Part Time 4wd w HDJ 80 co o tym sądzicie?
Moderator: luk4s7
Part Time 4wd w HDJ 80 co o tym sądzicie?
Hej
czy ktorys z was testowal moze ten patent
http://www.sleeoffroad.com/products/pro ... eshaft.htm
http://www.marks4wd.com/products/part-t ... PT4WD.html
a tu opis
http://www.armadale4wd.com.au/products/part.htm
Nie chodzi tu tak naprawde o oszczednosc , bo zanim sie 700 usd zaoszczedzi na róznicy to troche potrwa, ale o odciązenie przedniego 8 calowego mostu itd.
Prawda jest taka , ze nawet jak zjezdzam tym autem z asfaltu to na jakies szutry itd
gdzie przedni naped nie jest potrzebny. A zawsze mozna zapiąc sprzegiełka, jak juz trzeba gdzies dojechac. Wiekszosc HZJ80 ma dopinany przód.
pzdr Drako
czy ktorys z was testowal moze ten patent
http://www.sleeoffroad.com/products/pro ... eshaft.htm
http://www.marks4wd.com/products/part-t ... PT4WD.html
a tu opis
http://www.armadale4wd.com.au/products/part.htm
Nie chodzi tu tak naprawde o oszczednosc , bo zanim sie 700 usd zaoszczedzi na róznicy to troche potrwa, ale o odciązenie przedniego 8 calowego mostu itd.
Prawda jest taka , ze nawet jak zjezdzam tym autem z asfaltu to na jakies szutry itd
gdzie przedni naped nie jest potrzebny. A zawsze mozna zapiąc sprzegiełka, jak juz trzeba gdzies dojechac. Wiekszosc HZJ80 ma dopinany przód.
pzdr Drako
Re: Part Time 4wd w HDJ 80 co o tym sądzicie?
Pomysł nie jest zły. Ja całe lato jeździłem bez przedniego wału i było fajnie. Akurat jedyny cel takiej przeróbki to właśnie oszczędzenie około jednego litra na 100km, bo z przodu jest, co prawda, 8-calowy high pinion, ale przy napędzie 4x4 praktycznie siły pomiędzy przodem a tyłem rozkładają się 50:50. Więc jak odłączysz sobie przód to tył dostanie obciążenie 200%.. Na tym polu chyba niewiele polepszysz.
W sumie jedyne co potrzeba to sprzęgiełka, bo blokada centralnego dyfra jest w standardzie (czasami tylko trzeba przełącznik kupić). Być może będą pasowały od serii 60 lub 70, no bo w sumie część przegubów pasuje i innych gratów.
Albo sprzęgiełka od Nissana czy Isuzu (Opel Monterey). Dla wszystkich japońskich robi w sumie Aisin, więc jest szansa, że dostaniesz to taniej niż $700
W sumie jedyne co potrzeba to sprzęgiełka, bo blokada centralnego dyfra jest w standardzie (czasami tylko trzeba przełącznik kupić). Być może będą pasowały od serii 60 lub 70, no bo w sumie część przegubów pasuje i innych gratów.
Albo sprzęgiełka od Nissana czy Isuzu (Opel Monterey). Dla wszystkich japońskich robi w sumie Aisin, więc jest szansa, że dostaniesz to taniej niż $700
Re: Part Time 4wd w HDJ 80 co o tym sądzicie?
ktos mi kiedys mowił, że nie można wykrecac poprostu wału przy miedzyosiowce bo redutor i tak obciązenia przenosi na dwa wyjscia przez co jest nierówno obciązony i latwiej go uszkodzic itd. Nie znam sie , dlatego pytam
Jak sie pogrzebie w necie , to bardzo chwala takie rozwiazanie.
Jak sie pogrzebie w necie , to bardzo chwala takie rozwiazanie.
Re: Part Time 4wd w HDJ 80 co o tym sądzicie?
Mija się to z tym po co została stworzona blokada centralnego dyfra... Po to ona jest, aby przenosić obciążenie 'na sztywno' na obydwie osie. Używasz blokady tylko gdy jedna z osi nie ma przyczepności, czyli na przykład wisi w powietrzu. A więc zablokowany dyfer służy tylko w sytuacjach, gdy jest nierówno obciążony, bo jak jest równo obciążony to jego blokowanie nie ma sensu, bo jest przyczepność na dwóch końcach.
To tak jakby mówić, że wiertarka to fajne narzędzie tylko nie można nią wiercić, bo od wiercenia się psuje...
Możesz śmiało jeździć bez przedniego wału i to jest dla środkowego dyfra dokłądnie to samo co part-time 4WD. Przecież jak rozpinasz sprzęgiełka to przedni wał kręci się bez obciążenia, bo tylko obraca dyfrem i przegubami.
To tak jakby mówić, że wiertarka to fajne narzędzie tylko nie można nią wiercić, bo od wiercenia się psuje...
Możesz śmiało jeździć bez przedniego wału i to jest dla środkowego dyfra dokłądnie to samo co part-time 4WD. Przecież jak rozpinasz sprzęgiełka to przedni wał kręci się bez obciążenia, bo tylko obraca dyfrem i przegubami.
- Krzysztof
- Posty: 329
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
- Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
- Kontakt:
Re: Part Time 4wd w HDJ 80 co o tym sądzicie?
No i co, można cos kupić w kraju w tym temacie? Bo też jestem zinteresowany w tym temacie. Nie chodzi mi o oszczędności paliwa, ale co by odciążyć przedni most na czarnym.
Re: Part Time 4wd w HDJ 80 co o tym sądzicie?
kolega bedzie to zamawial do hzj80 i zobaczymy na jego aucie jak to dziala.
- Krzysztof
- Posty: 329
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:06
- Auto: były HDJ80,HDJ100, Previa4x4, teraz Tundra 5.7v8
- Kontakt:
Re: Part Time 4wd w HDJ 80 co o tym sądzicie?
Jakie są orientacyjne koszty?
Ostatnio zmieniony 19 kwie 2009, 22:04 przez Krzysztof, łącznie zmieniany 2 razy.
Re: Part Time 4wd w HDJ 80 co o tym sądzicie?
takie jak w linku w pierwszym poscie , plus przesylka.
Ciekawe czy ktos z naszych polskich importerow mial to juz u siebie
Ciekawe czy ktos z naszych polskich importerow mial to juz u siebie
Re: Part Time 4wd w HDJ 80 co o tym sądzicie?
ja już trochę gratów ściągałem od slee i są w porządku, a w Polsce nigdzie nie widziałem tych sprzęgiełek.