Prędkość podróżna, czyli dłuższa skrzynia biegów?
Moderator: luk4s7
Re: Prędkość podróżna, czyli dłuższa skrzynia biegów?
1. Zmierzyłem oponę i ma dokładnie 244 cm, czyli wręcz wzorcowo.
2. Przełożenie w dyfrze... no musi być 1:1.
3. Piąty bieg 0,834? No raczej nikt tego nie zmianiał. Czwarty bieg ma przełożenie 1,0. Jutro sprawdzę ile jest na czwórce przy 3000 rpm. To coś podpowie.
4. Obrotomierz kłamie. Jakiś pomysł jak to sprawdzić?
2. Przełożenie w dyfrze... no musi być 1:1.
3. Piąty bieg 0,834? No raczej nikt tego nie zmianiał. Czwarty bieg ma przełożenie 1,0. Jutro sprawdzę ile jest na czwórce przy 3000 rpm. To coś podpowie.
4. Obrotomierz kłamie. Jakiś pomysł jak to sprawdzić?
Re: Prędkość podróżna, czyli dłuższa skrzynia biegów?
Jeszcze jedno, a w zasadzie 2
Czy mógłby ktoś zmierzyć obwód BFG A/T 265/75R16?
Czy był gdzieś na forum wątek dot. założenia Torsena do centralnego dyfra w J9? Nie mogę znaleźć, a nie chcę zakładać nowego.
Czy mógłby ktoś zmierzyć obwód BFG A/T 265/75R16?
Czy był gdzieś na forum wątek dot. założenia Torsena do centralnego dyfra w J9? Nie mogę znaleźć, a nie chcę zakładać nowego.
Re: Prędkość podróżna, czyli dłuższa skrzynia biegów?
kiedyś zrobiłem coś takiego jest średnica czyli wszystko
http://www.polkasteam.pl/przydaski/prze ... _opon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.polkasteam.pl/przydaski/prze ... _opon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Prędkość podróżna, czyli dłuższa skrzynia biegów?
endurance pisze:kiedyś zrobiłem coś takiego jest średnica czyli wszystko
http://www.polkasteam.pl/przydaski/prze ... _opon.html" onclick="window.open(this.href);return false;
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;
Dzięki, przeliczyć to ja potrafię Chodzi mi oto, czy opona 265/75R16 faktycznie ma 252,55 cm obwodu.
Re: Prędkość podróżna, czyli dłuższa skrzynia biegów?
ralny wynik zależeć będzie od modelu a nawet konkretnej partii opon - np. Cooper M+S 265/75R16 ma 251cm (nowy)
swego czasu były na rynku Silvertony które pomimo teoretycznie tego samego rozmiaru różniły sie w wysokości (nie obwodzie) o ponad 2-3 cm !!
swego czasu były na rynku Silvertony które pomimo teoretycznie tego samego rozmiaru różniły sie w wysokości (nie obwodzie) o ponad 2-3 cm !!
Re: Prędkość podróżna, czyli dłuższa skrzynia biegów?
Jureq pisze:ralny wynik zależeć będzie od modelu a nawet konkretnej partii opon - np. Cooper M+S 265/75R16 ma 251cm (nowy)
swego czasu były na rynku Silvertony które pomimo teoretycznie tego samego rozmiaru różniły sie w wysokości (nie obwodzie) o ponad 2-3 cm !!
No tak konkretnie, to chodzi mi o nową BF Goodrich A/T 265/75R16
- seburaj
- Posty: 2541
- Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
- Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
- Kontakt:
Re: Prędkość podróżna, czyli dłuższa skrzynia biegów?
to jeszcze powiedz jak bardzo nadmuchaną
Re: Prędkość podróżna, czyli dłuższa skrzynia biegów?
No, tak normalnie
Niech będzie zgodnie z tabliczką: 2,0
Z drugiej strony mogę się założyć, że pomiędzy 1,5 a 3,0 obwód nie będzie się różnił - przecież bieżnik się nie skórczy, ani nie rozciągnie, bo to opona radialna, nie?
Niech będzie zgodnie z tabliczką: 2,0
Z drugiej strony mogę się założyć, że pomiędzy 1,5 a 3,0 obwód nie będzie się różnił - przecież bieżnik się nie skórczy, ani nie rozciągnie, bo to opona radialna, nie?
