Napędy w J8 w 1990r.

Moderator: luk4s7

MaciekSobótka
Posty: 1
Rejestracja: 06 paź 2012, 14:41
Auto: Przymierzaj?cy si? do zakupu J80
Kontakt:

Napędy w J8 w 1990r.

Post autor: MaciekSobótka »

Witam, potrzebuję pomocy. Przygotowuję się do zakupu J8 z 1990r i nie rozumiem pewnych rzeczy.

Byłem przekonamy że posiada wszystkie blokady. Niestety widzę że tak nie jest. Nie ma w ogóle tego pokrętła blokad z lewej strony. Dodatkowo uszkodzony jest zabierak w przednim kole więc aby normalnie jechać trzeba wcisnąć inny przycisk z prawej (chyba mechanizm różnicowy) i wtedy można jechać ale ponoć napęd jest tylko na tyknie koła? O co chodzi?
Czy te modele nie posiadają w ogóle blokad? Czy chcąc posiadać 100% terenówkę to dobry wybór?
Czy może ktoś opisać o co chodzi oraz na co patrzeć. Nie znam się na tym proszę o radę, z góry dzięki!

Awatar użytkownika
Kwieczor
Klubowicz
Posty: 1561
Rejestracja: 05 gru 2009, 23:57
Auto: Hilux 2,5 D4D 2008
Kontakt:

Re: Napędy w J8 w 1990r.

Post autor: Kwieczor »

MaciekSobótka pisze:Witam, potrzebuję pomocy. Przygotowuję się do zakupu J8 z 1990r i nie rozumiem pewnych rzeczy.

Byłem przekonamy że posiada wszystkie blokady. Niestety widzę że tak nie jest. Nie ma w ogóle tego pokrętła blokad z lewej strony. Dodatkowo uszkodzony jest zabierak w przednim kole więc aby normalnie jechać trzeba wcisnąć inny przycisk z prawej (chyba mechanizm różnicowy) i wtedy można jechać ale ponoć napęd jest tylko na tyknie koła? O co chodzi?
Czy te modele nie posiadają w ogóle blokad? Czy chcąc posiadać 100% terenówkę to dobry wybór?
Czy może ktoś opisać o co chodzi oraz na co patrzeć. Nie znam się na tym proszę o radę, z góry dzięki!
tak na szybko - choć 80 to nie moja działka - nie wszystkie miały blokady x3
są na rynku takie, które miały tylko centralną i tył, chyba nawet taki, które miały tylko centralną i LSD z tyłu
jak chcesz koniecznie 80 - trzeba szukać z fabryka x3 albo motać ARB

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Napędy w J8 w 1990r.

Post autor: seburaj »

MaciekSobótka pisze: aby normalnie jechać trzeba wcisnąć inny przycisk z prawej (chyba mechanizm różnicowy) i wtedy można jechać ale ponoć napęd jest tylko na tyknie koła? O co chodzi?!
wtedy napęd jest tak naprawde na trzy koła... długo tak jezdzili, Ci sprzedający ? :roll:
bo jak tak, to gratuluję

no chyba, ze zdemontowany jest przedni wał - wtedy mozna na zablokowanej miedzyosiówce jezdzic, i faktycznie naped jest tylko na tyl

poszukaj moze lepszego egzemplarza, bo ten podejrzanie pachnie kosztami... dużymi...

Kameleon

Re: Napędy w J8 w 1990r.

Post autor: Kameleon »

Było wiele wersji J8- bez blokad, z LSD z tyłu oraz e-blokadami przód i tył.
J8 o którym piszesz ma FULL TIME 4WD i dlatego musisz zablokować centralny mechanizm różnicowy żeby ruszyć z "odpiętym przodem" czyli uszkodzonym zabierakiem półosi.
J8 to fajne auto terenowe ogólnoużytkowe a nie do "katingu" w trudnym terenie.
Bardzo trudno już o dobre egzemplarze dlatego bardzo dokładnie sprawdź auto i bądź gotów na stosowne wydatki :mrgreen:

Awatar użytkownika
Addams
Klubowicz
Posty: 3856
Rejestracja: 19 lis 2009, 17:35
Auto: FJ40, BJ45
Kontakt:

Re: Napędy w J8 w 1990r.

