Cieknie przekladnia hdj80
Moderator: luk4s7
Cieknie przekladnia hdj80
Witam,cieknie mi przekładnia kierownicza i jęczy przy kręceniu kierownica(na postoju kiedy nie dotykam kierownicy ten dżwięk jest przerywany).
Czy może to być uszkodzony zawór na przekładni?
Dodam ze wspomaganie działa prawidłowo i olej jest w zbiorniczku przebieg auta to 170kmil.
Czy może to być uszkodzony zawór na przekładni?
Dodam ze wspomaganie działa prawidłowo i olej jest w zbiorniczku przebieg auta to 170kmil.
Re: Cieknie przekladnia hdj80
Czy przekładnia z fzj80 bedzie pasowac do hdj80?
Wygladają podobnie ,ale w fzj jest chyba bez zaworu ciśnienia!?
Wygladają podobnie ,ale w fzj jest chyba bez zaworu ciśnienia!?
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Cieknie przekladnia hdj80
z dwóch możesz złozyć jedną. Ale może po prostu wymień oringi. Wygląda na to, ze po prostu się zapowietrza.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8382
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Cieknie przekladnia hdj80
To jest część układu PPS. Można użyć przekładni bez tego systemu. Po prostu nie będzie redukcji siły wspomagania od pewnej prędkości wzwyż.
Co do uszczelnienia - to nie są "oringi" - choć są w zestawie może ciec od strony wałka kierownicy - tam idzie zwykły simering, acz w nietypowych rozmiarach, i niespecjalnie udaje się go zanabyć poza aso (za tym simeringiem jest obszar przelewu płynu, więc bez ciśnienia). Natomiast dół, od strony wąsa - to uszczelnienie wysokociśnieniowe, oparte na takim spec ringu teflonowym. Po tej stronie przekładni jest ciśnienie do 100 bar. Żeby to sensownie naprawić - wałek nie może mieć wżerów korozyjnych. W aso kosztuje to coś koło 6 stów - można też zanabyć taki zestaw naprawczy (tej części przekładni) z Emiratów (genuin), za połowę mniej więcej.
Co do uszczelnienia - to nie są "oringi" - choć są w zestawie może ciec od strony wałka kierownicy - tam idzie zwykły simering, acz w nietypowych rozmiarach, i niespecjalnie udaje się go zanabyć poza aso (za tym simeringiem jest obszar przelewu płynu, więc bez ciśnienia). Natomiast dół, od strony wąsa - to uszczelnienie wysokociśnieniowe, oparte na takim spec ringu teflonowym. Po tej stronie przekładni jest ciśnienie do 100 bar. Żeby to sensownie naprawić - wałek nie może mieć wżerów korozyjnych. W aso kosztuje to coś koło 6 stów - można też zanabyć taki zestaw naprawczy (tej części przekładni) z Emiratów (genuin), za połowę mniej więcej.
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Cieknie przekladnia hdj80
Mi ciekło od góry, oring kosztował 3 złote. Złożona z dwóch - czyli FZJ i angielskiej HDJ. Objaw był podobny ( zapowietrzanie i wyciek).
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8382
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Cieknie przekladnia hdj80
Oringi od góry sa jedynie w przystawce PPS. Stosując wersję bez tej nakładki nic tam więcej nie ma (chyba że mowa o całej głowicy sterującej, instalowanej w korpusie), jedynie taka spec podkładka/uszczelka do śruby kasującej luz na wałku głównym.
Generalnie - są cale zestawy uszczelnień przewidziane w epc - i można na tym zabazować - ale nie sa to tajle tanie. Pojedyncze oringi oczywiście że nie ma sensu kupować w aso - ale żeby stwierdzić co ma sens - to trzeba porządnie temat zdiagnozować, bo może się okazać, że za kilka miesięcy pocieknie w innym miejscu, a wyciąganie tej przekładni aż takie łatwe nie jest, żeby trenować to co chwila
Generalnie - są cale zestawy uszczelnień przewidziane w epc - i można na tym zabazować - ale nie sa to tajle tanie. Pojedyncze oringi oczywiście że nie ma sensu kupować w aso - ale żeby stwierdzić co ma sens - to trzeba porządnie temat zdiagnozować, bo może się okazać, że za kilka miesięcy pocieknie w innym miejscu, a wyciąganie tej przekładni aż takie łatwe nie jest, żeby trenować to co chwila
- Zibi
- Posty: 659
- Rejestracja: 02 lis 2008, 11:16
- Auto: By?o BJ73, 2xHDJ80 XTR 3", HDJ80
jest LC100, HDJ80, rajd?wka Escape, zmota Escape - Kontakt:
Re: Cieknie przekladnia hdj80
No i to jest znany problem z tym pps. I mam wrażenie, ze u mnie to było wymieniane bez wyciągania. W czasie mniejszym niż 1 godzina.
- Rokfor32
- Klubowicz
- Posty: 8382
- Rejestracja: 31 paź 2008, 21:15
- Auto: Wiele. Różnych. Większość Toyoty.
- Kontakt:
Re: Cieknie przekladnia hdj80
Sam układ pps. Się da - ale to jest nie tyle kwestia dostępu - co zachowania sensownego poziomu czystości przy montowaniu ponownie. Na aucie jest z to dosyć problematyczne.
Re: Cieknie przekladnia hdj80
Witam,
zamontowałem druga przekładnie i jest ok.Przestała wyć pompa ,zupełnie ucichła-wygląda na to ,że się zapowietrzała gdyż ciekło od góry.
Jak sprawdzić czy działa zawór pps,wydaje mi się ze jadąc z większa prędkością wspomaganie działa z taka sama silą jak przy wolnej jeżdzie?
Dziękuje za pomoc!!
zamontowałem druga przekładnie i jest ok.Przestała wyć pompa ,zupełnie ucichła-wygląda na to ,że się zapowietrzała gdyż ciekło od góry.
Jak sprawdzić czy działa zawór pps,wydaje mi się ze jadąc z większa prędkością wspomaganie działa z taka sama silą jak przy wolnej jeżdzie?
Dziękuje za pomoc!!