Witajcie,
ja Dziś zmieniłem zawór na nowy używany -miałem pod ręka jak sie okazało w moim angliku -i na szczęście wszystko wróciło do normy:))-- hurra 2 lata zabawy z tym dziadojstwem.
a tak z Ciekawosci taki zawór w ASO 4000 zł:)))
kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
Moderator: luk4s7
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 29 paź 2009, 11:39
- Auto: HDJ80, HDJ80, HZJ80
LR Discovery 300
LR Discovery 200 - Kontakt:
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
a gdzie ten zawór znajdę ? lajkonik techniczny jestem totalnie
objawy mam takie same....
objawy mam takie same....
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 29 paź 2009, 11:39
- Auto: HDJ80, HDJ80, HZJ80
LR Discovery 300
LR Discovery 200 - Kontakt:
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
Zawór znajduje sie w górnej części przekładni kierowniczej , do zawora dochodzi 2 przewody .
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
Panowie REWELACJA :
Tak jak muliłem problem rozwiązałem zmniejszając ciśnienie w układzie olejowym jest to też dobre dla samego układu bo olej nie pracuje w tak ekstremalnych warunkach (wysokim uciśnieniu) niskie ciśnienie w układzie jest bardzo dobre i dla oleju i dla samej pompy,pociąga to za sobą też dobre efekty ponieważ praca pompy jest cicha a wiadomo tak jak na przykładzie alternatora gdy jest rozładowany akumulator to aż paski piszczą a silnik wiadomo potrzebuje więcej energii .Pomysł wydawał się prosty do realizacji ponieważ w starszych modelach takich jak61 itp niema przyciesz żadnych elektrozaworów i ciśnienie też jest mniejsze.Teraz i na postoju i podczas jazdy niema żadnej różnicy ,po prostu auto zachowuje się jakby posiadał w dalszym ciągu ten kłopotliwy,sprawiający niespodzianki elektrozawór .
Do dobrych czynników można zaliczyć też ten że świnka dalej stoi na biurku i nie trzeba jej rozbijać a wiadomo taki elektrozawór kosztuje parę rubli.
Tak jak muliłem problem rozwiązałem zmniejszając ciśnienie w układzie olejowym jest to też dobre dla samego układu bo olej nie pracuje w tak ekstremalnych warunkach (wysokim uciśnieniu) niskie ciśnienie w układzie jest bardzo dobre i dla oleju i dla samej pompy,pociąga to za sobą też dobre efekty ponieważ praca pompy jest cicha a wiadomo tak jak na przykładzie alternatora gdy jest rozładowany akumulator to aż paski piszczą a silnik wiadomo potrzebuje więcej energii .Pomysł wydawał się prosty do realizacji ponieważ w starszych modelach takich jak61 itp niema przyciesz żadnych elektrozaworów i ciśnienie też jest mniejsze.Teraz i na postoju i podczas jazdy niema żadnej różnicy ,po prostu auto zachowuje się jakby posiadał w dalszym ciągu ten kłopotliwy,sprawiający niespodzianki elektrozawór .
Do dobrych czynników można zaliczyć też ten że świnka dalej stoi na biurku i nie trzeba jej rozbijać a wiadomo taki elektrozawór kosztuje parę rubli.
-
- Posty: 102
- Rejestracja: 29 paź 2009, 11:39
- Auto: HDJ80, HDJ80, HZJ80
LR Discovery 300
LR Discovery 200 - Kontakt:
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
a do ilu barów zmieniłes Cisnienie - czy na oko??
i która srubka potrzeba krecic??
i która srubka potrzeba krecic??
Re: kolumna kierownicza a elektrozawór w hdj 80;
W tej konstrukcji zaworu niema śruby do precyzyjnego ustawiania ciśnienia jest tylko sprężyna którą należy odpowiednio skrócić ja osobiście usunąłem dwa zwoje ,zawór ten nie jest tak czuły w odróżnieniu od innych zaworów i niema sie czego obawiać czy czasami za dużo się skróci tą sprężynę bo w każdej chwili można podłożyć podkładkę ,jest tam dość dużo miejsca , każdy może indywidualnie ustawić sobie lekkość obracania kierownicą.tak jak napisałem lepiej mi to wytłumaczyć telefonicznie bo opisanie tej czynności zajęło by mi całą stronę tel jest podany wcześniej.