Hamulce J 8

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
saplakataraska
Posty: 93
Rejestracja: 04 lip 2009, 22:48
Auto: HDJ 80 HDJ 100
Kontakt:

Hamulce J 8

Post autor: saplakataraska »

panowie zauważyłem ze mam miękki pedał hamulca , za drugim razem jest dużo lepiej
. Wystarczy odpowietrzyć ??????
mam wersje z abs -em 24 V

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 453
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: Hamulce J 8

Post autor: Meris »

na poczontku to moze strczy.... escze niezapomni o odpowietczeniu nad tylnem mostem gdzie regulator chamowania wisi pod podlogo.... jak niepomozy, to sprawdz sczelnosc cilindruw chamowania na kolach... moze byc klocki cienkie i wypracowane powieszchne - tloki za daleko wychodzo i lapio powietscze...

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Hamulce J 8

Post autor: seburaj »

jak ma abs - to nie ma regulatora (a właściwie korektora) siły hamowania na tylnej osi

Awatar użytkownika
slawek
Posty: 359
Rejestracja: 07 lip 2008, 23:03
Auto: HDJ80, Gaz 67B Czapajew
Kontakt:

Re: Hamulce J 8

Post autor: slawek »

ja mam ABS i korektor ;-)

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Hamulce J 8

Post autor: seburaj »

definicyjnie przy abs korektora nie powinno byc - to układ abs robi za korektor siły hamowania kół tylnych

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 453
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: Hamulce J 8

Post autor: Meris »

w mojej tez ABS i korektor... :)
korektor sila chamowania na mosty regulujie, a ABS tyko poslizg kola regulujie... "lapie ruznice obrotuw kola" a to troche ruzne zeczy...

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Hamulce J 8

Post autor: seburaj »

mylisz sie

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 453
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: Hamulce J 8

Post autor: Meris »

jasne ze ABS pomaga tez w tej sprawie, ale som pozicji LOCK difera albo na reduktoze, kiedy ABS wylanczasie i wtedy pracujie ten korektor ... :wink:

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Hamulce J 8

Post autor: LEX »

To teraz moja kolej na post.

Seria 80 ma ABS, nie wiem jak to nazwać, trójobwodowy. Tył jest podpięty pod jeden obwód i jak z tyłu jest poślizg to się ABS włącza na obydwa koła. Z przodu ABS może hamować/pulsować albo lewym albo prawym kołem. Z tego też względu regulator siły hamowania (LPSV) ma rację bytu. Jeśli tył jest za lekki to regulator tak dozuje siłę, aby nie zablokować tyłu (nie rozróżnia pomiędzy kołami). Jeśli jednak ABS wykryje blokadę któregokolwiek z kół to pulsuje obydwoma, bo ich nie rozróżnia.

Reasumując, wszystkie modele J8 z ABSem mają regulator siły hamowania.

Poza tym, jak napisał Meris, są sytuacje kiedy ABSu nie ma i wtedy pozostaje sam korektor.

ABS wyłącza się przy blokadzie centralnego dyfra, bo obydwa urządzenia są swoim przeciwieństewm. Jak ktoś nie lubi ABSu to może zablokować centralny dyfer, rozpędzić się do koło 30-40kmh a i podczas jazdy go rozpiąć (można przy dowolnej prędkości, jadąc na wprost). ABS pozostanie wyłączony aż do zgaszenia samochodu. Fajny trick, znam jeszcze kilka :-)

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 453
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: Hamulce J 8

Post autor: Meris »

za trick kufel piwa :wink:
na stale mozno i biespiecznik ABS wyciognoc :)
a jakie escze trycki wiesz, moze nowy temat "Tricki HDJ80" zalozyc ? :wink:

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Hamulce J 8

Post autor: seburaj »

aaaa, to uprzejmie przepraszam
w setce nie ma korektora, wszystko załatwia abs

Awatar użytkownika
Meris
Posty: 453
Rejestracja: 29 wrz 2008, 20:19
Auto: exHJ60, HDJ80, HDJ100, J120, BJ40
Kontakt:

