HZJ80 reanimacja

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
potrzeba
Posty: 591
Rejestracja: 05 paź 2007, 11:41
Auto: 80'tka by?a przefajna... co by tu teraz...
Yamaha Grizzly 700 EPS :-)
Kontakt:

Re: HZJ80 reanimacja

Post autor: potrzeba »

francek pisze:Drogi kolegu ja nic nie sieję
Tak się składa, że nie widziałem w Polsce ani jednej HDJ80 (HZJ to to samo tylko, że bez turbo) coby się nie srała.
Jedyny Drako nie narzeka...
to może moją pojedziemy na to nasze spotkanie :)
poznasz drugą :mrgreen:

Awatar użytkownika
francek
Klubowicz
Posty: 1240
Rejestracja: 10 mar 2009, 13:51
Auto: Hilary - SpecHilux 2.4td, Gienryk - Nissan Patrol Y60 TD42, Pingwin- Nissan Patrol Y61 ZD30, Teściu- Nissan Terrano 2.7td
Kontakt:

Re: HZJ80 reanimacja

Post autor: francek »

@Boryś ciach się bierze stąd, żeby nie zanudzać czytelników ponownym czytaniem tego samego i aby wątek nie miał 12-stu stron a 3 ale za to konkretne.

@potrzeba- Do czasu mój drogi do czasu :mrgreen: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 23 cze 2009, 13:51 przez francek, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
fobos
Posty: 3155
Rejestracja: 04 kwie 2007, 20:47
Auto: VZJ 90
Kontakt:

Re: HZJ80 reanimacja

Post autor: fobos »

francek pisze:@fobos ciach się bierze stąd, żeby nie zanudzać czytelników ponownym czytaniem tego samego i aby wątek nie miał 12-stu stron a 3 ale za to konkretne.
Ale o cccooo chodzi ????? :shock: :mrgreen:

Awatar użytkownika
Boryś
Posty: 1268
Rejestracja: 31 maja 2007, 22:33
Auto: HZJ 80
Kontakt:

Re: HZJ80 reanimacja

Post autor: Boryś »

to chyba do mnie było :)

Awatar użytkownika
konus
Evil Admin
Posty: 6342
Rejestracja: 28 lut 2007, 02:23
Kontakt:

Re: HZJ80 reanimacja

Post autor: konus »

Ja nie narzekam :mrgreen:









Ale się sra, zresztą jak wszystko inne poza Jeepem Kj. :twisted:

Kameleon

Re: HZJ80 reanimacja

Post autor: Kameleon »

Czy w toku zwierzeń i własnych obserwacji HDJ/HZJ80 znajdzie się osoba której wiedza pozwoli odpowiedzić na zagadnienia techniczne dotyczące tych samochodów:
1/Ręczne sprzęgiełka Aisin takie same jak w LJ7-tak/nie
2/Przedni dyferencjał taki sam jak w LJ7-tak/nie
3/Czujnik temperatury cieczy chłodzącej ma 2 piny i znajduje się na króćcu który prowadzi ciecz do górnej części chłodnicy-tak/nie
4/HDJ/HZJ80 jest OK i lubię je takie jakie jest-tak/nie
:mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18037
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HZJ80 reanimacja

Post autor: kylon »

1. nie
2. nie
3. nie wiem
4. mam inne auto :mrgreen:

Kameleon

Re: HZJ80 reanimacja

Post autor: Kameleon »

Kylon, dzięki za konkretne odpowiedzi :!:
Znalazłem info że ARB RD132 pasuje do przedniego i tylnego dyfa LJ/RJ70 jak i do przedniego dyfra J8, dlatego pomyślałem o możliwości przekładki manualne sprzęgiełka plus 4 satelitowy LSD z LJ70 do przodu w J8.Taki pomysł może troszkę kontrowersyjny wpadł mi do głowy po lekturze http://www.gearinstalls.com/index1.htm gdyż i tak przedni most będzie w pełni rozebrany.
Manualne sprzęgiełka i part time 4WD w HZJ80 nie pozwolą pracować LSD na czarnym a w terenie LSD z przodu może nie zaszkodzi :wink:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18037
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HZJ80 reanimacja

Post autor: kylon »

Z blokadami ARB w HZJ-ocie trzeba uważać. Mieliśmy raz wtopę z doborem właściwych -mieszanie mostami pomiędzy modelami w zależności od rynku na jaki były sprzedawane. Wszystko oczywiście pasuje ale nie do końca według vinu i rocznika :wink:. A, że RD132 pasuje na przód to prawda. Nie mniej jednak główka jest inna.

Kameleon

Re: HZJ80 reanimacja

Post autor: Kameleon »

Główka i pochwa mostu J8 będą inne niż w LJ/RJ7 ale wnętrze dyfra z LSD może podpasuje skoro blokada ARB jest wspólna :wink:
Może będzie różnica w łożyskach :?:
Waszym zdaniem LSD z przodu to wydumka czy rozwojowy pionierski projekt :mrgreen:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18037
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HZJ80 reanimacja

Post autor: kylon »

Wydumka

Kameleon

Re: HZJ80 reanimacja

Post autor: Kameleon »

HZJ już w moich rękach :mrgreen:

Obrazek

Ps.Czujnik temperatury silnika znajduje się w bloku silnika w okolicy bagnetu oleju i ma jeden pin.
Jest do niego bardzo zły dostęp,rękę blokuje filtr oleju.
Czy jest jakiś patent na rozebranie kostki od czujnika żeby dolutować zerwany kabelek :?:

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18037
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: HZJ80 reanimacja

Post autor: kylon »

Kostki Toyotowe są rozbieralne.

Kameleon

Re: HZJ80 reanimacja

Post autor: Kameleon »

kylon pisze:Kostki Toyotowe są rozbieralne.
Kostka już rozebrana za pomocą igły,jutro lutowanie i czujnik temperatury ożyje :D
Z resztą samochodu oby poszło równie łatwo :mrgreen:

Kameleon

Re: HZJ80 reanimacja

Post autor: Kameleon »

Cały czas trwają drobne prace przy aucie mające na celu wyszukanie usterek i w miarę możliwości ich naprawę:
-czujnik temperatury naprawiony
-olej w skrzyni biegów uzupełniony
-połowa przegnitego układu wydechowego usunięta :mrgreen:
-otwieranie tylnych drzwi naprawione
Co na pewno do zrobienia:
-zawieszony pływak wskaźnika paliwa-bak paliwa na full a wskazówka ledwie rezerwę pokazuje
-wymiana osuszacza klimy i jej nabicie nowym gazem bo na razie nie działa ani klima ani ice box w podłokietniku
-naprawa lub wymiana przedniego wału napędowego
-generalny przegląd i naprawa przedniego mostu
-czasem biegi dobrze wchodzą a czasem słabo więc może i sprzęgło się wymieni :roll:
-brak przełącznika "sub tank" i niezły mix w instalacji podpiętej pod inny przełącznik :mrgreen:
Po wstępnym "oczyszczeniu" auta po porzednim właścicielu dziś auto pojechało na kurację do warsztatu w Trachach :wink:
Czekam teraz na jak to okreslił Rajmund "listę płaczu" :cry: czyli co trzeba kupić i co należy zrobić aby mój HZJ80 przestał być nieruchomością pod blokiem a znów zaczął zwiedzać świat :mrgreen:
cdn...
Ps.Napisz Mopar gdzie w dobrych cenach kupowałeś części do naprawy swojej HZJ80 :mrgreen:

ODPOWIEDZ