Kupujemy 80 - na co zwrócić uwagę

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Kupujemy 80 - na co zwrócić uwagę

Post autor: konus »

Zacznijmy od tego że szukamy egzemplarza najlepiej po 90 roku lub nawet po 94 roku.

Zwracamy uwagę na rdzę ramy oraz budy, która po 94 roku nie powinna występować.
Nad przednią szybą i na masce możliwe małe ogniska korozji chociażby od kamieni spod kół innych aut.
Najlepiej jest sprawdzić geometrię i spawy na ramie. Można to zrobić nawet metrówką, sprawdzając wysokość budy przy każdym kole i czy prawo i lewo są takie same.

Sprawdzamy dyfry czy się zapinają. Oczywiście powinien być uślizg kół. ( po włączeniu blokad miga lampka na czerwono a po zapięciu pali się na stałe). Sprawdzamy czy działa reduktor. ( Odczuwalna siła przy niskich obrotach silnika).

Sprawdzamy skrzynię biegów. Automat powinien pewnie zmieniać biegi, bardzo gładko to czyni przy lekkiej nodze przy bucie powinien szarpnąć odczuwalnie autem. Nic ma nie chrupać i stękać.

Silnik nie może mieć wycieków, są to jednostki pancerne i bardzo mocne jak cieknie to jeszcze nie oznacza katastrofy, ale warto się wtedy lepiej przyjrzeć całości. Silnik 4,2 TD dysponuje bardzo porządną mocą na szutrze bez problemu wstawiamy gazem samochód bokiem. Auto ma jechać cicho.
Sprawdzamy zapach oleju w skrzyni i silniku, czy nie czuć spalenizny i nie widać żadnej wody przypadkiem. Turbina wkręca się wyraźnie na obroty co czuć i słychać. Z wydechu może iść ciemny dym i tyko taki, jasny świadczy o zużytych pierścieniach.

Na dużych i szerokich kołach auto może znosić na hamowaniu szczególnie na koleinach.
Możliwe są strzyki z napędów przy włączonych blokadach i mocno skręconych kołach.

Hamulce to jedna duża bolączka 80 mogą np w ogóle nie hamować a tylko spowalniać auto. To trzeba będzie zrobić prawie zawsze.

Sprawdzamy stan szczelin między drzwiami, po 90 roku buda byłą bardzo mocna więc nie powinno być znaczących różnic.
Sprawdzamy roczniki szyb czy aby są takie same. ( oczywiście przednia mogła pęknąć od kamienia a boczna przy włamaniu mogła zostać zbita).

Szyberdach powinien otwierać sie sprawnie bez oporów.

Wykładzina powinna być sucha.

W tylnych schowkach na podnośnik na dole powinna być odczuwalna masa uszczelniająca. (taki lepki smar)

Dobrze aby mocowania zamków były seryjne, drzwi muszą otwierać się łatwo i łatwo powinno się je zamknąć, bez zbędnego walenia nimi.

Tapicerka skórzana jest bardzo kiepskiej jakości więc im jest w lepszym stanie tym przebieg jest niższy.

ODPOWIEDZ