Wtryski 80-ka

Moderator: luk4s7

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Wtryski 80-ka

Post autor: jezus »

TLC hdj 80 4.2 td. 90r. nr. JT111TJ8007000607
Proszę o propozycje cenowe na nowe końcówki wtrysków do mojej stefanki.
Obecnie wymieniam kilka gratów więc przy okazji wymiana końcówek może pomoże w pozbyciu się gryzącego dymka.
jezu4x4@tlen.pl

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wtryski 80-ka

Post autor: Rokfor32 »

Tam sa powszechnie dostępne końcówki - pogadaj z dowolnym serwisem Bosha, to Ci je ogarną. Z Bosha lub Denso, włoskich czy chińskich wynalazków raczej unikaj.

A po wymianie zainwestuj w poprawne ustawienie kąta wtrysku - jest to zwykle podstawowa przyczyna gryzącego smrodu spalin, a nie niesprawne końcówki.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Wtryski 80-ka

Post autor: jezus »

Wtryski pójdą do zakładu zajmującego się wtryskami, więc zapewne je ustawią jak trzeba. Pytanie o końcówki w celu sprawdzenia dostępności i cen, bym nie płacił jak za zboże.....

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wtryski 80-ka

Post autor: Rokfor32 »

Densowskie kosztują w okolicach 2 stów od sztuki. Bosche podobnie. Chińszcyzna z 50 zeta.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wtryski 80-ka

Post autor: kylon »

Jak ostatnio robiliśmy to miałem do wymiany dwie obudowy. Staram się kupować całe fabryczne. Kwota sporawa ale wychodzi mi statystycznie że to lepsze rozwiązanie.

jezus
Posty: 1807
Rejestracja: 05 lut 2009, 20:58
Auto: IVECO 168M11
Kontakt:

Re: Wtryski 80-ka

Post autor: jezus »

kylon pisze:Jak ostatnio robiliśmy to miałem do wymiany dwie obudowy. Staram się kupować całe fabryczne. Kwota sporawa ale wychodzi mi statystycznie że to lepsze rozwiązanie.
Napisz ile całe u was wychodzą.

Awatar użytkownika
kylon
Klubowicz
Posty: 18006
Rejestracja: 04 kwie 2007, 21:32
Auto: BJ42
Kontakt:

Re: Wtryski 80-ka

Post autor: kylon »

Błagam o e-maila do mnie z VIN bo są dwa rodzaje. Mam zajeb i nie zapamiętam.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wtryski 80-ka

Post autor: Rokfor32 »

Są inne do 12 i 24V.

W przypadku pierwszym są klasyczne jednosprężynowe (acz nie jestem pewien na 100%), z rozpylaczami ustawionymi skośnie. Przy jednosprężynowych temat wymiany i regulacji ciśnienia otwarcia ogarnia dowolny warsztat od wtryskiwaczy. Filozofia jest zerowa. Można to se nawet samemu powymieniać - minimum ogarnięcia i pompka testowa z allegro na kilka stów do skontrolowania ciśnienia otwarcia - i to wszystko.

W przypadku dwusprężynowych temat jest o wiele trudniejszy - jeżeli wtryskiwacz wymaga przeregulowania (sama wymiana końcówki jest tak samo prosta jak w przypadku jednosprężynowych). Do tego trza już fachowca - i niewykluczone że spec sprzęt. Spotkałem sie z przypadkami, gdzie po serwisie tego typu wtrysków impreza kończyła się zanabyciem kompletu nietykanych, używanych fabrycznych - i auto ożywało :wink:

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Wtryski 80-ka

Post autor: Zibi »

końcówki denso w IC koło 30 euro ( sprowadzają z niemiec). w 12 zaworowych wymiana bez żadnych problemów i tak jak Rokfor pisze.

Awatar użytkownika
Jelonek
Posty: 13
Rejestracja: 20 maja 2019, 12:55

Re: Wtryski 80-ka

Post autor: Jelonek »

co z tymi wtryskami? czy juz dales rade ?
ewentualnie zorwiazanie z zachodu? NL albo D ?
daj znac jak potrzebujesz jeszcze pomocy….

pozdro Wojtek

bartekbp01
Posty: 151
Rejestracja: 03 lis 2019, 08:06
Auto: HDJ80 4.2TD

Re: Wtryski 80-ka

Post autor: bartekbp01 »

Podepne się pod temat, wymieniłem końcówki wtrysków na oryginalne denso i mam pytanie. Jakie jest prawidłowe ciśnienie otwarcia? U mnie to 185bar.
Wtryskiwacze jednosprezynowe.

Wysłane z mojego SNE-LX1 przy użyciu Tapatalka

Synto
Posty: 333
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Wtryski 80-ka

Post autor: Synto »

Odgrzebuję wątek z takim akademickim pytaniem do prawdziwych znawców. Oglądnąłem sobie dzisiaj moje stare końcówki wtryskiwaczy i zaintrygował mnie taki fakt. Wszystkie mają oznaczenie DLLA150P77 (i to spoko) ale 5 ma "NU DLLA150P77" a jeden "CB DLLA150P77". Co oznacza symbol NU i CB? Czy ktoś wie? Szperałem po necie ale jedyne co znalazłem to info na jakiejś anglojęzycznej stronie że NU to jest oznaczenie "Bearing Type", ale o CB ani słowa.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wtryski 80-ka

Post autor: Rokfor32 »

Oznaczenie producenta? Lub identyfikator fabryki - jeżeli wszystkie to denso?

Nie wiem - zgaduję.

Synto
Posty: 333
Rejestracja: 12 paź 2020, 20:51
Auto: HDJ80
Kontakt:

Re: Wtryski 80-ka

Post autor: Synto »

Tak myślałem, że się odezwiesz :-) Najważniejsze co mnie nurtuje to czy przypadkiem ten jeden nie miał jakichś innych parametrów niż pozostałe. Wiadomo - musztarda po obiedzie, ale tak z naukowej ciekawości chciałem się dowiedzieć?

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8299
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Wtryski 80-ka

Post autor: Rokfor32 »

Parametry - to oznaczenie (w tym wypadku ciąg znaków zaczynających sie od DLLA ...). Powinny być jednakowe niezależnie od producenta (marki czy fizycznego miejsca wyprodukowania). Niemniej, lepiej żeby wszystko pochodziło z tej samej fabryki.

Ale - to ma spore znaczenie w przypadku układów CR - bo wydatek paliwa zależy od dokładności wykonania otworków rozpylacza. Natomiast w układach klasycznych za wydatek odpowiada sekcja tłocząca pompy - więc nawet jak kalibracja rozpylacza będzie mieć odchyłkę (ze względu na innego producenta) - to przełoży się to jedynie na jakość atomizacji, a nie na ilość podawanej dawki. Przy czym to akademickie rozważanie, bo w praktyce rozrzut w jakości atomizacji na poziomie ułamka procenta nijak nie wpływa na pracę silnika.

ODPOWIEDZ