DAKAR 2012

Polskie i zagraniczne.

Moderator: luk4s7

tata
Klubowicz
Posty: 286
Rejestracja: 25 maja 2009, 11:21
Auto: lJ70, KDJ120
Kontakt:

Re: DAKAR 2012

Post autor: tata »

Może hardcor :wink: by i był gdyby etapu w śniegu nie odwołali 8) Pamiętam dawne czasy, był taki rajd, który Safari się nazywał i w tym rajdzie plaskaczami się ścigali po wydmach na pustyni. Prym wiódł PAN Sobiesław Zasada w mercedesie 123- to był rajd, a dzisiaj odwołują etap bo śnieg w górach spadł :!: W moich oczach Dakar dzisiaj to już nie Dakar jako kultowy rajd.

endurance
Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:59
Auto: Hilux - owocow?z
Kontakt:

Re: DAKAR 2012

Post autor: endurance »

jutro mega odcinek i 3 relacje na eurosporcie pierwsza o 19.00

oglądacz
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
plum76
Klubowicz
Posty: 2132
Rejestracja: 10 gru 2009, 16:04
Auto: UZJ40
Kontakt:

Re: DAKAR 2012

Post autor: plum76 »

hej
fair play w ujęciu Dakar:

paweł

górol
Klubowicz
Posty: 1094
Rejestracja: 06 maja 2011, 10:05
Kontakt:

Re: DAKAR 2012

Post autor: górol »

Po trupach do celu :evil:
A swoją drogą jest tam cuś takiego jak dyskwalifikacja

endurance
Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:59
Auto: Hilux - owocow?z
Kontakt:

Re: DAKAR 2012

Post autor: endurance »

Hołek jechał wyśmienicie, ale 35km przed metą stracił :( i przyjechał 12 ze strata 49min - szkoda
Niesamowity czas uzyskał Gordon, który przyjechał pierwszy uzyskując 15min przewagi, no ale dla niego to po Dakarze, niezły dał komentarz po przyjeździe "komisarze mogą go pocałować w dupę" :) "Udowodniłem, że Mini są dla dziewczynek! Jestem wkurzony! Poddano w wątpliwość moją uczciwość" i pokazał, że ma zdemontowany system pompowania kół, tej wypowiedzi już nie pokazali w relacji o 23.00 :)
Jutro trzymamy kciuki za Jacka który musi obronić 13 pozycję, zagraża mu AUBERT z numerem 21 różnica 25 sec
filmik z Robby Gordonem


wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

endurance
Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:59
Auto: Hilux - owocow?z
Kontakt:

Re: DAKAR 2012

Post autor: endurance »

i oryginalna wypowiedź Gordona


ciekawy 2013
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: DAKAR 2012

Post autor: Addams »

Gordon ma jaja, jest konkretnie kosmitą a wokoło pedalierka. Jedzie jak szatan i kolegom to nie pasuje, szukają dziury w całym. Nikt nie wspomina ze hummer ma napęd tylko na tył! To auto dla kosmitów, a nie dla... małych dziewczynek..

Awatar użytkownika
Pyrka
Posty: 3742
Rejestracja: 15 mar 2009, 12:59
Kontakt:

Re: DAKAR 2012

Post autor: Pyrka »

Addams pisze:... ma napęd tylko na tył! To auto dla kosmitów, a nie dla... małych dziewczynek..
No właśnie 8)

endurance
Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:59
Auto: Hilux - owocow?z
Kontakt:

Re: DAKAR 2012

Post autor: endurance »

faktycznie musi zachodzić relacja z kosmitami :) i związek wygrywania z terenowymi tylno-napędówkami którego przykładem jest kolejne zwycięstwo Jean-Louis Schlesser w Africa Eco Race.
Nie mogąc się doczekać relacji znalazłem taki zapis w przepisach FIA (Article 285 - 2012 Specific regulations for Modified Cross-Country Cars T1) więc chyba aktualny:

The use of any system for inflating / deflating the tyres when the car is in motion is forbidden, except for 4x2.
For 4x4, the inflating / deflating operation must only be carried out while the car is not in motion.

