Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 22 wrz 2018, 14:48
www.wyprawa4x4.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06 gru 2017, 10:52 
Offline

Rejestracja: 06 gru 2017, 10:32
Posty: 4
Czesc,

Próbuje pomoc znajomemu w Norwegi znaleść tylni most do jego ulubionej toyoty na polskim rynku czesci uzywanych ale nie moge rozszyfrowac kodu modelu ktory mi podal. Kolega Twierdzi ,ze ma model:

Toyota Land Cruiser z 2000 r.
model: KDJ95
typ: GKMNYW

Znalazlem kilka czesci na Allegro ( np. ten: http://allegro.pl/land-cruiser-90-95-most-dyfer-tyl-4-3-43-10-3-0-eu-i6986929625.html ) ale te w tytule zazywczaj podaja przelozenie (zazwyczaj 43/10) i wiekszosc czesci jest do modelu 1KZ-TE, ktory domyslam sie ,ze ma inny silnik.

Probowalismy znalesc informacje o przelozeniu w jego Toyocie ale w Norweskim serwisie podali nam tylko numer katalogowy czesci ktora mamy znalesc (42110-60580, pasuje do: KDJ9#, KZJ9# and VZJ9#). Zadzwonilem do kilku sprzedawcow z Allegro ale wysmiali mi jak zapytalem o numer czesci ;]

Moje pytanie: Czy tylne mosty z wszytkich modeli J9 sa takie same ? Mozemy zaryzykowac i zamowic ktorys z tych ?

[1] http://allegro.pl/toyota-land-cruiser-90-96-2002-most-tyl-tylny-i7014210293.html
[2] http://allegro.pl/toyota-land-cruiser-90-96-pochwa-obudowa-mostu-i7047454453.html#thumb/4
[3] http://allegro.pl/land-cruiser-90-95-most-dyfer-tyl-4-3-43-10-3-0-eu-i6986929625.html#thumb/1
[4] http://allegro.pl/land-cruiser-90-most-dyfer-tyl-4-3-43-10-3-0-td-eu-i6292996817.html#thumb/4

A moze znacie jakies lepsze zrodlo czesci uzywanych niz allegro ?

Z gory dziekuje za pomoc,
Mikolaj.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 gru 2017, 12:08 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 100
Lokalizacja: Łódź
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat
Mosty były z przełożeniem 4,1 lub 4,3 . Ja mam model KDJ 95 3.0 D4D z automatem ( silnik 1kd-FTV ) i przełożenie tylnego mostu 4,1. Policzcie po prostu przełożenie dyfra , który kolega ma. Na YT łatwo znaleźć instrukcję jak to zrobić. Trzeba podnieść koło i policzyć obroty wału.

ps. w jednym ze znanych łódzkich serwisów 4x4 założyli mi 4,3. A mieli tylko zmienić pochwę bo skrzywiłem przy przy stłuczce i pech chciał,że dałem im cały most ( pochwę z dyfrem ) kupiony na allegro, zamiast samodzielnie wykręcić główkę o niewłaściwych przełożeniach - wtedy myślałem ,że wszystkie miały to samo przełożenie i kupiłem po prostu najtańszy most w miarę mało zardzewiały. Samych pochw nie było w ofercie. Kto by pomyślał, że nie włożą mojego dyfra !:( Przy odbiorze paliła się kontrolka ABS to wmawiali ,że musi się skalibrować ( sic ).
Z każdym dniem most wył coraz głośniej. Były trudności z rozpięciem centralnej blokady. W końcu w innym serwisie założyłem z powrotem mój właściwy dyfer i objawy zniknęły. Gdybym tak dłużej jeździł to pewnie uszkodził by się reduktor i może nawet skrzynia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 06 gru 2017, 17:45 
Offline

