Rozdzial momentu miedzy osie

Moderator: luk4s7

macieqsz
Posty: 53
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:40
Auto: Jeszcze nic :(
Kontakt:

Rozdzial momentu miedzy osie

Post autor: macieqsz »

Przeszukalem forum, ale nie znalazlem: jak wyglada rozdzial mocy miedzy osie w 80-tkach ze stalym napedem na cztery kola (bo cos mi sie kolacze, ze byly tez wersje part-time)? Czy w przypadku uslizgu kol jednej osi jedynym ratunkiem jest zapiecie blokady centralnego dyfra, czy tenze dyfer ma moze jakies ograniczenie - szpere, czy innego diabla - i zawsze przekazuje okreslone minimum momentu na nieslizgajaca sie oś?

Kameleon

Re: Rozdzial momentu miedzy osie

Post autor: Kameleon »

Były J8 part time i full time.
Full time miał do wyboru 2 reduktory HF2A i HF2AV ze szperą wiskotyczną.
Szpera nawet działa w łatwym terenie dołożona została w celu zmniejszenia różnic momentu obrotowego w czasie poślizgu przedniej lub tylnej osi.
W cięższym terenia zapinasz centralną blokadę.

macieqsz
Posty: 53
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:40
Auto: Jeszcze nic :(
Kontakt:

Re: Rozdzial momentu miedzy osie

Post autor: macieqsz »

A, czyli zawsze cos idzie.
Tak z glupia frant zapytalem, bo mi sie przypomnialo, jak zeszlej zimy ogladalem walczace z lodem rozne bulwarowki typu Rav-4 czy HRV (dokladnie nie pamietam) i jak glupiala w nich automatyka...

Kameleon

Re: Rozdzial momentu miedzy osie

Post autor: Kameleon »

macieqsz pisze:A, czyli zawsze cos idzie.
Zawsze coś idzie w HF2AV bo ten ma wisco 8) , a HF2A go nie ma :( i idzie mu słabiej :oops:
Najlepiej zamontować sobie przycisk centralnej blokady i na 4H i 4L mieć wszystko pod kontrolą 8)

macieqsz
Posty: 53
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:40
Auto: Jeszcze nic :(
Kontakt:

Re: Rozdzial momentu miedzy osie

Post autor: macieqsz »

No to nie zrozumialem, teraz jasne.

macieqsz
Posty: 53
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:40
Auto: Jeszcze nic :(
Kontakt:

Re: Rozdzial momentu miedzy osie

Post autor: macieqsz »

Podrazmy jeszcze ten temat :)

Czy taki montowany w 80-tkach dyfer ze szpera wymaga jakiegos specjalnego traktowania? Tzn na przyklad wlasciciel lał nie ten olej co trzeba albo drutowal zamiast serwisowac i szpera przeniosla sie do krainy wiecznych lowow? O ile kojarze dzialanie sprzegla wiskotycznego, to olej jest w nim dosc wazny :)

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Rozdzial momentu miedzy osie

Post autor: LEX »

Tak, wisko w HF2AV wymaga specjalnego traktowania: nie możesz mieć opon w różnym rozmiarze. Wtedy wisko będzie 'myślało', że jest poślizg i będzie się chciało zblokować. Często ludziom się tak zdarza, że łapią gumę i zakładają koło zapasowe (często mniejsze) a potem jadą po 80km/h przez pół dnia. Wisko się zapieka i blokuje na stałe, co powoduje duże naprężenia w układzie napędowym, co niszczy przeguby, osłabia wielokliny na półosiach, rozwala przedni lub tylny dyfer.

Sprzęgło wiskozowe w HF2AV jest hermetycznie zamknięte wewnątrz dyferencjału, więc jest bezobsługowe. Lejesz do dyfra normalny olej jak do zwykłej przekładni.

PePe
Posty: 675
Rejestracja: 22 mar 2010, 18:50
Auto: Gx470 , Hdj80 , AutoLaweta 24h do us?ug , discovery 1
Kontakt:

Re: Rozdzial momentu miedzy osie

Post autor: PePe »

LEX a jak sprawdzić czy sie ma ten wisko

Kameleon

Re: Rozdzial momentu miedzy osie

Post autor: Kameleon »

patryknowak111 pisze:a jak sprawdzić czy sie ma ten wisko
Popatrzeć na reduktor :mrgreen:
Jeśli ma długą ok 15cm obudowę tylnej części reduktora to masz z HF2AV z wisco 8)

macieqsz
Posty: 53
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:40
Auto: Jeszcze nic :(
Kontakt:

Re: Rozdzial momentu miedzy osie

Post autor: macieqsz »

I taki reduktor z wiskoza byl tylko w J8, czy w innych LC tez?

Wystepuje w takim J9 na ten przyklad?

Kameleon

Re: Rozdzial momentu miedzy osie

Post autor: Kameleon »

Reduktor z wisko miały tylko J8, ale J120 , J150 i J200 mają reduktory z LSD Torsen.

rechol HDJ80
Posty: 5
Rejestracja: 07 lut 2010, 11:36
Auto: TLC FZJ80

Re: Rozdzial momentu miedzy osie

Post autor: rechol HDJ80 »

Witam ma ktoś może zdjęcie porównawcze tych dwóch reduktorów ????

ODPOWIEDZ