Rozbiórka przedniego mostu, wymiana przegubów, filców itd.

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Rozbiórka przedniego mostu, wymiana przegubów, filców itd.

Post autor: LEX »

Najłatwiej w wyprawa4x4. Jak chcesz bez polskich podatków to z ebaya. Być może da radę też w sklepach z łożyskami. Podajesz im symbol a oni szukają.

Awatar użytkownika
slawek
Posty: 359
Rejestracja: 07 lip 2008, 23:03
Auto: HDJ80, Gaz 67B Czapajew
Kontakt:

Re: Rozbiórka przedniego mostu, wymiana przegubów, filców itd.

Post autor: slawek »

Ja kupiłem w sklepie z łożyskami, nawet niedrogo ale musiałem kilka dni poczekać aż sprowadzą z hurtowni

podroze4x4
Posty: 102
Rejestracja: 29 paź 2009, 11:39
Auto: HDJ80, HDJ80, HZJ80
LR Discovery 300
LR Discovery 200
Kontakt:

Re: Rozbiórka przedniego mostu, wymiana przegubów, filców itd.

Post autor: podroze4x4 »

Ja tez dziś kupiłem w sklepie z łożyskami-koszt 47 zł z firmy Koyo


ma ktos moze na zbyciu na szybko nakretke do piasty szt 1 ??

podroze4x4
Posty: 102
Rejestracja: 29 paź 2009, 11:39
Auto: HDJ80, HDJ80, HZJ80
LR Discovery 300
LR Discovery 200
Kontakt:

Re: Rozbiórka przedniego mostu, wymiana przegubów, filców itd.

Post autor: podroze4x4 »

mam problem-pomóżcie

skończyłem dziś remont zwrotnicy ,po złożeniu wszystkiego pojechałem na testy po 3 km pedał wpadł mi w podłogę hamulcowy , zagrzała się na maksa piasta, myślę sobie może za mocno skontrowałem , rozkręciłem popuściłem 1,4 obrotu tak ze kolo dało się obracać z , złożyłem wszystko pojechałem na testy i znowu to samo!!!

Przypomniałem tez sobie ze łożyska lekko wchodziły na piastę (jedno i drugie nowe) i może się obracają??

co to może być???

kiepskie łożyska, zła pasta??

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Rozbiórka przedniego mostu, wymiana przegubów, filców itd.

Post autor: LEX »

Hmmm... A z jaką siłą dokręcałeś te duże nakrętki na piaście? Normalnie jest podana (chyba nawet w moim poście) wartość w Nm, ale dla nieobeznanych jest patent ze zwykłą wagą sprężynową (taką starą z bazaru). Trzeba tak dokręcić, aby przy ciągnięciu za śruby tą wagą, był opór około 5kg (walę z pamięci, więc mogę się lekko mylić).

Czy na każdej piaście są po dwie nakrętki i blaszka zabezpieczająca?

Czy smar w łożyskach jest czarny, spalony i śmierdzący?

Ja myślę, że szukasz w złym miejscu. Jeśli hamulec wpada w podłogę to oznacza, że płyn hamulcowy aż się zagotował w szczękach. Podczas normalnej jazdy nie hamujesz, więc szczęki nie mają od czego się nagrzać (bo w sumie nie dotykają tarczy) i nagrzałyby się chyba dopiero wtedy gdyby piasta się stopiła. Skoro jednak nie piszesz, że szpindel piasty jest fioletowy od temperatury, to oznacza, że coś jest nie w porządku z tarczą i zaciskami. Pedał wpada w podłogę, gdy tłoczki trą o tarczę i się na maksa nagrzewają, a piasta właśnie od tego może być gorąca.

Awatar użytkownika
slawek
Posty: 359
Rejestracja: 07 lip 2008, 23:03
Auto: HDJ80, Gaz 67B Czapajew
Kontakt:

Re: Rozbiórka przedniego mostu, wymiana przegubów, filców itd.

Post autor: slawek »

Lex, ta siła 'równa' 5 kg raczej nie dotyczy dokręcania łożysk piasty koła tylko łożysk zwrotnicy. Regulację tych łożysk (zwrotnicy) robi się oczywiście za pomocą podkładek regulacyjnych.
Po regulacji zwrotnica powinna się obracać pod naciskiem 5-7 kg przyłożonych do wąsa zwrotnicy w miejscu mocowania końcówki kierowniczej.

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: Rozbiórka przedniego mostu, wymiana przegubów, filców itd.

Post autor: Michalkrk »

sprawdz tloczki w zacisku ,pewnie skorodowane i sie blokuja

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Rozbiórka przedniego mostu, wymiana przegubów, filców itd.