Rejestracja: 06 gru 2017, 10:32
Posty: 4
Bardzo dziekuje za odpowiedz. Nakazalem koledze sprawdzic przelozenie (znalazlem filmik na YT). Rozumiem ,ze jak przelozenie podpasuje to smialo mozemy kobinowac jakikolwiek uzywany most do J9 ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2017, 1:35 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 100
Lokalizacja: Łódź
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat
Czy jakikolwiek? Taki żeby nie był zużyty :)
Ja już w sumie mam drugi , bo ten mój dyfer ok.20tys.km zaczął wyć niemiłosiernie. Już przy poprzednich zmianach oleju były widoczne opiłki metalu i wtedy trzeba było zmieniać łożyska.
Kilku łódzkich speców poradziło...kupić używkę bo nowe części do dyfra drogie i w dodatku nikt nie chciał dać gwarancji na swoją robotę :D Tłumaczyli ,że most trudno wyregulować etc. Jedyny , który chciał się podjąć roboty zażyczył sobie nowych łożysk i nowych wszystkich zębatek - 'bo inaczej gwarancji ,że nie będzie wyło nie dam' . ASO wyliczyło komplet na ok.7tys.zł
W końcu kupiłem cały most u sprawdzonego sprzedawcy z Szamotuł ( mam już od niego silnik ). Jedyne co można sprawdzić przed zakupem to rdza pochwy, bo niektórzy piszą ,że zaczyna przeciekać olej oraz luzy na łożysku flanszy. Most bez rozbierania dałem do czyszczenia i malowania. Po zamontowaniu zmieniłem olej. Jest cichutko.
Teraz mam na zapas most, który wyje ale ma prostą pochwę. Mam nadzieję, że mi się nie przyda:) Sprzedam go kiedyś w komplecie z samochodem. Chociaż na sprzedaż toyoty się nie zanosi. Mam już do niej pół garażu zapasowych części :)


Ostatnio zmieniony 07 gru 2017, 1:41 przez everybike, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2017, 1:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2015, 18:13
Posty: 100
Lokalizacja: Łódź
Auto: KDJ95 3.0 d4d automat
.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2017, 9:26 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 gru 2009, 17:04
Posty: 1419
Lokalizacja: Warka
Auto: TOYOTA FJ i UZJ40
Jak sie grzebie w moście to warto powymieniać co się tylko da, w tym łozyska. Raz zrobiony dobrze most i wyregulowany posłuży pewnie z 200kkm albo i wiiecej jak w błocie nie będzie tyrany za często.
W PL są mechanicy co regulują mosty, nawet mój na wsi to robi ale on bawi się ciężarówkami wiec temat musi znać.
Pomyśl czy nie lepiej tutaj skompletować most i go dać do pełnego przeglądu abu kolega tylko go włożył do auta. Myśle że wyjdzie taniej niż robocizna w Norwegii.

paweł


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2017, 21:28 
Offline

Rejestracja: 05 lut 2009, 21:58
Posty: 1166
Lokalizacja: Gdańsk
Auto: HDJ 80
Czy norki płacą cło za części zza wielkiej wody ? Z drugiej strony jak ktoś zarabia w koronach to kupno nowych części i zestrojenie mostu w Polsce to żaden wydatek, a jak @plum wspomniał.. dobrze złożony most posłuży swoje.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2017, 22:53 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15024
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Kilka razy już robiliśmy główki dla Norwegów ;-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 sty 2018, 21:39 
Offline

Rejestracja: 06 gru 2017, 10:32
Posty: 4
A zrobicie jeszcze jeden na zamowienie i wyslecie do Norwegi ? :-)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 sty 2018, 22:17 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15024
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
Spoko tylko z czasem słabo.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sty 2018, 9:48 
Offline

Rejestracja: 06 gru 2017, 10:32
Posty: 4
Jak moge sie z Wami skataktowac ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 08 sty 2018, 18:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Posty: 15024
Lokalizacja: Warszawa
Auto: BJ42
A to nie jest jakaś tajemnica ;-)
www.wyprawa4x4.pl


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group