bład P0171 - czy to pompa paliwa ?
Moderator: luk4s7
bład P0171 - czy to pompa paliwa ?
Mam chyba kolejny kłopot z autem (kiedy to sie w koncu skonczy...), tym razem prawdopod. pompa paliwa. Objawem rejestrowalnym przeze mnie jest opoznienie z jakim odpalam samochod, rozrusznik kreci dobre 2 sekundy zanim samochod zapali. Jak potrzymam na wlaczonym aku te 2 sekundy to odpala od razu, czyli wynika z tego ze pompa a nie rozusznik. Ponadto wyskakuje mi błąd P0171 - "mieszanka paliwowo-powietrzna zasilajaca blok cylindra nr1 - za uboga" (system too lean). Badalem kompa na OBD2 i na czujniku 1 bloku cylindra nr 1 mam odczyt prawidlowy na gazie, a jak tylko przelacze na benzyne to pomiar spada mi do -20% s.t. fuel trim.
Mam pytanie do zawodowców - czy wg w/w objawow mozna na 100% powiedziec ze to pompa paliwa ?
Mam pytanie do zawodowców - czy wg w/w objawow mozna na 100% powiedziec ze to pompa paliwa ?
Re: bład P0171 - czy to pompa paliwa ?
Raczej nie pompa paliwa. Ja bym sprawdził czynie pękła rura od dolotu powietrza, albo zapchany wtryskiwacz, albo zepsuty przepływomierz lub czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Badaj po kolei i wykluczaj
Re: bład P0171 - czy to pompa paliwa ?
A jak wytłumaczyć opóźnienie przy zapłonie ? Myslalem ze to niesprawna pompa potrzebuje wiecej czasu na dopompowanie paliwa do silnika. Natomiast na gazie wszystko okej a przecierz LPG korzysta z tych samych dolotów powietrza.
Re: bład P0171 - czy to pompa paliwa ?
Sprawdź przepływkę jest sterowana kompem i steruje składem mieszanki, jak masz gaz na kompie to pewnie są inne wartości. Sprawdź również szczelność dolotu.
Re: bład P0171 - czy to pompa paliwa ?
Gdzie zlokalizowana jest przepływka w FZJ ? Może który podrzuci fotkę. Jak zdiagnozować przepływomierz ?
Re: bład P0171 - czy to pompa paliwa ?
Na dolocie powinieneś mieć rurkę z czujnikiem elektronicznym przez którą zasysane jest powietrze do silnika. Nie wiem gdzie jest bo nie pamiętam jak jest pod maską fzj.
Jest to taki plastikowy trójnik gdzie jedno prostopadłe wyjście to czujnik.
edit: Z epc wynika że powinien być od razu za filtrem powietrza wejdź na epc on line i znajdź "meter assy intake air flow" normalna nazwa air mass meter.
Jest to taki plastikowy trójnik gdzie jedno prostopadłe wyjście to czujnik.
edit: Z epc wynika że powinien być od razu za filtrem powietrza wejdź na epc on line i znajdź "meter assy intake air flow" normalna nazwa air mass meter.
Re: bład P0171 - czy to pompa paliwa ?
No dobrze ale: wg. diagnostyki -20% s.t. fuel trim na benzynie ( by the way - co to wogóle oznacza ?) i +5% na gazie, obydwa układy korzystają z tego samego żrodła powietrza, więc problemem chyba bardziej jest układ pompujący benzynę do silnika, tak na mój laicki rozum.
Czy ten czujnik w przepływomierzy to jest właśnie ten czujnik który wyrzuca błąd ?
Czy ten czujnik w przepływomierzy to jest właśnie ten czujnik który wyrzuca błąd ?
Re: bład P0171 - czy to pompa paliwa ?
To pewnie LX podpowie czy tak ma być bo na gazie nigdy nie jeździłem.
Przepływka bierze udział w ustalaniu jaka ma być proporcja powietrza do paliwa (AFR) czyli między gazem a paliwem może dawać inne dawki powietrza. Poza tym powietrze też zawsze jest inne inna gęstość inna temperatura, generalnie przepływka przekazuje do ECU wszystkie parametry dotyczące dolotu powietrza.
Przepływka bierze udział w ustalaniu jaka ma być proporcja powietrza do paliwa (AFR) czyli między gazem a paliwem może dawać inne dawki powietrza. Poza tym powietrze też zawsze jest inne inna gęstość inna temperatura, generalnie przepływka przekazuje do ECU wszystkie parametry dotyczące dolotu powietrza.
Re: bład P0171 - czy to pompa paliwa ?
Rozwiązanie zagadki błędow to instalacja gazowa. Przy okazji dla chętnych zakładać LPG w Toyotach terenowych - tylko i tylko Prins. Ja jestem na etapie demontażu swojej instalacji, po tym jak mi zgasł silnik przy prędkości 90 km/h kiedy to wyprzedzałem ciężarówkę.
Re: bład P0171 - czy to pompa paliwa ?
Wróciłem właśnie do Polski więc sobie zasiadłem do kompa.
Problemem w samochodach z komputerami uczącymi się jest taki, że gdy pracują na gazie to uczą się pierdół, bo gaz ma inną gęstość, inną temperaturę i potrzebuje innej ilości powietrza. Gdy odpalamy zimny samochód to on się rozgrzewa i ECU ignoruje informacje z wielu czujników, z sond lambda, EGRa itd. Dopiero jak samochód się rozgrzeje, czyli po około 2 minutach ECU zaczyna zbierać dane z czujników i wprowadza je sobie do pamięci. Niestety w tymże momencie następuje przełączenie na gaz i ECU uczy się pierdół.
s.t. fuel trim to short term fuel trim czyli chwilowa korekcja AFR (air-fuel ratio) jest to wartość, która się zmienia i jakimiś skokami nie należy się przejmować, ale ECU rejestruje tendencję i jeśli, na przykład mamy często -20% to ma to wpływ na long term fuel trim czyli niejako długoterminową tendencję, którą komputer zauważa i według której następnie ustala wyjściową AFR. Niestety nie potrafię jaśniej tego napisać.
