tym razem padło na tarcze przód do LX450 przy kółkach 385/75R16
jakie konkretnie i gdzie je zanabyć ??
ma być porządnie z zachowaniem rozsądku cenowego
pozdro
Mazur
...zamęczę Was ;-) J8 tarcze przód
Moderator: luk4s7
Re: ...zamęczę Was ;-) J8 tarcze przód
TRW - każda hurtownia motoryzacyjna
- Mazur
- Posty: 272
- Rejestracja: 28 lut 2009, 19:55
- Auto: ...zawsze co? POTOYOTOWANEGO
Widz? to co widz? i w og?le si? nie wstydz?
Niech si? wstydzi ten co robi, nie ten co widzi - Kontakt:
Re: ...zamęczę Was ;-) J8 tarcze przód
dziękskylon pisze:TRW - każda hurtownia motoryzacyjna
TRW jak najbardziej leżały w kręgu zainteresowań -skoro jest GIT to zapodaję temata
ja u siebie mam jeszcze seryjne ale nieco zgubiły "trajektorię" i troszkę biją.
...a słuchy baśnie podania legendy, krążyły tu i ówdzie na temat konieczności "podniesienia" jakości/sprawności hamowania w J8 -jak na moje potrzeby to seria styka...
Re: ...zamęczę Was ;-) J8 tarcze przód
I na przód klocki od setki. Oryginały (Advics, czyli Aisin) to koszt około 170zł. Jednak są grubsze i większe, więc na dłużej starczą i lekko polepszają hamowanie. Tarcze bierz byle jakie, byleby nie frezowane czy nawiercane: zwykłe gładkie starczą.
Re: ...zamęczę Was ;-) J8 tarcze przód
A jeździłeś kiedyś Michał na nacinanych czy tylko tak jesteś przeciw z założenia bo kosztują więcej niż sto złotych
Re: ...zamęczę Was ;-) J8 tarcze przód
W J8 nie jeździłem, ale jestem w sumie w 100% pewien swoich obliczeń i problemem w hamowaniu nie jest rodzaj tarcz lecz generalnie wielkość elementów układu hamowania. Samochód jest po prostu za ciężki i ma za duże koła jak na te tarcze i zaciski. Druga sprawa to prędkość obrotowa kół: duże koła kręcą się wolniej i jeśli połączymy to z rodzajem samochodu, który z reguły nie przekracza 100kmh, to wynika że raczej nie zbierają się gazy pomiędzy klockiem a tarczą. Po prostu za małe ciśnienie na wywołanie takiego 'klockoplaningu'. Jeśli ma się rajdówkę na mniejszych kołach, które kręcą się jak szalone, to frezy czy dziury w tarczach sporo dają, ale w terenówce poprawa jest w granicach błędu statystycznego czy w ogóle jest to placebo kierowcy.
Jeśli tylko wszystkie tłoczki pracują i tarcze są zdrowe, to ten samochód lepiej hamował nie będzie. Jakieś mega tarcze mogą pomóc, ale w znikomym stopniu. Nawet lekkie SUVy (Touareg, BMW X6 itd..) mają o wiele większe zaciski i tarcze i to w tym tkwi problem.
Jeśli tylko wszystkie tłoczki pracują i tarcze są zdrowe, to ten samochód lepiej hamował nie będzie. Jakieś mega tarcze mogą pomóc, ale w znikomym stopniu. Nawet lekkie SUVy (Touareg, BMW X6 itd..) mają o wiele większe zaciski i tarcze i to w tym tkwi problem.
Re: ...zamęczę Was ;-) J8 tarcze przód
Aha, powyżej napisałem, żeby brać tarcze 'byle jakie', ale w sumie nieprecyzyjnie się wyraziłem, bo J8 jest na tyle mało popularny, że nie ma byle jakich zamienników. To nie Golf, do którego znajdzie się zamienniki robione w garażu.
Z tego co pamiętam, to najtańsze tarcze do J8 po (chyba) 92r kosztują około 200zł, bo są większe. Te za stówę są do modeli 90-92, bo mają około 28cm średnicy a nie 32 czy jakoś tak.
Z tego co pamiętam, to najtańsze tarcze do J8 po (chyba) 92r kosztują około 200zł, bo są większe. Te za stówę są do modeli 90-92, bo mają około 28cm średnicy a nie 32 czy jakoś tak.