choinka kontrolek a bloto
Moderator: luk4s7
choinka kontrolek a bloto
Hej mam maly problem.
po przejechaniu paru rowow z blotem nagle pojawil sie problem w postaci zapalonych kontrolek. Pala sie chyba wszystkie oprocz cisnienia oleju
silnik sprawdzony, wszystko ok ale gdzies pewnie zrobilo sie jakies zwarcie lub cod podobnego...no chyba ze klatwa Franca
Mial ktos podobna usterke ? gdzie tego szukac ( przynajmniej bedzie wiadomo co lepiej zabezpieczyc)
pozdrawiam Drako
po przejechaniu paru rowow z blotem nagle pojawil sie problem w postaci zapalonych kontrolek. Pala sie chyba wszystkie oprocz cisnienia oleju
silnik sprawdzony, wszystko ok ale gdzies pewnie zrobilo sie jakies zwarcie lub cod podobnego...no chyba ze klatwa Franca
Mial ktos podobna usterke ? gdzie tego szukac ( przynajmniej bedzie wiadomo co lepiej zabezpieczyc)
pozdrawiam Drako
Re: choinka kontrolek a bloto
Masz mega splot kabli między komorą silnika a kabiną sprawdź czy się coś nie uwaliło lub czy coś się nie zalało bo tam trochę kostek od dołu jest.
Re: choinka kontrolek a bloto
Alternator sprawdź, bo z reguły jak się sporo świeci to znaczy, że nie ładuje. Spróbuj go jakoś wyczyścić, bo jak jest cały w błocie to może prądu nie przewodzić.
Re: choinka kontrolek a bloto
zdecydowanie alternator - miałem to samo - na szybko popryskalem wd40 i kontrolki zgasły
Re: choinka kontrolek a bloto
macie racje to chyba alternator.
Przyszedl na niego czas przy okazji sie go sprawdzi. w sumie dwa lata do niego nie zagladalismy, a auto zaliczylo 2 ddalekie wyprawy i kilka mniejszych w sumie z 60 tysi wiec dobrze byloby i tak zagladnac. Mam malo zapasowych czesci ale akurat alternator wyremontowany lezy ( na wyprawy woze jako jedna z niewielu zapasowek) to zaloze ten a oddam do regeneracji. Przy okazji trzeba jakas gumowa oslone blotna zrobic.
Przyszedl na niego czas przy okazji sie go sprawdzi. w sumie dwa lata do niego nie zagladalismy, a auto zaliczylo 2 ddalekie wyprawy i kilka mniejszych w sumie z 60 tysi wiec dobrze byloby i tak zagladnac. Mam malo zapasowych czesci ale akurat alternator wyremontowany lezy ( na wyprawy woze jako jedna z niewielu zapasowek) to zaloze ten a oddam do regeneracji. Przy okazji trzeba jakas gumowa oslone blotna zrobic.
Re: choinka kontrolek a bloto
dupa
Dalej nie dziala.
Odpielismy wszystkie moje super patenty dodatkowe instalacje itd.
Alternator jest "nowy" , a świruje jak swirowalo.
Ma ktos jakis pomysl co to moze byc ? Teraz elektryk walczy ale znajac zycie to jakies gowno, ktore wyjdzie na koncu.
Dalej nie dziala.
Odpielismy wszystkie moje super patenty dodatkowe instalacje itd.
Alternator jest "nowy" , a świruje jak swirowalo.
Ma ktos jakis pomysl co to moze byc ? Teraz elektryk walczy ale znajac zycie to jakies gowno, ktore wyjdzie na koncu.
Re: choinka kontrolek a bloto
u mnie to był alternator okazało sie że szczotki słabiutkie już były.
jesteś absolutnie pewny tego "nowego"?
jesteś absolutnie pewny tego "nowego"?
Re: choinka kontrolek a bloto
Raczej tak , a poza tym autem zajmuje sie Raymund wiec ciezko o lepszego mechnika wie co robi. Wytropi temat , ale mialem nadzieje ze ktos juz to przerabial.
Chyba zadzwonie zaraz do franca bo wasze auta za malo kaprysne
Chyba zadzwonie zaraz do franca bo wasze auta za malo kaprysne
Re: choinka kontrolek a bloto
to ja troszke zmienie pytanie. zolta kontrolka silnika i wyjeby /warszawskie dziury w asfalcie/. przy co ktoryms podskoku zapala sie. na zimny silniku faluja obroty i na jalowym gasnie czesto. na cieplym jest ok. po kilku kolejnych dziurach kontrolka gasnie i jest ok.
dodam ze mam fzj80 4,5l w benzynie auto. thx za pomoc
dodam ze mam fzj80 4,5l w benzynie auto. thx za pomoc
Re: choinka kontrolek a bloto
Piotr... to jest pytanie na osobny temat. Po pierwsze sprawdź jaki błąd wyskakuje (podłącz samochód pod kompa) a po drugie już będziesz wiedział, gdzie jest jakieś zwarcie czy problem.
Po trzecie falowanie obrotów może mieć wiele przyczyn. Od popsutego przepływomierza po problemy z elektryką, z silnikiem krokowym w przepustnicy itd... Często też jest to popularna 'pierdoła' czyli sparciała i sztywna rura dolotu (duża gumowa nad silnikiem), która bądź co bądź po kilkunastu latach smażenia się pod maską w końcu pęka i puszcza 'lewe' powietrze do środka.
Po trzecie falowanie obrotów może mieć wiele przyczyn. Od popsutego przepływomierza po problemy z elektryką, z silnikiem krokowym w przepustnicy itd... Często też jest to popularna 'pierdoła' czyli sparciała i sztywna rura dolotu (duża gumowa nad silnikiem), która bądź co bądź po kilkunastu latach smażenia się pod maską w końcu pęka i puszcza 'lewe' powietrze do środka.
Re: choinka kontrolek a bloto
dzieki. a gdzie warto podjechac i do kompa sie wlaczyc i zrobic od razu?
Re: choinka kontrolek a bloto
A jaki rocznik? Bo jak 96-97 to u mnie (stara miłosna). Jak masz starszy rocznik to nie masz kompa z OBD2 i musisz pod maską zewrzeć dwa styki spinaczem (chyba T1 i TE1 czy jakoś tak) i liczysz ile razy Ci błyska kontrolka w zegarach. Na tej podstawie wiesz jaki masz numer błędu. No i oczywiście taką rzecz możesz zrobić sam. Oczywiście nie idź do serwisu bo za skasowanie błędu wezmą jakieś 60zł a i tak nie wszędzie to zrobią bo nie mają kabli.
Po prostu podaj rocznik i Ci powiem co dalej...
Po prostu podaj rocznik i Ci powiem co dalej...