Blokady HDJ 80

Moderator: luk4s7

Fiba
Posty: 103
Rejestracja: 07 mar 2008, 19:49
Kontakt:

Blokady HDJ 80

Post autor: Fiba »

Witam!

Mam na oku jedną taką HDJ z blokadami, które niestety nie działają :roll: tzn. po przekręceniu przełącznika migają ale nie zapalają się na stałe...
Drogo będzie kosztowało doprowadzenie tego do stanu użyteczności?
Z tego co się dowiadywałem to tam sa magnesiki i to one szwankują bo to nie jest do końca udane rozwiązanie.
No i częsci do zrobienia tego to tylko oryginały? Nie ma jakiś akcesoryjnych innych firm, które można by zamowić w PL lub sciągnąć z zagranicy?
Z resztą podejrzewam, że cena oryginalnych częsci do naprawienia tych blokad w innym kraju np. UK jest sporo tańsza niż w PL.
A druga sprawa to jest ten fakt, że ta Toyota nie posiada w środku na desce tego guzika "Cental Diff-lock" czy coś w tym stylu, tylko centralna blokada załącza się razem z włączeniem reduktora. Jeździłem inną HDJ z 1990r. i ona miała właśnie przełącznik obok kierownicy do blokad tył-przód oraz przycisk koło przycisków na środku deski.

Inna sprawa już zupełnie nie dotycząca blokad.
Czy taka dziura wielkości amerykańskiej tablicy rejestracyjnej na środku zderzaka z przodu oznacza, że w przeszłosci Toyota posiadała wyciągarke mechaniczną?

Z góry dziękuje za odpowiedzi.

Pozdrawiam!
Fiba

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Post autor: kylon »

Tak jak piszesz. Nieużywane blokady w przeszłości po prostu przestają działać w wyniku syfu jaki się w nich gromadzi przez wiele lat. Ten syf może nie zbiera się z błota ale w wyniku utleniania się obudowy sterowania blokady, który wykonany jest z aluminium. Potrafi się w nim zrobić nawet dziura na dwa palce. A jak jest dziura to wszystko w środku jest jedną kupą złomu. Oczywiście zanim się coś pójdzie kupować trzeba to rozebrać i zobaczyć jakie są szanse wyczyszczenia poszczególnych elementów. Niestety cały silniczek kosztuje chore pieniądze. Zamienników brak.

ODPOWIEDZ