Cieknie przekladnia hdj80

Moderator: luk4s7

Awatar użytkownika
sbast
Posty: 13
Rejestracja: 28 paź 2017, 16:00
Auto: FZJ80 HDJ80 UZJ100
Kontakt:

Cieknie przekladnia hdj80

Post autor: sbast »

Witam,cieknie mi przekładnia kierownicza i jęczy przy kręceniu kierownica(na postoju kiedy nie dotykam kierownicy ten dżwięk jest przerywany).
Czy może to być uszkodzony zawór na przekładni?
Dodam ze wspomaganie działa prawidłowo i olej jest w zbiorniczku przebieg auta to 170kmil.

Awatar użytkownika
sbast
Posty: 13
Rejestracja: 28 paź 2017, 16:00
Auto: FZJ80 HDJ80 UZJ100
Kontakt:

Re: Cieknie przekladnia hdj80

Post autor: sbast »

Czy przekładnia z fzj80 bedzie pasowac do hdj80?
Wygladają podobnie ,ale w fzj jest chyba bez zaworu ciśnienia!?

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Cieknie przekladnia hdj80

Post autor: Zibi »

z dwóch możesz złozyć jedną. Ale może po prostu wymień oringi. Wygląda na to, ze po prostu się zapowietrza.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Cieknie przekladnia hdj80

Post autor: Rokfor32 »

To jest część układu PPS. Można użyć przekładni bez tego systemu. Po prostu nie będzie redukcji siły wspomagania od pewnej prędkości wzwyż.

Co do uszczelnienia - to nie są "oringi" - choć są w zestawie :wink: może ciec od strony wałka kierownicy - tam idzie zwykły simering, acz w nietypowych rozmiarach, i niespecjalnie udaje się go zanabyć poza aso (za tym simeringiem jest obszar przelewu płynu, więc bez ciśnienia). Natomiast dół, od strony wąsa - to uszczelnienie wysokociśnieniowe, oparte na takim spec ringu teflonowym. Po tej stronie przekładni jest ciśnienie do 100 bar. Żeby to sensownie naprawić - wałek nie może mieć wżerów korozyjnych. W aso kosztuje to coś koło 6 stów - można też zanabyć taki zestaw naprawczy (tej części przekładni) z Emiratów (genuin), za połowę mniej więcej.

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Cieknie przekladnia hdj80

Post autor: Zibi »

Mi ciekło od góry, oring kosztował 3 złote. Złożona z dwóch - czyli FZJ i angielskiej HDJ. Objaw był podobny ( zapowietrzanie i wyciek).

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Cieknie przekladnia hdj80

Post autor: Rokfor32 »

Oringi od góry sa jedynie w przystawce PPS. Stosując wersję bez tej nakładki nic tam więcej nie ma (chyba że mowa o całej głowicy sterującej, instalowanej w korpusie), jedynie taka spec podkładka/uszczelka do śruby kasującej luz na wałku głównym.

Generalnie - są cale zestawy uszczelnień przewidziane w epc - i można na tym zabazować - ale nie sa to tajle tanie. Pojedyncze oringi oczywiście że nie ma sensu kupować w aso - ale żeby stwierdzić co ma sens - to trzeba porządnie temat zdiagnozować, bo może się okazać, że za kilka miesięcy pocieknie w innym miejscu, a wyciąganie tej przekładni aż takie łatwe nie jest, żeby trenować to co chwila :wink:

Awatar użytkownika
Zibi
Posty: 658
Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape
Kontakt:

Re: Cieknie przekladnia hdj80

Post autor: Zibi »

No i to jest znany problem z tym pps. I mam wrażenie, ze u mnie to było wymieniane bez wyciągania. W czasie mniejszym niż 1 godzina.

Awatar użytkownika
Rokfor32
Klubowicz
Posty: 8298
Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
Kontakt:

Re: Cieknie przekladnia hdj80

Post autor: Rokfor32 »

Sam układ pps. Się da - ale to jest nie tyle kwestia dostępu - co zachowania sensownego poziomu czystości przy montowaniu ponownie. Na aucie jest z to dosyć problematyczne.

Awatar użytkownika
sbast
Posty: 13
Rejestracja: 28 paź 2017, 16:00
Auto: FZJ80 HDJ80 UZJ100
Kontakt:

Re: Cieknie przekladnia hdj80

Post autor: sbast »

Witam,
zamontowałem druga przekładnie i jest ok.Przestała wyć pompa ,zupełnie ucichła-wygląda na to ,że się zapowietrzała gdyż ciekło od góry.
Jak sprawdzić czy działa zawór pps,wydaje mi się ze jadąc z większa prędkością wspomaganie działa z taka sama silą jak przy wolnej jeżdzie?

Dziękuje za pomoc!!

ODPOWIEDZ