Post autor: LEX »

slawek pisze:Lex, ta siła 'równa' 5 kg raczej nie dotyczy dokręcania łożysk piasty koła tylko łożysk zwrotnicy. Regulację tych łożysk (zwrotnicy) robi się oczywiście za pomocą podkładek regulacyjnych.
Po regulacji zwrotnica powinna się obracać pod naciskiem 5-7 kg przyłożonych do wąsa zwrotnicy w miejscu mocowania końcówki kierowniczej.
Akurat taka sama siła dotyczy też łożysk kół. Czyli dokręcasz nakrętkę 54mm aż waga zaczepiona o śrubę koła będzie napotykała na opór ok.5kg przy jego obracaniu. Dobrze jest wykonać parę obrotów a potem stuknąć młotkiem w piastę czy w nasadę tarczy (nie w powierzchnię hamowania). Jak ktoś nie ma wyczucie to niech weźmie gumowy czy plastikowy młotek). Potem znowu obracamy koło i dokręcamy nakrętkę, bo opór spadnie. Tak trzeba z 4 razy aby się łożysko dobrze osadziło.

No ale wracając do tematu to ja jestem prawie pewien, że problem dotyczy tylko i wyłącznie hamulców.

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: Rozbiórka przedniego mostu, wymiana przegubów, filców itd.

Post autor: Michalkrk »

klucz dynamometryczny naprawde majatku nie kosztuje a napewno sie przyda przy dlubaniu :wink:

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Rozbiórka przedniego mostu, wymiana przegubów, filców itd.

Post autor: LEX »

No tak, ale nie zawsze jest łatwo go podpiąć pod nasadkę 54mm. Poza tym w wypadku kół to nawet w manualu wspominają o wadze, bo w tym wypadku akurat liczy się rzeczywisty opór łożysk a nie opór pomiędzy nakrętką a gwintem.

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: Rozbiórka przedniego mostu, wymiana przegubów, filców itd.

Post autor: Michalkrk »

wiec potrzeba klucz dynamometryczny wychylny

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Rozbiórka przedniego mostu, wymiana przegubów, filców itd.

Post autor: LEX »

Zajrzałem jeszcze raz żeby nie wprowadzić w błąd. Oporu łożysk nie da się ustalić kluczem dynamometrycznym, musi być waga zahaczona o śruby mocujące koło. Ma być opór 28–56 N (2.9–5.7 kgf)

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: Rozbiórka przedniego mostu, wymiana przegubów, filców itd.

Post autor: Michalkrk »

to patrz ,kupujesz taki dynamometr wychylny i mierzysz opor toczenia lozysk ,wszelkich reg. czyli stozkowych w mostach kolach itp ,po dokreceniu lozyska kola dobrze jest przypie.. porzadnym mlotem w opone po przeciwnych jej stronach ,na 99% pojawi sie luz ktory tzeba jeszcze skasowac zwlaszcza w terenowkach
Obrazek

Awatar użytkownika
Michalkrk
Posty: 375
Rejestracja: 18 lut 2009, 19:55
Auto: byla kdj90
Kontakt:

Re: Rozbiórka przedniego mostu, wymiana przegubów, filców itd.

Post autor: Michalkrk »

albo to o co Tobie chodzi
Obrazek

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Rozbiórka przedniego mostu, wymiana przegubów, filców itd.

Post autor: LEX »

To co jest na pierwszym rysunku nie nadaje się do mierzenia oporu na kole, gdyż nie ma gdzie sobie tego klucza nałożyć. Przecież nakrętka łożysk stoi w miejscu a kręci się piasta z tarczą. Dlatego jedyna słuszna metoda to ta pokazana na drugim rysunku, czyli waga 'bazarkowa'. Dlatego też siła oporu pokazana jest w N a nie Nm.

Instrukcja każe, co prawda, dokręcać nakrętkę na piaście z określoną siłą, ale to nie ma zupełne znaczenia. Musieli coś napisać, żeby jakiś matoł nie nakręcił tego tylko ręką lub z kolei dowalił 400Nm pneumatykiem i ukręcił. Po prostu w przedziale pomiędzy 40 a 100Nm następuje skontrowanie dwóch nakrętek i tyle, można to zrobić z siłą 'mocno jedną ręką na oko'.

A niestety dobre klucze sporo kosztują. Precyzyjny wychylny, np do ustawiania dyfrów, kupiłem za niecałe 200zł ale tylko dlatego, że sprowadziłem, ob cena w PL była powyżej 300zł. Natomiast do dużych robót mam taki cykający klucz i ten faktycznie kupiłem tanio, bo jakiś gość sprzedawał i nie bardzo wiedział co to. Zapłaciłem 70zł i jak dałem go do skalibrowania (był idealny, nie wymagał ustawienia) to w sklepie go wyceniono na jakieś 800zł. Więc raczej tanio nie jest, ale faktycznie jest to niezbędne. Zawsze można sobie topexa w markecie kupić za 39,99, ale ten jest wychylny i nie wiem czy precyzyjny :-).

ODPOWIEDZ