Re: Hamulce J 8

Post autor: Meris »

aaaa jestez pewen ze ABS ? mnie zdajesie zamiast korektora na setke zalatwia EBD :wink: a escze zdajesie jest i A-TRC i VSC.....
http://en.wikipedia.org/wiki/Electronic ... stribution

Awatar użytkownika
seburaj
Posty: 2541
Rejestracja: 24 kwie 2007, 15:15
Auto: by?o: LJ70, BJ73, HDJ100, KZJ95...
Kontakt:

Re: Hamulce J 8

Post autor: seburaj »

abs, ebd, hgw - co za różnica :mrgreen:
korektora i tak nie ma :wink:

Awatar użytkownika
saplakataraska
Posty: 93
Rejestracja: 04 lip 2009, 22:48
Auto: HDJ 80 HDJ 100
Kontakt:

Re: Hamulce J 8

Post autor: saplakataraska »

panowie troche zeszlismy z tematu , ja nie wiem czy mam korektor hamowania , troche zimno zeby sie wczołgiwac pod auto
ale mam inna sprawę to ze ja mam miękki pedał z czegoś wynika
według mnie to ma związek z przegubem dlaczego ???
czasami samoistnie zapala mi się kontrolka ABS
z doświadczenia wiem ze po wymianie przegubu gasła , czasami na suchym asfalcie załącza mi się abs i samochód sciaga na strone dobrego przegubu , zdarza sie to rzadko ale miałem taka przypadłość
wniosek mam taki :jak się mylę proszę mnie poprawić
wadliwy przegub to raz . zle działający ABS spowodował lekkie zapowietrzenie układu hamulcowego
bo przecież powietrze jakoś tam nie wiem jak musiało sie dostać
w poprzedniej HDJ tce miałem tak ze po wymnianie przegubu problem samoistnego załaczanie sie abs u zniknął
czujnik na kole czyściłem
co Wy na to ???????

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Hamulce J 8

Post autor: LEX »

Może trochę się mylisz. Bez względu an to czy ABS jest sprawne czy nie, to pedał powinien być twardy. Ani przegub ani czujnik ABS nie mają tu nic do rzeczy, bo do nich nie dochodzi hydraulika.

Jeśli Ci się zapala kontrolka ABS to znaczy, że masz jakiś problem z systemem ABS polegający np na przerywanym połączeniu z którymś z czujników (jakiś nadszarpnięty kabel) lub elektryczny problem z pompa ABS. Posprawdzaj połączenie z każdym z czterech czujników (odłącz wtyczki, przeczyść jakimś sprayem i podłącz). Nie pamiętam dokładnie, ale kabel od ABSu jest jednożyłowy, a impuls się przenosi z czujnika dzięki temu, że ma on metalowy ekran pod gumą (coś takiego jak kabel antenowy). Przerwanie czy nadszarpnięcie takiego kabla może dawać fałszywe odczyty i stąd problemy z ABS.

Wreszcie najpopularniejszy problem to brudny czujnik ABS. Upewnij się, że czyściłeś go tak, że na czubku masz wystające dwie metalowe blaszki. Czasami jest tyle brudu, że czyścisz i dalej czubka czujnika nie widać. Tylko ostrożnie (dużo $$$). Czujnik działa jak magnes i przyciąga wszelkie metalowe opiłki.

Upewnij się też, że nie ma opiłków na pierścieniu ABS na przegubie. albo, że żaden z zębów nie jest wygięty (np obity o coś przy montażu lub stuknięty młotkiem. Wtedy to pilniczek w rękę i doprowadzaj ząb do wyglądu wszystkich pozostałych.

No i na koniec, częstą przyczyną włączania się ABSu są luzy na dyfrze, krzyżakach i wałach, wieloklinu na piastach. Jak zmieniasz czy redukujesz bieg i hamujesz to na chwile naprężenie znika z układu napędowego i któryś z przegubów się cofa o parę stopni. ABS to wykrywa jak zblokowane koło i zaczyna działać. Jednak do tego musiałbyś mieć piasty i dyfry w fatalnym stanie.

Ja obstawiam syf na czujnikach i zębach ABS, zwłaszcza z przodu. U mnie ABS działał jak idiota, ale po przeczyszczeniu mam zero problemów.

ODPOWIEDZ