Post autor: Addams »

Jeśli chcesz mieć z J8 porządne, niezawodne auto terenowe, przygotuj sobie cztery- pięć dyszek, no i jeszcze z dyszkę nie zaszkodzi w skarpecie mieć :D
Tańsze egzemplarze szybko osiągną ten pułap podczas robienia rzetelnego "pakietu startowego"
Można tez mieć auto tańsze, z wpisanym ryzykiem, ale nie wyruszać nim do Mongolii :wink:

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Napędy w J8 w 1990r.

Post autor: jezus »

MaciekSobótka pisze:Witam, potrzebuję pomocy. Przygotowuję się do zakupu J8 z 1990r i nie rozumiem pewnych rzeczy.

Byłem przekonamy że posiada wszystkie blokady. Niestety widzę że tak nie jest. Nie ma w ogóle tego pokrętła blokad z lewej strony. Dodatkowo uszkodzony jest zabierak w przednim kole więc aby normalnie jechać trzeba wcisnąć inny przycisk z prawej (chyba mechanizm różnicowy) i wtedy można jechać ale ponoć napęd jest tylko na tyknie koła? O co chodzi?
Czy te modele nie posiadają w ogóle blokad? Czy chcąc posiadać 100% terenówkę to dobry wybór?
Czy może ktoś opisać o co chodzi oraz na co patrzeć. Nie znam się na tym proszę o radę, z góry dzięki!
Zapodaj linka do aukcji jeżli takowa istnieje....
Czy aby nie jest to j8 z Gdyni.... :mrgreen: ..jak tak to wiem to i owo...same plusy...oczywiście..no chyba ze masz na mysli 80-ki w benzynie....bo te w naszym grajdole najcześciej w wersji bez blokad mostów wystepują... :mrgreen:

gajson
Posty: 20
Rejestracja: 06 lut 2011, 21:48
Auto: hdj80
Kontakt:

Re: Napędy w J8 w 1990r.

Post autor: gajson »

jezus pisze: Czy aby nie jest to j8 z Gdyni.... :mrgreen: .:
jak myślisz o mojej to ja nie sprzedaję , za fajna jest i nikt z licytujących tego nie doceniał :wink:

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Napędy w J8 w 1990r.

Post autor: jezus »

gajson pisze:
jezus pisze: Czy aby nie jest to j8 z Gdyni.... :mrgreen: .:
jak myślisz o mojej to ja nie sprzedaję , za fajna jest i nikt z licytujących tego nie doceniał :wink:
No ...i to jest pozytywne nastawienie na brak chcących posiadać własny kawałek legendy...... :mrgreen:

ps...ostatnio przesiadłem sie za kółko 80-ki 4.2 td....jest róznica....tzn...są róznice...na plus i na minus...w lesie oczywiscie na plus.... 8)

kangaxx
Posty: 26
Rejestracja: 29 sty 2011, 17:51
Auto: hdj 80
Kontakt:

Re: Napędy w J8 w 1990r.

Post autor: kangaxx »

jakie są koszty dołożenia blolad tyłu i przodu?

jezus
Posty: 1817
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Napędy w J8 w 1990r.

Post autor: jezus »

Tanio nie będzie..mysle że z 10 tysia nie zejdziesz..prócz blokad i kompresora trzeba..a raczej powinno sie wymienić komplet łożysk w mostach..do tego robocizna....... 8)
Prywatnie uważam że w tym przypadku dobra wyciągarka zrobi o wiele więcej na plus niż blokady...
Jak masz wyjście na PTO to zainwestowanie w mechanika toyotowskiego wyszło by na lepsze... :roll: ...bądz w dwa dobre winche...przód i tył...np. warny 9.5.

ODPOWIEDZ