W ekstremalnych przypadkach jest tak, że samochód tylu pierdół się nauczy, że potem tylko daje radę jechać na gazie a na benzynie po prostu gaśnie.
Problemem tu nie jest instalacja gazowa lecz ECU samochodu. Można zainstalować byle jaki gaz, ale pod warunkiem odpowiedniego oszukania ECU. Trzeba pozostawić uruchomiony układ pozwalający na odpalenie samochodu, trzeba też pozostawić uruchomiony układ sterujący skrzynią (niestety zintegrowany z głównym ECU), ale trzeba unieruchomić układ odpowiedzialny za uczenie się danych z czujników. Niełatwa sprawa.
Problemem w samochodach z komputerami uczącymi się jest taki, że gdy pracują na gazie to uczą się pierdół, bo gaz ma inną gęstość, inną temperaturę i potrzebuje innej ilości powietrza. Gdy odpalamy zimny samochód to on się rozgrzewa i ECU ignoruje informacje z wielu czujników, z sond lambda, EGRa itd. Dopiero jak samochód się rozgrzeje, czyli po około 2 minutach ECU zaczyna zbierać dane z czujników i wprowadza je sobie do pamięci. Niestety w tymże momencie następuje przełączenie na gaz i ECU uczy się pierdół.
s.t. fuel trim to short term fuel trim czyli chwilowa korekcja AFR (air-fuel ratio) jest to wartość, która się zmienia i jakimiś skokami nie należy się przejmować, ale ECU rejestruje tendencję i jeśli, na przykład mamy często -20% to ma to wpływ na long term fuel trim czyli niejako długoterminową tendencję, którą komputer zauważa i według której następnie ustala wyjściową AFR. Niestety nie potrafię jaśniej tego napisać.
W ekstremalnych przypadkach jest tak, że samochód tylu pierdół się nauczy, że potem tylko daje radę jechać na gazie a na benzynie po prostu gaśnie.
Problemem tu nie jest instalacja gazowa lecz ECU samochodu. Można zainstalować byle jaki gaz, ale pod warunkiem odpowiedniego oszukania ECU. Trzeba pozostawić uruchomiony układ pozwalający na odpalenie samochodu, trzeba też pozostawić uruchomiony układ sterujący skrzynią (niestety zintegrowany z głównym ECU), ale trzeba unieruchomić układ odpowiedzialny za uczenie się danych z czujników. Niełatwa sprawa.
Re: bład P0171 - czy to pompa paliwa ?
Uważaj bo na Prinsie też to się zdarza...zwłaszcza w czasie dodania gazu zsynchronizowanym z pierwszym przełączeniem sie instalacji na gaz ...nie raz to przerabiałem....a jeszcze przy tym miałem ostry i wąski kawałek skrzyzowania przed sobą.....a tu silnik dupa..i wspomagania nie robi.... ......Ostatnio przeciściłem reduktor ...po jakis 20 tysia km...z mojej strony...ale wiem że nie był jeszcze czyszczony....więc wytrzymał około 75 tysia....a efektem było wypuszczanie całego gazy przez zawór bezpieczeństwa......i to tak na ulicy....a jakie kłęby gazu z pod maski szły.........a dlaczego czyszczenie....bo do tej super hiper dobrej instalacji nie ma od jakiegoś czasu części w warsztatach......coś producent nawala......tak przynajmniej jest na Płn. .........ale poza tym instalacja jest dobra....zwłaszcza że pewnie kilka razy sie juz spłaciła.....Rozwiązanie zagadki błędow to instalacja gazowa. Przy okazji dla chętnych zakładać LPG w Toyotach terenowych - tylko i tylko Prins. Ja jestem na etapie demontażu swojej instalacji, po tym jak mi zgasł silnik przy prędkości 90 km/h kiedy to wyprzedzałem ciężarówkę.
Re: bład P0171 - czy to pompa paliwa ?
Przy okazji Waszych problemów z gazem natknąłem się na australijską stronę http://www.lpgautogas.com.au/index.cfm?Action=Convert na temat LPG m.in w Land Cruiserach. Benzyna po dzisiejszym kursie kosztuje w Australii 2.99 zł/l gaz 1.37 zł/l w związku z czym Dundee też woli jeździć taniej.
Re: bład P0171 - czy to pompa paliwa ?
Mi zgasł jadąc na gazie, heheh. Ale Michał, tak nie jest jak piszesz, pytałem się paru doświadczonych instalatorów LPG. W gazie sekwencyjnym dobrze zainstalowanym tę kwestię systemy jakoś omijają. Niestety nie potrafię tego wytłumaczyć technicznie.LX450 pisze:Wróciłem właśnie do Polski więc sobie zasiadłem do kompa.
W ekstremalnych przypadkach jest tak, że samochód tylu pierdół się nauczy, że potem tylko daje radę jechać na gazie a na benzynie po prostu gaśnie.
Re: bład P0171 - czy to pompa paliwa ?
Jezusie co na to zakład który instalował ci LPG ? Dowiedziałes się dlaczego tak się dzieje ?jezus pisze:Uważaj bo na Prinsie też to się zdarza...zwłaszcza w czasie dodania gazu zsynchronizowanym z pierwszym przełączeniem sie instalacji na gaz ...nie raz to przerabiałem....a jeszcze przy tym miałem ostry i wąski kawałek skrzyzowania przed sobą.....a tu silnik dupa..i wspomagania nie robi....