J 95 sprężyny tył
Moderator: luk4s7
J 95 sprężyny tył
Witam
Średnio 3 razy w roku jeździmy mocno załadowanym autkiem w sześć osób. Sześć osób, dodatkowy fotel i 600 litrowa załadowana trumna robi swoje. Auto dosyć mocno siada szczególnie z tyłu pomimo próby równomiernego rozłożenia ciężaru. Co proponujecie biorąc pod uwagę ze nie chcę robić liftu. Zastanawiałem się nad:
-Sprężynami z tyłu + 200 kg ale wszystkie jakie znalazłem są wyższe i do liftu. A nawet jak takowe znajdę to jeżdząc na pusto będzie tragicznie twardo.
-Nakładkami z tworzywa mocowanymi nad sprężyne z tyłu ale wtedy podniosę na stałe tył auta.
-Słyszałem o rozwiazaniu że wewnątrz tylnej sprężyny umieszcza się jeszcze jedną sprężynę np z golfa. Ale nie wiem czy druga sprężyna działa w pełnym zakresie czy tylko kiedy auto mocno siedzi. W domyśle druga sprężyna jest niższa.
Pozdrawiam
Jacek
Średnio 3 razy w roku jeździmy mocno załadowanym autkiem w sześć osób. Sześć osób, dodatkowy fotel i 600 litrowa załadowana trumna robi swoje. Auto dosyć mocno siada szczególnie z tyłu pomimo próby równomiernego rozłożenia ciężaru. Co proponujecie biorąc pod uwagę ze nie chcę robić liftu. Zastanawiałem się nad:
-Sprężynami z tyłu + 200 kg ale wszystkie jakie znalazłem są wyższe i do liftu. A nawet jak takowe znajdę to jeżdząc na pusto będzie tragicznie twardo.
-Nakładkami z tworzywa mocowanymi nad sprężyne z tyłu ale wtedy podniosę na stałe tył auta.
-Słyszałem o rozwiazaniu że wewnątrz tylnej sprężyny umieszcza się jeszcze jedną sprężynę np z golfa. Ale nie wiem czy druga sprężyna działa w pełnym zakresie czy tylko kiedy auto mocno siedzi. W domyśle druga sprężyna jest niższa.
Pozdrawiam
Jacek
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: J 95 sprężyny tył
TT chyba ma - zapytaj Kylona
chyba taki set ma założony user - luk4s7
chyba taki set ma założony user - luk4s7
Re: J 95 sprężyny tył
W australi montują poduszkę powieterzną wewnątrz sprężyny. Możesz regulować jej twardość poprzez wentyl. Poszukam jakiegoś tematu z fb i dam link
Re: J 95 sprężyny tył
Tak to wygląda.
- Załączniki
-
- 12654472_10156753761280508_2739045001639966445_n-2.jpg (129,51 KiB) Przejrzano 3927 razy
Re: J 95 sprężyny tył
Do takich celów zdecydowanie rozwiązanie proponowane przez Mesel'a. Z tego co kojarzę kilka firm oferuje taki patent. Jedyny minus to oczywiście cena
Ja mam TT +50kg stałego obciążenia (według katalogu +20mm z tyłu ale ja tego nie widzę w stosunku do oryginalnych sprężyn; przód to ta sama wysokość) oraz amortyzatory TT o zwiększonej silne tłumienia oraz wzmocnionej konstrukcji (grubsze trzpienie, uszy obspawane dookoła itp.)
Ogólnie auto stoi jak standard tylko jeździ lepiej
Ja mam TT +50kg stałego obciążenia (według katalogu +20mm z tyłu ale ja tego nie widzę w stosunku do oryginalnych sprężyn; przód to ta sama wysokość) oraz amortyzatory TT o zwiększonej silne tłumienia oraz wzmocnionej konstrukcji (grubsze trzpienie, uszy obspawane dookoła itp.)
Ogólnie auto stoi jak standard tylko jeździ lepiej
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: J 95 sprężyny tył
porównanie kosztów? Łukasz, ile kosztował Twój set z montażem? a ile te baloniki mogą stać?