Re: Prędkość podróżna, czyli dłuższa skrzynia biegów?
Sprawdziłem z jaką prędkością jadę na czwórce przy 3.000 RPM i wyszło, że to jest 97 km/h. Czyli dokładnie tyle ile bym jechał, gdyby przełożenia w dyfrach były 4,5 lub... obrotomierz przekłamywał o 5%.
Muszę gdzieś podjechać go sprawdzić.
Muszę gdzieś podjechać go sprawdzić.
Re: Prędkość podróżna, czyli dłuższa skrzynia biegów?
to jeszcze niech ktos podpowie gdzie kupis przelozenia 10/41 do tylnego mostu z seryjna blokada
oczywiscie w ludzkich pienadzach bo za 1000 yolro w ASO to jusz znalazlem
oczywiscie w ludzkich pienadzach bo za 1000 yolro w ASO to jusz znalazlem
Re: Prędkość podróżna, czyli dłuższa skrzynia biegów?
u mnie w kdj90 2001 byl o ile pamietam 4.100 z seryjna blokada kod A01B na tabliczce, wiec np. allegro..
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8490
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Prędkość podróżna, czyli dłuższa skrzynia biegów?
Lub sama przekładnię za kałużą. Koszt ok. 200$. Trza szukać przekładni 8" tył 4runner V6 (J9 nie występowało na rynku amerykańskim).
Re: Prędkość podróżna, czyli dłuższa skrzynia biegów?
niestety ale przelozenia 4.1 cos ciezko znalezc szczegolnie do mostu z blokada
znalazlem takie cus i nawet nie jeste pewny czy beda pasowac http://www.toyotapartszone.com/oem/toyo ... 80103.html
znalazlem takie cus i nawet nie jeste pewny czy beda pasowac http://www.toyotapartszone.com/oem/toyo ... 80103.html
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8490
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Prędkość podróżna, czyli dłuższa skrzynia biegów?
Chyba Cie pogieło za takie pieniądze ...
Przełożenia tył 8" z blokadą (czyli J9) są identyczne jak 4Runner V6 LSD (i cokolwiek innego z przełożeniem 8" i czterosatelitowym dyfrem). Przekładnie aftermarketowe yucon gear czy nitro gear są porównywalne jakościowo z przekładniami OEM, w przypadku Yucona wystarczająco dokładnie wykonane żeby nie trzeba było robić korekcji zazębienia na podkładkach przy wymianie (u mnie tak było). Cena takiego przełożenia to ok. 200$.
Ja kupowałem w tym sklepie:
http://www.justdifferentials.com/index. ... e4c981406f
Ale można znaleźć również w innych - za kałużą temat przekładni nie jest tak kosmiczny jak u nas.
Na tej stronie mają też przód do J9 (jest taki sam jak do Tacomy '96-00'. Oznaczony jako 7,5" reverse cut clam shell (to od sposobu składania obudowy - że niby jak ostryga ... )
Przełożenia tył 8" z blokadą (czyli J9) są identyczne jak 4Runner V6 LSD (i cokolwiek innego z przełożeniem 8" i czterosatelitowym dyfrem). Przekładnie aftermarketowe yucon gear czy nitro gear są porównywalne jakościowo z przekładniami OEM, w przypadku Yucona wystarczająco dokładnie wykonane żeby nie trzeba było robić korekcji zazębienia na podkładkach przy wymianie (u mnie tak było). Cena takiego przełożenia to ok. 200$.
Ja kupowałem w tym sklepie:
http://www.justdifferentials.com/index. ... e4c981406f
Ale można znaleźć również w innych - za kałużą temat przekładni nie jest tak kosmiczny jak u nas.
Na tej stronie mają też przód do J9 (jest taki sam jak do Tacomy '96-00'. Oznaczony jako 7,5" reverse cut clam shell (to od sposobu składania obudowy - że niby jak ostryga ... )
Re: Prędkość podróżna, czyli dłuższa skrzynia biegów?
Wlasnie zostales moim Guru wielkie dzieki ,ciekawoska GV ipraktycznie wszystkie Hiszpany mialy seryjnie 10/41 co przy normalnych oponach 16/75 daje 100kmh przy 2300 obrotow