Witam wszystkich .
Mam taki kłopot - po przekręceniu stacyjki silnik odpala i gdy kluczyk wraca na pozycje biegu rozrusznik ciągle pracuje , po całkowitym wyłączeniu stacyjki i wyjęciu kluczyka rozrusznik sam ciągle kreci martwym silnikiem .
Poczyniłem już takie naprawy :
Regeneracja rozrusznika - bendix , sprężyna itp - dwa razy
Wymiana całej stacyjki z kostką .
Zdemontowanie przekaźnika 12-24 V rozebranie go i przeczyszczenie styków .
Przeprowadzone testy rozrusznika - wyprowadzenie przewodu bezpośrednio na akumulator z przekaźnika 12-24 ( sterujacy ) i z rozrusznika na plus - rozrusznik sam z siebie nie łapie ?
Moze doradzicie mi gdzie wsadzic łapy - w sumie 80 jest najprostsza
Kolorek
Kłopot z rozruchem i instalacją elektryczną
Moderator: luk4s7
Re: Kłopot z rozruchem i instalacją elektryczną
Nie wiem na ile się diesel różni od benzyny, ale w benzynie jest to już rozpoznany problem.
Nie wiem czy to jest właśnie ten bendix, ale chodzi o dwa miedziane styki oraz ruchomy rdzeń elektromagnesu. Rzeźbienie nie pomaga, tylko trzeba kupić za około $35 cały zestaw naprawczy, który składa się ze stykó, podkładek, izolatorów papierowych oraz właśnie tego rdzenia/szpindla (który ma bakielitowy izolator oraz miedzianą jakby podkładkę wokół siebie). Zaraz poszukam zdjęć z netu bo swoje niestety skasowałem...
Oooo... znalazłem stronkę.
http://www.george4wd.taskled.com/starter.html
Trzeba wymienić wszystko to co jest w trzech torebeczkach. Numerami się nie sugeruj bo to do benzyny.
W manualu jest napisane, że aby styki były idealnie równoległe do tego ruchomego elementu, to trzeba je ścisnąć w prasie podczas przykręcania. Jeśli wymieniłeś wszystkie te części, a przy dokręcaniu styków, któryś się obrócił choćby o pół milimetra, to jest prawdopodobne, że spawają się one ze sobą i dlatego rozrusznik cały czas pracuje.
Jeśli nie wymieniałeś wszystkich elementów, to rozrusznik też się będzie 'sklejał'. Stare styki oraz niewymienienie któregokolwiek z elementów powodują sklejanie. One się zużywają razem, więc tylko razem się wymienia.
Jeśli jesteś pewien, że rozrusznik zrobiono dobrze to daj znać, a poszukamy dalej...
Nie wiem czy to jest właśnie ten bendix, ale chodzi o dwa miedziane styki oraz ruchomy rdzeń elektromagnesu. Rzeźbienie nie pomaga, tylko trzeba kupić za około $35 cały zestaw naprawczy, który składa się ze stykó, podkładek, izolatorów papierowych oraz właśnie tego rdzenia/szpindla (który ma bakielitowy izolator oraz miedzianą jakby podkładkę wokół siebie). Zaraz poszukam zdjęć z netu bo swoje niestety skasowałem...
Oooo... znalazłem stronkę.
http://www.george4wd.taskled.com/starter.html
Trzeba wymienić wszystko to co jest w trzech torebeczkach. Numerami się nie sugeruj bo to do benzyny.
W manualu jest napisane, że aby styki były idealnie równoległe do tego ruchomego elementu, to trzeba je ścisnąć w prasie podczas przykręcania. Jeśli wymieniłeś wszystkie te części, a przy dokręcaniu styków, któryś się obrócił choćby o pół milimetra, to jest prawdopodobne, że spawają się one ze sobą i dlatego rozrusznik cały czas pracuje.
Jeśli nie wymieniałeś wszystkich elementów, to rozrusznik też się będzie 'sklejał'. Stare styki oraz niewymienienie któregokolwiek z elementów powodują sklejanie. One się zużywają razem, więc tylko razem się wymienia.
Jeśli jesteś pewien, że rozrusznik zrobiono dobrze to daj znać, a poszukamy dalej...
Re: Kłopot z rozruchem i instalacją elektryczną
To sprawdze ten rozrusznik dobrze , tak ze 20 , 30 razy
jak nie złapie to zmontuje wszystko i bede szukał dalej
dzieki
pozdrawiam
jak nie złapie to zmontuje wszystko i bede szukał dalej
dzieki
pozdrawiam