no właśnie jaka może być przyczyna tak dobrych wyników samochodów z napędem na jedną oś?? poniżej zauważone różnice z regulaminu FIA
1. możliwość zmiany ciśnienia podczas jazdy
2. możliwość stosowania opon o średnicy 940mm zamiast 810mm dla 4x4
3. inny pomiar skoku zawieszenia stosowany dla zawieszenia niezależnego i ze sztywną osią
4. możliwość stosowania większych silników wynikające z przepisu o minimalnej wadze pojazdu do pojemności np. pojemność 3l w 4x4 = 1712.5kg a z taką wagą można mieć 4x2 z pojemnością powyżej 5,2l
5. zastosowanie kilku baków z paliwem - lepszy rozkład masy
5. szerokość 2200mm a nie 2000mm przy 4x4 - większa stabilność
6. wymiary od osi koła do przody i tyłu podane tylko dla 4x4 - lepsze kąty
7. możliwość stosowania stateczników aerodynamicznych
8. możliwość stosowania dowolnych blokad mechanizmów różnicowych, tylko 4x4 mają napisane jakie mogą mieć
może suma powyższych daje taki efekt
w tym rozważaniu pomijamy "kosmiczne" umiejętności kierowników tych pojazdów
dodać trzeba że pierwsze VW Tarek protoplasta Touareg też były 4x2 tak samo jak najnowszy projekt BMW X6
Wiadomo, że samochody jednonapędowe muszą mieć w przepisach jakieś techniczne udoskonalenia aby walka była... chciałem napisać równa, ale na podstawie Dakaru trudno tak napisać ponieważ "próbka" jest za mała, a na podstawie Baja "próbka" odwrotna i podzielona na klasy w której głównymi aktorami są 4x2.
I dochodzimy do najważniejszego może niech Dakar zaprosi kierowców z Baja, podzielą się na klasy i będzie... radość dla kibiców
Taki pomysł połączenia klas Cross-Country i Baja FIA wymyśliła w listopadzie 2010 i cały 2011 był cyklem World Cup for Rally-Raids 2011
sobotni znawca FIA
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;