Urwane koło podczas jazdy
Moderator: luk4s7
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: urwane koło podczas jazdy
Po robocie skontroluj porządnie geometrię zawiasu. Przy małej prędkości zwykle nic się nie dzieje (przy odpadnięciu dolnego sworznia), ale w tym wypadku mogłeś i pogiąć wahacz, i zdeformować ramę - pomiar geometrii pokarze, czy wszystko jest ok.
Jak byś potrzebował gratów - to pisz. Zostały wszystkie (z wyjątkiem przedniego dyfra) z konwersji zawiasu na sztywną oś, a całość była w dobrej kondycji. A patrząc po focie - to coś mi się wydaje - że potrzebujesz ... wszystko co siedzi w nadkolu ...
Jak byś potrzebował gratów - to pisz. Zostały wszystkie (z wyjątkiem przedniego dyfra) z konwersji zawiasu na sztywną oś, a całość była w dobrej kondycji. A patrząc po focie - to coś mi się wydaje - że potrzebujesz ... wszystko co siedzi w nadkolu ...
Re: urwane koło podczas jazdy
prosze napisz czego bym potrzebował
ja jechałem na oponie około 300m, która się wbiła pod próg jak na (poduszkowcu) i nawet ne przekosiło mnie zbytnio
ale daj znać , przyda się parę cennych info
ja jechałem na oponie około 300m, która się wbiła pod próg jak na (poduszkowcu) i nawet ne przekosiło mnie zbytnio
ale daj znać , przyda się parę cennych info
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: urwane koło podczas jazdy
Patrząc po focie - to wszystkiego własnie
Czyli obu wahaczy ze sworzniami i tulejami, zwrotnicy, półosi, końcówki przekładni kiery - a być może i całej przekładni - zależy jak zadziałały siły rozrywające.
Czyli obu wahaczy ze sworzniami i tulejami, zwrotnicy, półosi, końcówki przekładni kiery - a być może i całej przekładni - zależy jak zadziałały siły rozrywające.
Re: urwane koło podczas jazdy
czyli .....ile to może wynieść 2 tys>>??
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: urwane koło podczas jazdy
Mniej więcej, tak po cenach z allegro. I pomijając przekładnię kiery - ta co mam się nie nadaje na sprzedaż ( jako pełnosprawna część - cieknie, też typowa przypadłość tego modelu) - a jak jest zdrowa to sama kosztuje porównywalną kasę.
Re: urwane koło podczas jazdy
Odpadajace kola sa kiepskie. Dobrze ze nikogo nie trafilo to kolo i ty caly!!!
Noo i wymyslili te pedalskie IFSy.. A byly sztywne mosty i swiat jechal. K. ich m.
Noo i wymyslili te pedalskie IFSy.. A byly sztywne mosty i swiat jechal. K. ich m.
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 01 wrz 2011, 10:05
- Auto: Mercedes G W463. By?o kzJ90 3.0 TD,
Rav4 2009 2.0VVTi, Yamaha FJR 1300, Rav4 2014 2.0VVTi - Kontakt:
Re: urwane koło podczas jazdy
Hej Czobi,
zawieszenie przednie w J9 zmotywowało mnie własnie do przesiadki do auta ze sztywnym mostem:-). Tyle z e obecnie to jest akurat Mercedes G a nie toyota. Przekładnia kierownicza w J9 to też piekny temacik...
powodzenia w naprawie i cierpliwości!
zawieszenie przednie w J9 zmotywowało mnie własnie do przesiadki do auta ze sztywnym mostem:-). Tyle z e obecnie to jest akurat Mercedes G a nie toyota. Przekładnia kierownicza w J9 to też piekny temacik...
powodzenia w naprawie i cierpliwości!
Re: urwane koło podczas jazdy
Czy w 120-tkach jest to już jakoś inaczej rozwiązane, bo nie słyszy raczej się żeby w nich rozlatywało się zawieszenie?
Re: urwane koło podczas jazdy
120 ma innaczej zbudowany sworzeń. W temacie maglownicy też jest lepiej.
