Reduktor HDJ80 vs FZJ80

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Reduktor HDJ80 vs FZJ80

Post autor: LEX »

Tak się składa, że nie mam w tej chwili przy sobie komputera i wszelkich dokumentów i po prostu nie pamiętam jak to jest...

Czy reduktory w HDJ80 i FZJ80 są identyczne?

Logika wskazuje na to, ze tak skoro wały są identyczne i skrzynie też się dublują (np A343F czy A442F).

Emu
Posty: 644
Rejestracja: 16 paź 2008, 23:18

Re: Reduktor HDJ80 vs FZJ80

Post autor: Emu »

Ja mam reduktor z HDJ80 w swoim FZJ80.

Awatar użytkownika
igor
Klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34

Re: Reduktor HDJ80 vs FZJ80

Post autor: igor »

Czy w FZJ jest jeden typ reduktora?
Czy wszystkie FZJ mają blokadę centralną?

Zaglądnąłem do samochodu sąsiadki i nie widziałem tam
jakiegoś dodatkowego przełącznika...
Czy blokada jest standardowo na kwadratowym panelu po lewej stronie kierownicy?
Jedynie zaślepkę tam miała....

Rocznik chyba 97.

Bo jeśli to jakaś szosowa wersja to już jej nie urabiam o sprzedaż ;-)

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Reduktor HDJ80 vs FZJ80

Post autor: LEX »

W FZJ są dwa typy reduktora. Jeden to HF2A (roczniki chyba 90-93) i drugi to HF2AV (do 97). Literka V oznacza, że ma on sprzęgło wiskozowe. Mechanicznie się niczym nie różnią.

Przełączniki blokady centralnego dyfra zniknęły z deski po 92 roku (czy coś koło tego), ale wiązka cały czas tam jest. Wystarczy kupić przełącznik od blokady dyfra lub świateł awaryjnych (identyczne elektrycznie, tylko inna naklejka) i już blokada jest. W sumie się nie musisz martwić, bo jak włączasz reduktor to i tak blokada się włącza automatycznie. Jest też patent na odłączenie blokady podczas bycia na reduktorze (jak np ciągniesz coś ciężkiego po betonie) ale to już w następnym odcinku :-)

Awatar użytkownika
igor
Klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34

Re: Reduktor HDJ80 vs FZJ80

Post autor: igor »

Dzięki LEX, w sumie Twojej odpowiedzi się spodziewałem :-)

Opcja blokada na wysokich przydaje się na pustyni.
Koledzy mówili, że reduktor i automat po wydmach to pomyłka była.

Czy dobrze rozumiem, że jak się zdejmie zaślepkę, to tam już są kabelki?
Czy też trzeba jakąś skomplikowaną kabelkologię uprawiać?

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Reduktor HDJ80 vs FZJ80

Post autor: kylon »

Temat już Igorku był klepany na forum z dokładnymi instrukcjami. Kabelki są i zajęła nam przeróbka z Konusem 15 minut w warunkach nijakich w Tunezji..

Awatar użytkownika
igor
Klubowicz
Posty: 102
Rejestracja: 21 gru 2008, 14:34

Re: Reduktor HDJ80 vs FZJ80

Post autor: igor »

OK dzięki, wiem już wszystko. Znalazłem akurat ten wątek.

A w Tunezji jak rozumiałem, problem był w przedniej blokadzie a nie w CDL?
Wtedy już podróżowałem ze zwłokami Nissana na północ...

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18030
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Reduktor HDJ80 vs FZJ80

Post autor: kylon »

W międzyosiowej :wink:

Awatar użytkownika
LEX
Posty: 1582
Rejestracja: 23 wrz 2007, 22:01
Auto: Lexus LX450
Kontakt:

Re: Reduktor HDJ80 vs FZJ80

Post autor: LEX »

Jakby co to tu też jest parę fotek:
http://tlc80.com/?p=91

Awatar użytkownika
wojtekd
Klubowicz
Posty: 210
Rejestracja: 08 kwie 2007, 21:45
Auto: HDJ80, KDJ120 i HDRunner
Kontakt:

Re: Reduktor HDJ80 vs FZJ80

Post autor: wojtekd »

Dodać jeszcze wypada że HF2A i HF2AV różnią się długością (wymagają innego, tylnego wału napędowego). Z modelu V można wywalić sprzęgło wiskotyczne, które często się psuje, najczęściej zacierając. Zatarta wiskoza sprawia, że auto "nie ma już" międzyosiowego mechanizmu różnicowego (jest zapięty na 100%) - powoduje to znaczne szkody w aucie. Ja na przykład mam całkiem nowe bebechy przedniego mostu...
Z doświadczenia powiem, że jazda z wyjętą wiskozą jest fajniejsza w lecie i beznadziejna w zimie... dlatego właśnie założyłem "sprawniejszy" reduktor :D

Dodatkowa różnica (ale tę akurat łatwo "podmienić") to ewentualnie inne przełożenie w ślimaku napędowym linki prędkościomierza. Trzeba zwrócić uwagę na to, z jakiego modelu pochodzi reduktor. Rodzaj ślimaka jest dopasowany do przełożeń w mostach. Wszystkie J8 mają przełożenie 4,10 a tylko HDJ80 w wersji z manualną skrzynią ma 3,73.

ODPOWIEDZ