Wydech do J8 z nierdzewki.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Wydech do J8 z nierdzewki.

Post autor: LEX »

Wiem, że jest temat o wydechu, ale postanowiłem napisać nowy, bo sprawa jest dość konkretna i myślę że mogłaby zaśmiecać tamten wątek. Jeśli mody myślą inaczej to mogą scalić.

Oto parę pytań:

1. Użytkownicy FZJ80- ile jesteście w stanie zapłacić za wydech ze stali nierdzewnej od kolektora aż po koniec?
- W skład wchodzi rura 'Y' od kolektora jakieś 2" każda (50mm, fabryczna ma około 47mm)
- rura za katalizatorami wraz z tłumikiem. Średnica 3" (76mm, fabryczna ma około 60mm)
- stal nierdzewna 304

Czyli w komplet nie wchodzą katalizatory.

2. Użytkownicy HDJ80. Wy nie macie katalizatorów, więc pytanie dotyczy całego wydechu. Ile jesteście w stanie zapłacić.

No i czy są jacyś chętni w ogóle.

Nie pytajcie o szczegóły, bo sprawa jest rozwojowa. Generalnie chodzi o to, że mój pojazd będzie królikiem doświadczalnym. Jeśli nie znajdę przynajmniej jednej osoby chętnej, to mnie wydech wyniesie drożej, bo nie będzie motywacji do produkcji. Jeśli będą chętni, to jest to karta przetargowa pozwalająca na obniżenie ceny.

Będzie to coś podobnego to tego:
http://www.emspowered.com/storefront/in ... cts_id=344" onclick="window.open(this.href);return false;

Dlaczego brak katalizatora? Bo w Polsce katalizatory są drogie. Na przykład Magnaflow za $50 w USA kosztuje u nas 700zł. Z tego względu wnioskuję, że każdy wolałby na własną ręką znaleźć/sprowadzić jakiś katalizator. Chyba, że się mylę. Dieslowcy mają problem z głowy.

Tylko oczekuję na jakieś realistyczne przemyślenia, a nie teksty, że dam 300zł, bo pewnie 400zł to koszt samych materiałów.

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Wydech do J8 z nierdzewki.

Post autor: mopar »

jestem powaznie zainteresowany.. zwlaszcza tym pierwszym elemantem(rura Y) zamawiam :!:

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Wydech do J8 z nierdzewki.

Post autor: LEX »

No dobra, to jeden chętny już jest. Czekamy dalej.

Awatar użytkownika
estewes
Klubowicz
Posty: 1399
Rejestracja: 28 sie 2009, 19:30
Auto: HJ60 2H turbo
Kontakt:

Re: Wydech do J8 z nierdzewki.

Post autor: estewes »

A może do HJ60 wydech wyżłobisz? :D

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Wydech do J8 z nierdzewki.

Post autor: LEX »

Da radę, ale potrzebny jest 'dawca', który postawi samochód na tydzień... Niedługo będę już miał wyliczone orientacyjne ceny, ale jeśli macie jakieś sugestie cenowe, to byłoby dobrze, bo być może uda się jakoś to wypośrodkować...

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Wydech do J8 z nierdzewki.

Post autor: LEX »

Drążę temat... Mam źródło na moje ulubione tłumiki i katalizatory Magnaflow (http://magnaflow.com/" onclick="window.open(this.href);return false;). Nie będzie więc rzeźby i wydechy będą z katalizatorem oraz tłumikami do wyboru: okrągłe, owalne, obok ramy, za tylnym kołem, gdzie chceta :-). Wydechy będą trudne w montażu, gdyż będę się starał, aby miały jak najmniej części. Prawdopodobnie będzie jedynie jedno łączenie, gdzieś za katalizatorem. Trzeba będzie więc się nieźle powyginać, aby go wepchnąć, ale za to im mniej łączeń, tym mniej problemów i niższa waga.

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Wydech do J8 z nierdzewki.

Post autor: Tuco »

Jak szcujesz koszty. Ja być może zdecydowałbym się na wydech do 90.

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Wydech do J8 z nierdzewki.

Post autor: LEX »

Jeszcze nie wiem jakie będą ostateczne koszty, bo na to ma wpływ wiele czynników. Wiem, że koszt materiałów to około 400zł. Katalizator to ponad 500zł i tłumik podobnie. Kołnierze będą wycinane wodą i to jest koszt około 30zł/szt. Cena jednego punktu mocowania wydechu to jakieś 50zł (guma i wieszak na rurze i ramie z nierdzewki). Jak się to wszystko zliczy to wyjdzie jakieś 1100zł w materiałach. Co do robocizny jeszcze nie wiem, ale pewnie jakieś 1200-1500zł.