śczęśliwym posiadaczom j9 polecam namierzyć w okolicy podnośnik na godziny i raz na jakiś czas zajechać tam z łomem i pomacać przednia zawiechę. Ostatnio bez żadnych ostrzeżeń, stuków, puków itd. Wykryłem luzy na sworzniach 1mm na jednym, 2mm na drugim.
śczęśliwym posiadaczom j9 polecam namierzyć w okolicy podnośnik na godziny i raz na jakiś czas zajechać tam z łomem i pomacać przednia zawiechę. Ostatnio bez żadnych ostrzeżeń, stuków, puków itd. Wykryłem luzy na sworzniach 1mm na jednym, 2mm na drugim.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: urwane koło podczas jazdy
Bo w tym modelu żeby wykryć luzy na dolnym sworzniu auto trzeba podnieść - ale za WAHACZE. Inaczej ciężar auta naciskający na ten sworzeń jest tak duży - że nawet na szarpakach niekoniecznie luz sie ujawnia. Tak samo jak niekoniecznie się ujawnia na podnośniku kolumnowym, gdy koła opadną, i sworzeń ustawi się w kącie - w którym normalnie prawie nigdy nie pracuje.
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: urwane koło podczas jazdy
Januszu - jakieś poglądowe foto gdzie wstawić podnośnik żeby sprawdzić luz w taki sposób jak mówisz?
albo inaczej: skaż za co Ty podnosisz
albo inaczej: skaż za co Ty podnosisz
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: urwane koło podczas jazdy
Ja nie użytkuje J9 ... A ta co miałem chwilę u siebie ma już sztywny przedni most ...
No zwyczajnie trzeba podstawić podnośnik pod wahacz, możliwie blisko koła. Jak się da - to nawet pod łapkę sworznia zwrotnicy.
No zwyczajnie trzeba podstawić podnośnik pod wahacz, możliwie blisko koła. Jak się da - to nawet pod łapkę sworznia zwrotnicy.
Re: urwane koło podczas jazdy
koledzy
a wiecie może ile kosztuję cały kompletna półoś napędowa prawa z tym krzyżakiem w toyocie oryginał ????
bo na all.....gro ni ma w dobrym stanie
bardzo bym był wdzięczny
a wiecie może ile kosztuję cały kompletna półoś napędowa prawa z tym krzyżakiem w toyocie oryginał ????
bo na all.....gro ni ma w dobrym stanie
bardzo bym był wdzięczny
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8473
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: urwane koło podczas jazdy
Na pewno chcesz znać cenę?
Toyota sprzedaje to dosyć dziwacznie - czyli nie występuje solo zewnętrzny przegub - tylko jako cała półoś. Ale wewnętrzny - można kupić solo. Ale cały przegub, a nie sam "krzyżak"
Cała półoś (czyli z dwoma przegubami) ostatnio jak sprawdzałem - około 1800 zeta.
To są elementy współpracujące - temu są sprzedawane jako cały podzespół. Temu nie szukaj półośki z krzyżakiem, bo kielich Ci został - potrzebujesz całość z jednego dawcy.
Toyota sprzedaje to dosyć dziwacznie - czyli nie występuje solo zewnętrzny przegub - tylko jako cała półoś. Ale wewnętrzny - można kupić solo. Ale cały przegub, a nie sam "krzyżak"
Cała półoś (czyli z dwoma przegubami) ostatnio jak sprawdzałem - około 1800 zeta.
To są elementy współpracujące - temu są sprzedawane jako cały podzespół. Temu nie szukaj półośki z krzyżakiem, bo kielich Ci został - potrzebujesz całość z jednego dawcy.
Re: urwane koło podczas jazdy
Mnie też, ale dalej toyotagrzech pisze:Hej Czobi,
zawieszenie przednie w J9 zmotywowało mnie własnie do przesiadki do auta ze sztywnym mostem:-). Tyle z e obecnie to jest akurat Mercedes G a nie toyota. Przekładnia kierownicza w J9 to też piekny temacik...
powodzenia w naprawie i cierpliwości!