J 95 sprężyny tył

Moderator: luk4s7

cotopaxi
Posty: 58
Rejestracja: 10 kwie 2014, 22:56
Auto: J95
Kontakt:

J 95 sprężyny tył

Post autor: cotopaxi »

Witam
Średnio 3 razy w roku jeździmy mocno załadowanym autkiem w sześć osób. Sześć osób, dodatkowy fotel i 600 litrowa załadowana trumna robi swoje. Auto dosyć mocno siada szczególnie z tyłu pomimo próby równomiernego rozłożenia ciężaru. Co proponujecie biorąc pod uwagę ze nie chcę robić liftu. Zastanawiałem się nad:
-Sprężynami z tyłu + 200 kg ale wszystkie jakie znalazłem są wyższe i do liftu. A nawet jak takowe znajdę to jeżdząc na pusto będzie tragicznie twardo.
-Nakładkami z tworzywa mocowanymi nad sprężyne z tyłu ale wtedy podniosę na stałe tył auta.
-Słyszałem o rozwiazaniu że wewnątrz tylnej sprężyny umieszcza się jeszcze jedną sprężynę np z golfa. Ale nie wiem czy druga sprężyna działa w pełnym zakresie czy tylko kiedy auto mocno siedzi. W domyśle druga sprężyna jest niższa.
Pozdrawiam
Jacek

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: J 95 sprężyny tył

Post autor: waldek_BB »

TT chyba ma - zapytaj Kylona

chyba taki set ma założony user - luk4s7

Awatar użytkownika
Mesel
Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Auto: V8/KDJ90
Kontakt:

Re: J 95 sprężyny tył

Post autor: Mesel »

W australi montują poduszkę powieterzną wewnątrz sprężyny. Możesz regulować jej twardość poprzez wentyl. Poszukam jakiegoś tematu z fb i dam link

Awatar użytkownika
Mesel
Klubowicz
Posty: 511
Rejestracja: 05 paź 2009, 14:38
Auto: V8/KDJ90
Kontakt:

Re: J 95 sprężyny tył

Post autor: Mesel »

Tak to wygląda.
Załączniki
12654472_10156753761280508_2739045001639966445_n-2.jpg
12654472_10156753761280508_2739045001639966445_n-2.jpg (129,51 KiB) Przejrzano 3927 razy

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3399
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: J 95 sprężyny tył

Post autor: luk4s7 »

Do takich celów zdecydowanie rozwiązanie proponowane przez Mesel'a. Z tego co kojarzę kilka firm oferuje taki patent. Jedyny minus to oczywiście cena :(

Ja mam TT +50kg stałego obciążenia (według katalogu +20mm z tyłu ale ja tego nie widzę w stosunku do oryginalnych sprężyn; przód to ta sama wysokość) oraz amortyzatory TT o zwiększonej silne tłumienia oraz wzmocnionej konstrukcji (grubsze trzpienie, uszy obspawane dookoła itp.)
Ogólnie auto stoi jak standard tylko jeździ lepiej :)

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: J 95 sprężyny tył

Post autor: waldek_BB »

porównanie kosztów? Łukasz, ile kosztował Twój set z montażem? a ile te baloniki mogą stać?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18054
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: J 95 sprężyny tył

Post autor: kylon »

Łukaszu. Jak będziesz kiedyś w Wawie to możemy się pobawić w dobieranie sprężyn bezkosztowo. 20 mm to mało a i 50 kg też. Zobacz ile to 20 mm na linijce ;-)Nie wiem czy np hak holowniczy się w to wlicza. Podpytam w TT. Nie mniej jednak mam ten komfort zamiany, wymiany itp. Pobawiłbym się w to po zmianie przodu. Ostatnio bawiłem się w takie ustawianie w OME w Patrolu ale niestety klient już kupował sam sprężyny. Najpierw miał coś ( tu pozwolę zachować do mojej wiedzy Co ale po taniości ) i po pierwszym wyjeździe zrobiła się motorówka. Potem kupił Ome ale walka była o każdy cm z każdej strony. Na tył przypasował dopiero drugi komplet sprężyn o zupełnie innej charakterystyce.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3399
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: J 95 sprężyny tył

Post autor: luk4s7 »

kylon pisze:Łukaszu. Jak będziesz kiedyś w Wawie to możemy się pobawić w dobieranie sprężyn bezkosztowo
Super, bardzo chętnie przy najbliższej okazji skorzystam! Póki co zapisuję w zeszycie pod pozycją "przypomnieć się" :)

