Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Dzisiaj jest 16 gru 2017, 11:05
www.tlc-camp.pl/sklep/


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Post: 07 gru 2017, 11:42 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 49
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Rokfor32 pisze:
Jest opcja przerobienia tego na zaciski xantii, i tak będę robił u siebie (w 4r mk3). J9 ma od razu fajnie wyprowadzone tarcze kotwiczne, więc adaptacja nie powinna byc zbyt trudna - acz oczywiście będą zabawy z linkami, bo system jest zupełnie inny.

Pod adresem, w dalszej częsci tego wpisu jest opisana przeróbka ręcznego w j9 na zaciskach od Avensisa. Wydaje się rzeczywiscie nietrudne - takie prawie plug'n'play - poza częścią linkową... https://www.landcruiserclub.net/communi ... on.136509/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 07 gru 2017, 13:17 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5227
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Te z Avensis są za małe. Zostało to już zweryfikowane doświadczalnie.

Ori tłoczek to 46mm (jak dobrze pamiętam - albo 48mm) Avensis to 38mm Xantia to 56mm


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 gru 2017, 11:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 lis 2014, 12:50
Posty: 220
Lokalizacja: Rumia
Auto: TLC 3.0 TD 1998r 1KZT-E
J95
w TAKIM RAZIE
Zrobic reczny na cacy i nie uzywac ;)bedzie sluzyc wiecznie ;)
Ja sobie daje spokoj z tym recznym, nawyzej bede regulowac co miesiac lub dwa (nie jezdzac po blocie)
straszny kibel tym hamulcem..... no nic...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 gru 2017, 23:00 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2017, 21:46
Posty: 49
Lokalizacja: mazowieckie
Auto: KZJ95
Rokfor32 pisze:
Procedura regulacji wygląda ciut jednak inaczej ... :wink:

No więc tak: tajle nowe, więc nie ma się co dopasowywać (nowe (lub inne) szczęki do wyrobionego bębna). Zakłada się na zluzowanym napinaczu. Ma wejść bez żadnego oporu. Następnie zapodaje się ze dwie nakrętki koła, żeby tarczobęben docisnąć poprawnie do piasty. Jest to dosyć istotne, i nie należy pomijać, regulacja na zluzowanym tarczobębnie może skończyć się spaleniem szczęk.

Następnie przez otwór serwisowy rozpieramy regulator. Do momentu, aż nie damy rady ręką ruszyć hamulca. Po osiągnieciu takiego stanu - cofamy regulator, zwykle, jak wszystko jest jak trzeba - starcza o jakieś dwa - trzy "klikniecia". I dopiero po tym wszystkim bierzemy się za wyregulowanie linki (czyli przy dźwigni, w kabinie. Tak, żeby ręczny łapał na te 5 - 7 ząbków - ale w takiej konfiguracji ma już łapać na "dębowo".

Po takiej regulacji już nigdy więcej nie tykamy regulatora linki w kabinie - aż do wymiany linki. Jakiekolwiek wyluzowania ręcznego reguluje się WYŁĄCZNIE regulatorem w bębnach (nie jest automatyczny, jak w przypadku zwykłych bębnów, więc po taplaniu w błocie zwykle trzeba tam zaglądnąć).

Zrobiłem jak kazałeś. Hamulec "czymie" na tyle, że auto nie zjeżdża samo z dość stromego podjazdu. I teraz mam dwa pytania. Jedno łatwiejsze, czy mogę wjechać w kałuże wody zanim pojadę na przegląd, czy omijać? Drugie, czy tyle sily hamowania starczy, żeby sie mnie nie czepiali na przeglądzie, czy kręcić dalej, aż będą blokować koła na dębowo? Nie chce mi się znowu z kołami szarpać....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 13 gru 2017, 23:28 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5227
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Kałuże mu nie zaszkodzą. Szkodzi piach (błoto). I nie rozbryzg, a zatopienie koła.

Czy sie będą czepiać - pojęcia nie mam :wink: Zależy co tam ichniejsza maszynka pokaże ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
 www.tlc-camp.pl/produkt/kalendarz-tlc-20162017/


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group