzęgło z J12, czyli 275, na docisku z J12, ale tarcza okuta miękką kewlarową okładziną - i powiem szczerze - jest to już ciut przesada. Taki set na zimno już ma tendencję do szarpania napędem jak spiek - przenosi moment zbyt radykalnie. Po rozgrzaniu się to uspokaja. Z drugiej strony - nie ma opcji przypalania sprzęgła - testowałem to w głębokim piachu i na pełnej pycie - mój silnik wtedy oddaje z 500 Nm - i to sprzęgło znosi to bez zająknięcia.
Wczesne 1KD z j9 mają tez 265, i silniejszy docisk. Młodsze 1KD z j12 mają powiększone sprzęgło - ale w całości, na 275. Inny docisk, ale i większe koło zamachowe - na tyle, że jest tez większa obudowa sprzęgła. Inne też jest łożysko oporowe.
Ale - jest jedna fajna konfiguracja - to sprzęgło z hila z silnikiem 2KD, w wersji 144 kuce. Tam jest zapakowana tarcza 275, ale do koła zamachowego starego typu, w sensie takiego, jak do tarcz 265. Koło jest deczko bardziej podtoczone na tarczę, i docisk inaczej skonstruowany - ale całość da się zapodać do starego dzwonu (czyli również do J7) - wraz z kołem zamachowym z takowego hila.
Pisze o tym, bo wzmocnienie sprzęgła poprzez zwiększenie siły docisku to niezupełnie to samo - co wzmocnienie poprzez powiększenie powierzchni tarcia. Inne naciski jednostkowe, i inny rozkład ciepła.
Ja mam w swoim zapodane sprzęgło z J12, czyli 275, na docisku z J12, ale tarcza okuta miękką kewlarową okładziną - i powiem szczerze - jest to już ciut przesada. Taki set na zimno już ma tendencję do szarpania napędem jak spiek - przenosi moment zbyt radykalnie. Po rozgrzaniu się to uspokaja. Z drugiej strony - nie ma opcji przypalania sprzęgła - testowałem to w głębokim piachu i na pełnej pycie - mój silnik wtedy oddaje z 500 Nm - i to sprzęgło znosi to bez zająknięcia.
Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD
Matko kochana...jak dobrze, że rokfor nie każe płacić za te wszystkie informacje
Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD
No no i nie należy zapomnieć znowu o rzeźbie typu co jak ktoś kiedyś będzie chciał wymienić sprzęgło a sprzedający nie przekaże infa o tarczy od Golfa? Sprzęgła założonego raz dobrze nie wymienia się co kilka miesięcy chyba że operator pedałów nie ogarnia to nic to nie pomoże. Już raz Mirek walczył z rzeźbami w swoim aucie a tu inne masy koła zamachowego zmiany w przyspieszaniu itp.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8463
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD
Nie, to marginalne sprawy - mowa przecież o bliźniaczych jednostkach, czy nawet takich samych. Ino różne lata produkcji - albo aplikacja w innym nadwoziu.
Do oryginału najlepiej montować oryginał. Problem się (czasem) pojawia jak się ktoś chce zabawić w podniesienie mocy, i seryjne sprzęgło nie styka - albo auto ma służyć do ciężkiego orania, i również seryjne sprzęgło nie styka.
Albo fabryka popaprała temat - tak się zdarzyło w hilach produkowanych w Afryce Południowej - montowali tam do silników 2KD sprzęgło Lucasa - tak obliczone, że śmierdzieć potrafiło przy jeździe pod górkę, normalnie po asfalcie
Jest też różnica (i to bardzo spora) w budowie tarczy - i to już ma pewne znaczenie. Aftermarket w klekotach dosyć szybko ulega "roztrzepaniu" - Aisin inny niż na pierwszy montaż zresztą też. Z racji że czasem obijam tarcze okładzinami kewlarowymi - to jak się mi trafia zdrowy rdzeń, to sobie zachowuje. Stąd mam taki mały "przegląd" różnych typów.
Niestety nie bardzo mam info skąd dokładnie który typ - ale chyba warto to sfocić i zapodać na forum z krótkim opisem.
Do oryginału najlepiej montować oryginał. Problem się (czasem) pojawia jak się ktoś chce zabawić w podniesienie mocy, i seryjne sprzęgło nie styka - albo auto ma służyć do ciężkiego orania, i również seryjne sprzęgło nie styka.
Albo fabryka popaprała temat - tak się zdarzyło w hilach produkowanych w Afryce Południowej - montowali tam do silników 2KD sprzęgło Lucasa - tak obliczone, że śmierdzieć potrafiło przy jeździe pod górkę, normalnie po asfalcie
Jest też różnica (i to bardzo spora) w budowie tarczy - i to już ma pewne znaczenie. Aftermarket w klekotach dosyć szybko ulega "roztrzepaniu" - Aisin inny niż na pierwszy montaż zresztą też. Z racji że czasem obijam tarcze okładzinami kewlarowymi - to jak się mi trafia zdrowy rdzeń, to sobie zachowuje. Stąd mam taki mały "przegląd" różnych typów.
Niestety nie bardzo mam info skąd dokładnie który typ - ale chyba warto to sfocić i zapodać na forum z krótkim opisem.
Re: Sprzęgło LC95 3.0 TD
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc. Rokfor jak zwykle rozszerzył zagadnienie o kilka ciekawych informacji. Ja jestem za nie wdzięczny, bo lubię wiedzieć różne rzeczy. Ale, sprzęgło zamówię w oryginalnym zestawie Aisin AISKT-181D. Jest tam docisk CTX-104 którego numer OEM krosuje się z Toyotowym 31210-60170. Więc jest nadzieja, że będzie banglać.
Na razie, niestety ten samochód już za duzo mnie kosztował, a zaniedbań jest w nim nadal bardzo dużo do ogarnięcia więc sprzęgło będzie w szeroko pojętym "OEM oryginale", z czysto finansowych powodów. Ale, jak kiedyś będę chciał zaszaleć to kupię sobie sprzęgło polecane przez Henia. Z moim stylem jazdy, to pewnie i to "słabsze" sprzęgło wytrzyma co najmniej 200 tys. km
Na razie, niestety ten samochód już za duzo mnie kosztował, a zaniedbań jest w nim nadal bardzo dużo do ogarnięcia więc sprzęgło będzie w szeroko pojętym "OEM oryginale", z czysto finansowych powodów. Ale, jak kiedyś będę chciał zaszaleć to kupię sobie sprzęgło polecane przez Henia. Z moim stylem jazdy, to pewnie i to "słabsze" sprzęgło wytrzyma co najmniej 200 tys. km
A, bo tam raz I nadal walczę... Jak ten dureń...kylon pisze:Już raz Mirek walczył z rzeźbami w swoim aucie