Roleta chłodnicy
Moderator: luk4s7
Roleta chłodnicy
U mnie chyba jest oryginalna ale nie ma linki i nie wiem gdzie (dokąd w kabinie) powinna trafić. Czy ktoś ma taką roletę działającą w oryginalnym stanie ?
Właściwie jakie było założenie Japończyków montując tę roletę - na niskie temperatury czy błoto ?
Właściwie jakie było założenie Japończyków montując tę roletę - na niskie temperatury czy błoto ?
Re: Roleta chłodnicy
sie trochu pogubiłem Muzyczka. Chodzi o roletę chłodnicy do J8?
to linka nie trafia do kabiny tylko jest obok rolety - naciągnieta w dół.
przynajmniej ja tak mam u siebie.
to linka nie trafia do kabiny tylko jest obok rolety - naciągnieta w dół.
przynajmniej ja tak mam u siebie.
-
- Posty: 2200
- Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
- Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
- Kontakt:
Re: Roleta chłodnicy
Mam tak samo linkę przy chłodnicy. Cel pewnie związany był z niską temperaturą. Pisano już niedawno na forum o niskich temperaturach silnika w J6. Czyli zamiast często spotykanego kartonu zaciągamy roletę. I temperatura jest trochę wyższa. Co robi lepiej dla żywotności silnika.
Re: Roleta chłodnicy
no nie tylko, roleta faktycznie przy mrozach jest idealna do zagrzania silnika ale również jest dobrym rozwiązaniem przy długotrwałym pokonywaniu brodów albo jeździe wzdłuż rzeki/strumienia.
Re: Roleta chłodnicy
Zawsze mi się wydawało że:
po odpaleniu silnika termostat jest zamknięty, silnik jest jeszcze zimny, chłodnica też, płyn chłodniczy krąży tylko w bloku silnika i powoli się ogrzewa. Chyba jak dotąd nic nie daje zasłanianie chłodnicy skoro płyn w niej nie krąży.
po osiągnięciu odpowiedniej temp. koło 70-80 st. otwiera się termostat, płyn zaczyna krążyć poprzez chłodnicę i jego temp. przestaje szybko rosnąć, dochodzi do ok.90st i na tym koniec.
Czemu ma służyć zasłanianie chłodnicy ? Chyba że termostat jest walnięty ...
po odpaleniu silnika termostat jest zamknięty, silnik jest jeszcze zimny, chłodnica też, płyn chłodniczy krąży tylko w bloku silnika i powoli się ogrzewa. Chyba jak dotąd nic nie daje zasłanianie chłodnicy skoro płyn w niej nie krąży.
po osiągnięciu odpowiedniej temp. koło 70-80 st. otwiera się termostat, płyn zaczyna krążyć poprzez chłodnicę i jego temp. przestaje szybko rosnąć, dochodzi do ok.90st i na tym koniec.
Czemu ma służyć zasłanianie chłodnicy ? Chyba że termostat jest walnięty ...
Re: Roleta chłodnicy
o ludz.... po to ze jak jest - 15 nie bedziesz mial temp. 90stopni nigdy i po to roletka ................. a poztym to ona bardziej jest do osloniecia chlodnicy przed blotem bo zapchana nie robi..............
Re: Roleta chłodnicy
W zeszłym roku przy -25 jeździłem bez zasłaniania chłodnicy i normalnie po kilkunastu minutach jazdy uzyskiwałem normalną temp. silnika - wskazówka na połowie skali. Czy koledzy mają podobne spostrzeżenia ?
Re: Roleta chłodnicy
Jakbyś przysłonił, to normalną temp. pracy uzyskałbyś znacznie wcześniej. Silnik pracujący na zimno zużywa się (oraz zużywa paliwa), wielokrotnie więcej niż w normalnej temp. pracy, nie mówiąc już o wcześniejszym odparowaniu szyb i komforcie.muzyczka pisze:W zeszłym roku przy -25 jeździłem bez zasłaniania chłodnicy i normalnie po kilkunastu minutach jazdy uzyskiwałem normalną temp. silnika - wskazówka na połowie skali. Czy koledzy mają podobne spostrzeżenia ?
Dlatego warto, moim zdaniem.