Roleta chłodnicy

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
muzyczka
Posty: 153
Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Auto: Toyota BJ40, HDJ80

Roleta chłodnicy

Post autor: muzyczka »

U mnie chyba jest oryginalna ale nie ma linki i nie wiem gdzie (dokąd w kabinie) powinna trafić. Czy ktoś ma taką roletę działającą w oryginalnym stanie ?

Właściwie jakie było założenie Japończyków montując tę roletę - na niskie temperatury czy błoto ?

Awatar użytkownika
Boryś
Posty: 1268
Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Auto: HZJ 80
Kontakt:

Re: Roleta chłodnicy

Post autor: Boryś »

sie trochu pogubiłem Muzyczka. Chodzi o roletę chłodnicy do J8?
to linka nie trafia do kabiny tylko jest obok rolety - naciągnieta w dół.

przynajmniej ja tak mam u siebie.

Remiołek
Posty: 2200
Rejestracja: 16 paź 2009, 00:25
Auto: VW T4 Syncro- Osio?ek, ale jak w domu si? czuj?
Kontakt:

Re: Roleta chłodnicy

Post autor: Remiołek »

Mam tak samo linkę przy chłodnicy. Cel pewnie związany był z niską temperaturą. Pisano już niedawno na forum o niskich temperaturach silnika w J6. Czyli zamiast często spotykanego kartonu zaciągamy roletę. I temperatura jest trochę wyższa. Co robi lepiej dla żywotności silnika.

Awatar użytkownika
Boryś
Posty: 1268
Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Auto: HZJ 80
Kontakt:

Re: Roleta chłodnicy

Post autor: Boryś »

no nie tylko, roleta faktycznie przy mrozach jest idealna do zagrzania silnika ale również jest dobrym rozwiązaniem przy długotrwałym pokonywaniu brodów albo jeździe wzdłuż rzeki/strumienia.

Awatar użytkownika
muzyczka
Posty: 153
Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Auto: Toyota BJ40, HDJ80

Re: Roleta chłodnicy

Post autor: muzyczka »

Zawsze mi się wydawało że:
po odpaleniu silnika termostat jest zamknięty, silnik jest jeszcze zimny, chłodnica też, płyn chłodniczy krąży tylko w bloku silnika i powoli się ogrzewa. Chyba jak dotąd nic nie daje zasłanianie chłodnicy skoro płyn w niej nie krąży.

po osiągnięciu odpowiedniej temp. koło 70-80 st. otwiera się termostat, płyn zaczyna krążyć poprzez chłodnicę i jego temp. przestaje szybko rosnąć, dochodzi do ok.90st i na tym koniec.

Czemu ma służyć zasłanianie chłodnicy ? Chyba że termostat jest walnięty ...

Awatar użytkownika
rudydh
Posty: 84
Rejestracja: 13 maja 2010, 17:58
Auto: HDJ80, FZJ80, klasyk HJ60
Kontakt:

Re: Roleta chłodnicy

Post autor: rudydh »

o ludz.... po to ze jak jest - 15 nie bedziesz mial temp. 90stopni nigdy i po to roletka ................. a poztym to ona bardziej jest do osloniecia chlodnicy przed blotem bo zapchana nie robi..............

Awatar użytkownika
muzyczka
Posty: 153
Rejestracja: 18 cze 2007, 11:02
Auto: Toyota BJ40, HDJ80

Re: Roleta chłodnicy

Post autor: muzyczka »

W zeszłym roku przy -25 jeździłem bez zasłaniania chłodnicy i normalnie po kilkunastu minutach jazdy uzyskiwałem normalną temp. silnika - wskazówka na połowie skali. Czy koledzy mają podobne spostrzeżenia ?

Awatar użytkownika
MariuszS
Klubowicz
Posty: 1494
Rejestracja: 27 lip 2007, 10:56
Auto: LJ-79 na do?ywocie
Kontakt:

Re: Roleta chłodnicy

Post autor: MariuszS »

muzyczka pisze:W zeszłym roku przy -25 jeździłem bez zasłaniania chłodnicy i normalnie po kilkunastu minutach jazdy uzyskiwałem normalną temp. silnika - wskazówka na połowie skali. Czy koledzy mają podobne spostrzeżenia ?
Jakbyś przysłonił, to normalną temp. pracy uzyskałbyś znacznie wcześniej. Silnik pracujący na zimno zużywa się (oraz zużywa paliwa), wielokrotnie więcej niż w normalnej temp. pracy, nie mówiąc już o wcześniejszym odparowaniu szyb i komforcie.
Dlatego warto, moim zdaniem. :-)

ODPOWIEDZ