Co do samych technikaliów - obstawiam że hak jest dodatkowym obciążeniem. Moja zabudowa bagażnika waży ok. 60kg i hak też pewnie ze 20kg. Czyli 40kg z dużo. Trochę ten tył siedzi niżej faktycznie, ale bez tragedii. Z przodu mam póki co oryginalne sprężyny - TT kupowałem z myślą o wyciągarce. Winch i sprężyny TT na przód leżą w piwnicy i czekają na spotkanie w warsztacie.
waldek_BB pisze:porównanie kosztów? Łukasz, ile kosztował Twój set z montażem? a ile te baloniki mogą stać?
Montaż kosztował, o ile dobrze pamiętam, około 500zł (tuleje wahaczy gładko się odkręciły). Zestaw zawieszenia TT coś około 3500zł. No ale to było jeszcze przed skokiem ceny dolara...

Baloniki to nie wiem. Są takie tanie dmuchane na każdej stacji, ale one raczej jednorazowe :mrgreen:

cotopaxi
Posty: 58
Rejestracja: 10 kwie 2014, 22:56
Auto: J95
Kontakt:

Re: J 95 sprężyny tył

Post autor: cotopaxi »

Baloniki na ebayu 300$+wysyłka. Czy wariant sprezyna w sprezynie ktos testował?

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: J 95 sprężyny tył

Post autor: realBiker »

Wymień sprężyny przed wyjazdem, a po powrocie załóż miękkie. Roboty tyle co nic, odkręcić dół amorów i unieść auto.

Awatar użytkownika
waldek_BB
Klubowicz
Posty: 506
Rejestracja: 25 wrz 2013, 12:57
Auto: było: KZJ95
było: GV II 1.9 DDiS
jest: SX4 4x4 ... przynajmniej się nie psuje :)
Kontakt:

Re: J 95 sprężyny tył

Post autor: waldek_BB »

realBiker pisze:Wymień sprężyny przed wyjazdem, a po powrocie załóż miękkie. Roboty tyle co nic, odkręcić dół amorów i unieść auto.
zrób tutorial ;)

cotopaxi
Posty: 58
Rejestracja: 10 kwie 2014, 22:56
Auto: J95
Kontakt:

Re: J 95 sprężyny tył

Post autor: cotopaxi »

Niby najsensowniejsza propozycja. Aleeeee ...gdzie dostane sprezyny fabrycznej wysokosci +200 kg. Z tego co widzialem sa tylko do liftu.

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: J 95 sprężyny tył

Post autor: realBiker »

Ale nie potrzeba takich sprężyn. Ja maiłem kiedyś seryjne amory + progresywne springi Dobinsona. Będą trochę bardziej wstępnie ugięte przez krótsze amortyzatory i tyle.

Awatar użytkownika
luk4s7
Moderator
Posty: 3399
Rejestracja: 15 gru 2013, 23:32
Auto: Kiedyś znowu pewnie LC
Kontakt:

Re: J 95 sprężyny tył

Post autor: luk4s7 »

realBiker pisze: Będą trochę bardziej wstępnie ugięte przez krótsze amortyzatory i tyle.
Nie jestem specjalistą w tym temacie ale uginanie sprężyny przez amortyzator wydaje mi się co najmniej nielogiczne.
Jeśli amortyzator trzymałby sprężynę ugiętą oznaczałoby to, że jest on maksymalnie rozciągnięty. Skutkowałoby to wyrywaniem (próbą rozciągania dalej) przy odbiciu. Ma sens?

Niech ktoś mi to wytłumaczy albo sprostuje.

Awatar użytkownika
realBiker
Posty: 748
Rejestracja: 23 paź 2009, 21:31
Auto: VZJ90

Re: J 95 sprężyny tył

Post autor: realBiker »

Ok, źle się wyraziłem. Myśli się jedno a pisze jakieś głupoty. Twardsza i dłuższa sprężyna będzie tak samo ugięta na seryjnym amorze jak i na dedykowanym - dłuższym. Przy wykrzyżuj dopiero pojawi się różnica.
Inna sprawa to to czy fabryczny amortyzator nie zdechnie na kaput przy pracy z dużo twardszą sprężyną?

ODPOWIEDZ