Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 25 wrz 2018, 8:04
części toyota


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 153 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 gru 2016, 11:40 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 22:05
Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ78 - Żuczek
kylon pisze:
Zawsze była jedna zasada we wszystkim!
Jak się usuwa tylko skutek a nie przyczynę to efekt naprawy będzie krótkotrwały.


Zgadzam się. Tyle że z J9 to wygląda mimo wszystko na błąd konstrukcyjny. Pierwszy raz słyszę o "zbiorowym" odpadaniu kół w samochodzie. A może to się częściej zdarza też w innych modelach ifs niż mi się wydaje?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2016, 11:48 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1879
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
kylon pisze:
Jak się usuwa tylko skutek a nie przyczynę to efekt naprawy będzie krótkotrwały.

Pięknie powiedziane! Ja bym powiesił takie motto nad drzwiami warsztatu: "Nigdy nie usuwamy skutków bez usunięcia przyczyny!"

Na pewno coś jest w tym odpadaniu kół w J9. W J12 o tym nie słychać więc Toyota wnioski wyciągnęła.
Znając jednak podejście tych skośnych fachowców, gdyby problem był faktycznie tak poważny jak tutaj go kreślimy, zrobiliby z tym coś i to już dawno temu.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2016, 12:41 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5687
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Przecież zrobili - przekonstruowali ten element, i powstało J12.

J9 ma więcej bolączek, niż tylko te dolne swożnie zwrotnic. Niestety, nie da się z tym nic zrobić, bo to nie jest kwestia ujowego materiału, tylko takiej na nie innej konstrukcji, a na przekonstruowanie nie ma tam po prostu miejsca.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2016, 13:51 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 lis 2015, 22:05
Posty: 228
Lokalizacja: Warszawa
Auto: LJ78 - Żuczek
luk4s7 pisze:
kylon pisze:
Jak się usuwa tylko skutek a nie przyczynę to efekt naprawy będzie krótkotrwały.

Pięknie powiedziane! Ja bym powiesił takie motto nad drzwiami warsztatu: "Nigdy nie usuwamy skutków bez usunięcia przyczyny!"

Na pewno coś jest w tym odpadaniu kół w J9. W J12 o tym nie słychać więc Toyota wnioski wyciągnęła.
Znając jednak podejście tych skośnych fachowców, gdyby problem był faktycznie tak poważny jak tutaj go kreślimy, zrobiliby z tym coś i to już dawno temu.


Tyle tylko żeby skutecznie usunąć przyczynę to trzeba by auto zmienić ;) To tak trochę żartem. Co do odpowiedzialności producenta to musiało by się wiele złego wydarzyć lub być bezpośrednie zagrożenie. Tutaj jest wtopa ale to jak z innymi bolączkami typowymi dla innych modeli. Trzeba częściej zaglądać.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2016, 13:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 12:50
Posty: 308
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Trzeba po prostu dogladac tego czesciej i zwraca na to uwage. ! .i koniec tematu....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2016, 14:18 
Offline
Komisja Rewizyjna
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 23:22
Posty: 2157
Lokalizacja: Warszawa
Auto: kdj95
Ważne żeby montować dobrej jakości sworznie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2016, 14:36 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 12:50
Posty: 308
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
A dobrej jakisci Np 555 na ile wystarcza ???przy normalnej jezdzie bez szalenstw w polu?
3000 km 5000 km czy wiecej??


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2016, 17:00 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 gru 2013, 0:32
Posty: 1879
Lokalizacja:
Auto: KZJ95
Fazi - u mnie sworznie zrobiły już NA PEWNO 30k km. Tyle zrobiłem nim osobiście. Poprzedni właściciel ich nie dotykał, a wcześniej to kto wie. Obstawiam więc że 50k km już mają co najmniej. Luzu brak. Wyglądają na oryginały.

Także ten...

Dodam jeszcze że ostatnio były oryginały prosto z ASO do kupienia za ~600zł komplet. Osobiście wrzucałem ofertę.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2016, 17:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 12:50
Posty: 308
Lokalizacja: Pomorskie
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E J95
Dziekuje za odpowiedz wiec teraz mam spokoj. Wymienilem na nowe dwa miechy temu. ;)
pozdrawiam


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2016, 17:36 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5687
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ale Kylon o czym innym pisał. Jeżeli auto ma ingerencję w zawias, i jest podniesione zbyt wysoko, i na zbyt sztywnym tłumieniu - to sworznie będą lecieć szybko, nawet oryginały.

Mam teraz taki egzemplarz, w którym koło przednie odpadło trzy albo cztery razy (i nie było oszczędzane na sworzniach), a dodatkowo pourywały sie tylne górne drążki (przy tylnym moście), plus jedna z łap przy moście. Teraz jest wracane zawieszenie do oryginalnych nastaw, i jest szansa że problemy się skończą.

J9 po prostu pewnych tematów nie toleruje ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 04 gru 2016, 20:41 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 mar 2014, 21:48
Posty: 277
A jaki smar polecicie do smarowania sworznia i krzyżaków. Specjalnie dla sworzni kupiłem smarownicę i nie wiem jaki smar zapodać co by tez resztę podwozia przelecieć. Chodzi mi o coś dobrego, przy takim detalu jak 1 auto to koszt smaru jest pomijalny, byle by był dobry,


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 18 sty 2017, 16:14 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lis 2013, 15:09
Posty: 148
Ja mam swoznie yamato 3 lata i narazie jest ok, co prawda auto nie jest topione w błocie tylko jeździ po asfalcie i leśnych duktach. Swoją drogą ile osób straciło kółko w taki sposob ja czytam w kółko o jednym przypadku.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 mar 2018, 14:19 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sty 2018, 0:29
Posty: 22
Lokalizacja: Wrocław
Auto: KZJ95
kylon nie odpowiedzial na istotne pytanie zeby polecic lub odradzic tuleje.
Sworznie ok wiemy juz albo oryginaly albo 555, a jakie tuleje ?
Wiem juz tez ze polibusze to ZŁO ;)

Jestem na etapie remontu zawiechy wiec przydaloby sie takie info. Całe zycie myslalem ze FEBI jest OK a tu sie okazuje ze nie ... wiec odswiezam temat poleccie dobre tuleje o ile takie sa poza oryginalami.

pozdrawiam
truten


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 mar 2018, 22:01 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15026
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Febi to syf. Oryginał, Whiteline/Nolathane. Montuję tego setki i nie mam żadnych problemów przez lata.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 14 mar 2018, 1:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2013, 23:28
Posty: 65
Lokalizacja: Warszawa
Auto: 1997 4Runner SR5 VZN185L
Ja się naczytałem o sworzniach 555, że są niby takie super dooper, że nie wiem. Kupiłem. Wymieniłem. Wytrzymały dokładnie jeden rok i 3 miesiące W tym czasie przejechałem 28 370km.
I żadnych ekscesów nie uskuteczniałem. Ot kilka razy po lesie przejechałem i nad Biebrzą moooże raz pojechałem po widzie kąpiąc mosty. Teraz mam oryginały i jestem uspokojony.
Tuleje mam Whiteline. Przejechane 44 kkm. Po-e-zja! What else!
FEBI zainstalowałem na drążku Panharda. I to był błąd. Po 3-ch latach znowu zaczęło się stukanie-pukanie. Kolego truten - nie idź tą drogą...

Pozdrawiam,
Marek


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 153 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 11  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group