ALE, ALE

The compressed air bottles feeding the system:
- must not have a capacity greater than 15 litres each

może Gordon miał kompresor który zapewniał uzupełnianie powietrza lub miał większe butle

mały detektyw
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: DAKAR 2012

Post autor: seburaj »

właśnie... a co powoduje, ze tylnonapędówka TAK daje sobie radę ??
tylko dynamiczna technika jazdy ? :mrgreen:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: DAKAR 2012

Post autor: Addams »

Zgodnie ze starą poznańską zasadą że: "jeśli coś poszło nie tak to znaczy ze było za mało gazu"!

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: DAKAR 2012

Post autor: Addams »

Gordon twierdzi ze to system który nie pozwala wymienić powietrza z zewnątrz, system zamknięty, połączony, zaakceptowany zresztą w zeszłym roku przez orgów. No ale w zeszłym roku nie zagrazał francuzikowi..

endurance
Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:59
Auto: Hilux - owocow?z
Kontakt:

Re: DAKAR 2012

Post autor: endurance »

no właśnie jaka może być przyczyna tak dobrych wyników samochodów z napędem na jedną oś?? poniżej zauważone różnice z regulaminu FIA
1. możliwość zmiany ciśnienia podczas jazdy
2. możliwość stosowania opon o średnicy 940mm zamiast 810mm dla 4x4
3. inny pomiar skoku zawieszenia stosowany dla zawieszenia niezależnego i ze sztywną osią
4. możliwość stosowania większych silników wynikające z przepisu o minimalnej wadze pojazdu do pojemności np. pojemność 3l w 4x4 = 1712.5kg a z taką wagą można mieć 4x2 z pojemnością powyżej 5,2l
5. zastosowanie kilku baków z paliwem - lepszy rozkład masy
5. szerokość 2200mm a nie 2000mm przy 4x4 - większa stabilność
6. wymiary od osi koła do przody i tyłu podane tylko dla 4x4 - lepsze kąty
7. możliwość stosowania stateczników aerodynamicznych
8. możliwość stosowania dowolnych blokad mechanizmów różnicowych, tylko 4x4 mają napisane jakie mogą mieć

może suma powyższych daje taki efekt
w tym rozważaniu pomijamy "kosmiczne" umiejętności kierowników tych pojazdów
dodać trzeba że pierwsze VW Tarek protoplasta Touareg też były 4x2 tak samo jak najnowszy projekt BMW X6
Wiadomo, że samochody jednonapędowe muszą mieć w przepisach jakieś techniczne udoskonalenia aby walka była... chciałem napisać równa, ale na podstawie Dakaru trudno tak napisać ponieważ "próbka" jest za mała, a na podstawie Baja "próbka" odwrotna i podzielona na klasy w której głównymi aktorami są 4x2.
I dochodzimy do najważniejszego może niech Dakar zaprosi kierowców z Baja, podzielą się na klasy i będzie... radość dla kibiców :) Taki pomysł połączenia klas Cross-Country i Baja FIA wymyśliła w listopadzie 2010 i cały 2011 był cyklem World Cup for Rally-Raids 2011

sobotni znawca FIA
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1236
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: DAKAR 2012

Post autor: francek »

tam bardziej chodziło o nieregulaminowy dopływ powietrza za zwężką z systemu popmpowania kół a nie o sam system.
Jeżeli wykombinował dodatkowy otwór to cuś nie tak ale jeżeli nie to oczywite jest, że francuskie pieski będą go zaszczuwały.
Taka pedaliera się zrobiła z tego przedsięwzięcia po prostu :)
Powoli dochodzę do jedynego słuznego wniosku : dakar-srakar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

endurance
Klubowicz
Posty: 1442
Rejestracja: 26 gru 2007, 17:59
Auto: Hilux - owocow?z
Kontakt:

Re: DAKAR 2012

Post autor: endurance »

motorki już są
Cyril Despres rozegrał to pokerowo wczoraj odpuścił i dzisiaj jechał po śladach, Coma coś pomieszał, jutro Cyril wyrusza drugi i ma 11:03 przewagi więc tylko musi dojechać i będzie zwycięstwo. BRAWO. Coma wygrywa w nieparzyste lata, a Despres w parzyste :)
Jacek dzisiaj stracił i w ogólnej jest 14
Marek 31 w ogólnej

za rok będzie Kuba i pokaże wszystkim, a za 3 lata Taddy!!

mający nadzieję
wojciech endurance
http://www.polkasteam.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