Szacuję, bardzo wstępnie, że koszt wydechu od kolektora do końca to około 2700zł. Wszystko ze stali nierdzewnej 304, spawane TIGiem drutem 308Si. Jedynie, niestety katalizator będzie miał trochę zwykłej stali, bo nierdzewny kosztuje prawie dwa razy więcej, ale na życzenie może być z nierdzewki, ale to podniesie koszty o kolejne 300zł.

Są to bardzo wstępne wyliczenia, więc może być wahanie rzędu 20%, zwłaszcza w robociźnie, bo jak będzie szła wolno ze względów technicznych (nigdy nie wiadomo jakie się napotka problemy konstrukcyjne), to będzie drożej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to zmieścimy się w cenie.

Wychodzi i tak mniej niż połowa ceny za wydech Tecinox, gdzie pewnie za wydech od kolektora do końca trzeba zapłacić 8000zł. Jednak wychodzi też dwa razy drożej niż u pana Kazia ze zwykłej rdzewiejącej stali :-)

Ja jednak jestem zdecydowany, bo mam dosyć rdzewiejącego wydechu i dociągnę ten projekt do końca. Podobnie jak z dystansami parę lat temu. Załatwiłem, kto kupił ten skorzystał, a potem już nie było bo nie miałem motywacji :-)

Awatar użytkownika
mopar
Klubowicz
Posty: 974
Rejestracja: 31 gru 2007, 02:24
Auto: HDJ 100
Kontakt:

Re: Wydech do J8 z nierdzewki.

Post autor: mopar »

ja nie mam katalizatora :oops:

Awatar użytkownika
hashid
Prezes Zarządu
Posty: 4456
Rejestracja: 20 lis 2007, 23:51
Auto: KDJ12
Kontakt:

Re: Wydech do J8 z nierdzewki.

Post autor: hashid »

mopar pisze:ja nie mam katalizatora :oops:
cytując "nigdy nie wiadomo jakie się napotka problemy konstrukcyjne, to będzie drożej" :mrgreen: i masz babo placek

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Wydech do J8 z nierdzewki.

Post autor: LEX »

Brak katalizatora to akurat spora oszczędność, będzie w zamian odcinek prostej rury. Natomiast poprzez niespodziewane problemy konstrukcyjne mam na myśli to, że trzeba będzie prowadzić wydech w jakiś wyuzdany sposób. W J8 sprawa jest prosta... wzdłuż ramy, potem zakręt w górę na drugą stronę nad ramą (fabrycznie jest pod ramą), potem lekki zakręt do tyłu i potem lekko ku prawej stronie itd...

W innym modelu może się okazać, że trzeba będzie zrobić tuzin zawijasów i jakieś inne bajery i stąd mogą być problemy z robocizną, chociaż się ich nie spodziewam.

Średnica wydechu będzie w okolicach 2.6" (od wewnątrz), żeby ładnie pasowała pod elementy Magnaflow. To jest sporo, bo fabrycznie w J8 jest jakieś 2.2". Odpuściłem sobie wydech 3" bo jak zobaczyłem rurę o średnicy odpływu od sedesu to się pośmiałem: za dużo straty momentu u dołu, za drogo i po prostu głupio to wygląda i jest niepraktyczne.

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Wydech do J8 z nierdzewki.

Post autor: Tuco »

Lex Ty kupujesz materiał (rury), czy wykonawca?

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Wydech do J8 z nierdzewki.

Post autor: LEX »

Pytasz z obawy, że mógłbym dać się oszukać na materiale? Rury dzisiaj kupiłem, są śliczne. Kupiłem z lekkim nadmiarem i faktycznie wyszło niecałe 700zł. Zobaczę o ile droższy jest tytan... Jeśli jest dwukrotnie droższy, a wydech będzie dobry, to chyba z tytanu zrobię, o tak dla jaj.

W przyszłym tygodniu będę ogarniał kwestię wykonania kołnierzy waterjetem.

Tuco
Komisja Rewizyjna
Posty: 2165
Rejestracja: 18 gru 2008, 22:22
Auto: kdj95
Kontakt:

Re: Wydech do J8 z nierdzewki.

Post autor: Tuco »

Pytałem dlatego ze Jak wykonawca kupuje to doliczy marże.
Tytan będzie 22x droższy. :wink:

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8420
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wydech do J8 z nierdzewki.

Post autor: Rokfor32 »

I dodatkowo trudniej sie spawa. Nie mówiąc o drobnym fakcie, że całego wydechu z tego materiału bym nie robił - pow. 700 st tytan ulega samozapłonowi, i to nie tylko w powietrzu. W tej temperaturze "pali" się już w czystym azocie ... :mrgreen:

ODPOWIEDZ