Re: J 95 sprężyny tył
Łukaszu. Jak będziesz kiedyś w Wawie to możemy się pobawić w dobieranie sprężyn bezkosztowo. 20 mm to mało a i 50 kg też. Zobacz ile to 20 mm na linijce ;-)Nie wiem czy np hak holowniczy się w to wlicza. Podpytam w TT. Nie mniej jednak mam ten komfort zamiany, wymiany itp. Pobawiłbym się w to po zmianie przodu. Ostatnio bawiłem się w takie ustawianie w OME w Patrolu ale niestety klient już kupował sam sprężyny. Najpierw miał coś ( tu pozwolę zachować do mojej wiedzy Co ale po taniości ) i po pierwszym wyjeździe zrobiła się motorówka. Potem kupił Ome ale walka była o każdy cm z każdej strony. Na tył przypasował dopiero drugi komplet sprężyn o zupełnie innej charakterystyce.
Re: J 95 sprężyny tył
Super, bardzo chętnie przy najbliższej okazji skorzystam! Póki co zapisuję w zeszycie pod pozycją "przypomnieć się"kylon pisze:Łukaszu. Jak będziesz kiedyś w Wawie to możemy się pobawić w dobieranie sprężyn bezkosztowo
Co do samych technikaliów - obstawiam że hak jest dodatkowym obciążeniem. Moja zabudowa bagażnika waży ok. 60kg i hak też pewnie ze 20kg. Czyli 40kg z dużo. Trochę ten tył siedzi niżej faktycznie, ale bez tragedii. Z przodu mam póki co oryginalne sprężyny - TT kupowałem z myślą o wyciągarce. Winch i sprężyny TT na przód leżą w piwnicy i czekają na spotkanie w warsztacie.
Montaż kosztował, o ile dobrze pamiętam, około 500zł (tuleje wahaczy gładko się odkręciły). Zestaw zawieszenia TT coś około 3500zł. No ale to było jeszcze przed skokiem ceny dolara...waldek_BB pisze:porównanie kosztów? Łukasz, ile kosztował Twój set z montażem? a ile te baloniki mogą stać?
Baloniki to nie wiem. Są takie tanie dmuchane na każdej stacji, ale one raczej jednorazowe
Re: J 95 sprężyny tył
Baloniki na ebayu 300$+wysyłka. Czy wariant sprezyna w sprezynie ktos testował?
Re: J 95 sprężyny tył
Wymień sprężyny przed wyjazdem, a po powrocie załóż miękkie. Roboty tyle co nic, odkręcić dół amorów i unieść auto.
- waldek_BB
- Klubowicz
- Posty: 506
- Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
- Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :) - Kontakt:
Re: J 95 sprężyny tył
zrób tutorialrealBiker pisze:Wymień sprężyny przed wyjazdem, a po powrocie załóż miękkie. Roboty tyle co nic, odkręcić dół amorów i unieść auto.
Re: J 95 sprężyny tył
Niby najsensowniejsza propozycja. Aleeeee ...gdzie dostane sprezyny fabrycznej wysokosci +200 kg. Z tego co widzialem sa tylko do liftu.
Re: J 95 sprężyny tył
Ale nie potrzeba takich sprężyn. Ja maiłem kiedyś seryjne amory + progresywne springi Dobinsona. Będą trochę bardziej wstępnie ugięte przez krótsze amortyzatory i tyle.
Re: J 95 sprężyny tył
Nie jestem specjalistą w tym temacie ale uginanie sprężyny przez amortyzator wydaje mi się co najmniej nielogiczne.realBiker pisze: Będą trochę bardziej wstępnie ugięte przez krótsze amortyzatory i tyle.
Jeśli amortyzator trzymałby sprężynę ugiętą oznaczałoby to, że jest on maksymalnie rozciągnięty. Skutkowałoby to wyrywaniem (próbą rozciągania dalej) przy odbiciu. Ma sens?
Niech ktoś mi to wytłumaczy albo sprostuje.
Re: J 95 sprężyny tył
Ok, źle się wyraziłem. Myśli się jedno a pisze jakieś głupoty. Twardsza i dłuższa sprężyna będzie tak samo ugięta na seryjnym amorze jak i na dedykowanym - dłuższym. Przy wykrzyżuj dopiero pojawi się różnica.
Inna sprawa to to czy fabryczny amortyzator nie zdechnie na kaput przy pracy z dużo twardszą sprężyną?
Inna sprawa to to czy fabryczny amortyzator nie zdechnie na kaput przy pracy z dużo twardszą sprężyną?