Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 19 cze 2019, 9:43
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 14 mar 2019, 18:41 
Offline

Rejestracja: 11 mar 2019, 20:55
Posty: 31
Lokalizacja: Białystok
Auto: KDJ95 2001.
Mam dostęp do zaprzyjaźnionego Techstreama.
Jakie parametry mogą tu być krytyczne?
Co powinienem zbadać?

Znalazłem coś takiego w linku: https://mojafirma.infor.pl/moto/auta-za ... acego.html

"W przypadku silników z zapłonem samoczynnym brak możliwości uruchomienia silnika rozgrzanego może się wiązać z nadmiernym rozgrzaniem się paliwa, np w wyniku zastosowania dodatkowych podgrzewaczy w dodatnich temperaturach otoczenia. Parujące paliwo tworzy bańki gazowe w aparaturze wtryskowej. Zjawisko jest więc podobne, jak w przypadku zapowietrzenia układu wtryskowego, ale mija samoistnie po ochłodzeniu silnika."

Taki objaw by pasował tylko, czy Land Cruiser ma dodatkowy podgrzewacz paliwa?
Sprawdziłem ma, ale co go załącza i wyłącza?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2019, 19:03 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Głównie ciśnienie w magistrali.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2019, 20:24 
Offline

Rejestracja: 11 mar 2019, 20:55
Posty: 31
Lokalizacja: Białystok
Auto: KDJ95 2001.
Chyba ten podgrzewacz ma własny termostat?
Obrazek

Czy to może przegrzewać paliwo jak w opisie powyżej?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2019, 20:31 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 6197
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nie ma. Ale to jest sterowane z elektroniki auta, i ma minimalną moc grzewczą.

Diesle CR mają dodatkowo wymiennik ciepła, podgrzewający paliwo zasysane ciepłem paliwa z przelewu.

Oba systemy są w stanie podgrzać paliwo gdzieś do 30 - 40 stopni. Latem może ciut wyżej.

U Ciebie najbardziej prawdopodobny scenariusz to wyruchana pompa CR (lub pompa wstępna wewnątrz niej). Dlatemu trzeba sprawdzić odczyty ciśnienia w czasie rozruchu (wtedy jak nie chce palić), i porównać to do danych serwisowych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2019, 20:39 
Offline

Rejestracja: 11 mar 2019, 20:55
Posty: 31
Lokalizacja: Białystok
Auto: KDJ95 2001.
Bardzo dziękuję.
Sprawdzę na kompie i dam znać co mi pokaże.
Rozumiem, że raczej pompa do naprawy lub wymiany?

281 000 km zrobiło swoje.

Jeszcze raz dziękuję.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 mar 2019, 19:19 
Offline

Rejestracja: 11 mar 2019, 20:55
Posty: 31
Lokalizacja: Białystok
Auto: KDJ95 2001.
Zrobiłem pomiary z kompa i mam dziwne dane.
W trybie testu Fuel leak pompa z OFF 31 MPa do ON 111-114 Mpa.
Ale wszystkie poprawki revised injection od 1-4# pokazują 0,003?
Poprawki nie zmieniają się przy wzroście obrotów jak naciskam gaz?
Temperatura silnika 72 stopni? Czyli silnik ciepły.

Czy to możliwe że mam tak idealnie spasowane wtryski :).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 cze 2019, 13:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 12:50
Posty: 338
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Witam serdecznie
chciałem zapytać o jedną rzecz w mojej tlc J95 3,0 z 1998 roku
problem z odpalaniem zaczął się ostatnio tydzień temu
co się okazało - zgnite przewody .... pod spodem ... po wymianie przewodów świec żarowych filtra paliwa jakiś tydzień czasu było ok
później znowu trzepanie 5 sek i nic czasem po 1 sek odpala czasem po 3 czasem po 5 sek mam dalej grzebać czy olać >?
bo już siły nie mam jak już odpali to biały dymnek z rury idzie ale to dlatego że duzo paliwa chyba..... że coś innego alebo jakiś zaworek zwrotny ....
zauważyłem, że luźne klemy miałem ostatnio tzn jedną porawiłem i teraz trochę lepiej .... czy aku też mam wpływ ???


pozdrawiam
Fazi


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 cze 2019, 11:05 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 maja 2019, 14:57
Posty: 22
Lokalizacja: FRANCJA
Auto: J95
Witaj
Nie chce wrozyc z fusow ale po podanych objawach kierowal bym sie w strone zaworow na pompie albo samej pompy. Jaki masz przebieg???
pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 cze 2019, 11:44 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 12:50
Posty: 338
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
ODKRYŁEM POLUZOWANE ŚRUBY NA LEWEJ KLEMIE
DOKRĘCIŁEM - ODPALA W PÓŁ SEKUNDY
JEDNAKŻE JESZCZE CZASEM ZADYMI NA BIAŁO ALE CZASEM TYLKO


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 10 cze 2019, 12:49 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 1210
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Lepiej zaczynać diagnostyke od najtańszych elementów ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group