Strona 2 z 4

Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy

: 25 sty 2018, 18:15
autor: Rokfor32
TYPHOON pisze:Dla potomnych:w/w objawy były skutkiem urwanego kabelka czujnika temperatury silnika.
Ale to powinno zostać zdiagnozowane przez ECU, powinna zapalić się lampka. Ewentualnie powinien być odpowiedni kod błędu przy diagnozie.

Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy

: 25 sty 2018, 20:28
autor: TYPHOON
Niestety w Szczecinie nie znalazłem nikogo kto jest w stanie podpiąć i zczytać błędy przez złącze OBD.Czujnik jest z tylu silnika (podobno są 4szt.).

Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy

: 25 sty 2018, 20:58
autor: Rokfor32
Bo tego się nie diagnozuje po OBD - nawet toyota tego typu testery oddała na złom ... :mrgreen:

Wywołuje sie kody migowe, i je odczytuje wg. manuala serwisowego.

Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy

: 25 sty 2018, 21:21
autor: TYPHOON
Drogi Rokforze32 takich fachowców na Dzikim Zachodzie niet :) Babcia dostała w nagrodę 285/75/16 BFG AT i felgi a teraz szukam lift 2".

Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy

: 26 sty 2018, 09:36
autor: stachu_l
A "bez holajzy ani rusz" - nie róbmy za "starych fachowców" - czarodziei co z fali powstającej na kropli oleju wiedzą jakie drgania ma silnik i co naprawić.
Z tym OBD to chyba nie do końca tak jest.
Przynajmniej w j12 RM opisują użycie testera a miganie lampki traktują jako wyjście awaryjne. Miganie LEDa daje tylko kody błędów a tester może odczytać parametry (np. w zawieszeniu aktualne wysokości) czy przeprowadzić testy (np. otworzyć zawory, włączyć kompresor).
Ciekawe jak tego dokonać bez testera.
Może w j8 jest jeszcze tak mało danych dostępnych po OBD, że miganie LED'a daje te same informacje ale liczenie mignięć jakoś do mnie nie przemawia.
Ja mam jakiegoś klona ELM327 na BT i program ELMScan na telefonie. Przy zawieszeniu j12 było bardzo pomocne. Silnika nie sprawdzałem - znaczy kiedyś z ciekawości się połączyłem i widziałem np temperaturę, prędkość obrotową ale szczęśliwie nie potrzebowałem wnikać w te dane bo silnik działa.

Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy

: 26 sty 2018, 11:55
autor: Rokfor32
J8 to jeszcze nie OBD2. ECU generuje wyłącznie kody dwucyfrowe - i nie ma na rynku (obecnie) żadnego urządzenia które to "dekoduje". Bo i nie ma żadnego "protokołu komunikacji" z ECU - to są wyłącznie "migania" - i odczytuje się to "ręcznie".

Dawno temu były testery fabryczne toyoty, które te migania wyświetlały w formie tekstu na skanerze. Ale to prehistoria, i takiej "skamieliny" nawet nigdy nie widziałem na oczy :wink:

OBD2 z bólami działa w autach - i tylko niektórych - sprzed '00. Po tej dacie już w miarę sensownie działają nawet uniwersalne skanery, bo wtedy ustandaryzowano protokoły komunikacyjne.

Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy

: 26 sty 2018, 19:38
autor: TYPHOON

Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy

: 26 sty 2018, 20:43
autor: Rokfor32
Takie coś - to sposób na wyciągnięcie kasy od kogoś, kto nie ma pojęcia w temacie :wink:

Generowanie kodów migowych w starych systemach polega na wpięciu zwory w odpowiednie piny w złączu diagnostycznym (dla toyot sa to piny TE1 + E1 w złączu w komorze silnika z wielkim napisem "DIAGNOSIS" na pokrywce - zresztą nie ma żadnego innego złącza :wink: ) - i obserwowanie lampki na desce.

Naprawdę - poszukaj sobie manuala serwisowego do tego modelu. Ta diagnostyka jest dziecinnie prosta - a rozpoznanie kodów tak czy siak (również przy użyciu tego "testera") wymaga znajomości listy kodów - czyli ... serwisówki właśnie :wink:

Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy

: 26 sty 2018, 23:12
autor: TYPHOON
Mam Haynes Manual.

Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy

: 27 sty 2018, 07:30
autor: Rokfor32
Powinien starczyć - ale tu mowa o serwisówkach fabrycznych. Haynes przy nich to jak książeczka dla przedszkolaka ... :wink:

Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy

: 11 lut 2018, 14:03
autor: Jabar
ja mam FZJ80 z '97 i jak najbardziej jest na `OBD2 - z tego co czytam na ih8mud to] wszystkie z rynku amerykańskiego od '95 mają ustandaryzowany protokół komunikacji - tak na stacjach diagnostycznych sprawdza się emisję spalin. Ja w LX450 zczytuje wszystkie kody jakimś chińczykiem za $50 który robi też za komputer pokładowy.

Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy

: 11 lut 2018, 21:01
autor: buła lx450
Jabar, możesz podrzucić jak to wgląda i gdzie za nabyć.

Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy

: 12 lut 2018, 07:28
autor: Rokfor32
Ale to dotyczy wyłącznie modeli '96 - '98.

Interfejs musi obsługiwać najstarsze protokoły OBD2.

Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy

: 12 lut 2018, 11:53
autor: buła lx450
Rokfor32 pisze:Ale to dotyczy wyłącznie modeli '96 - '98.

Interfejs musi obsługiwać najstarsze protokoły OBD2.
No to się łapię na to, lex 96r :idea:

Re: TLC FZJ 4.5 24V 1995 brak mocy

: 21 lut 2018, 19:47
autor: Jabar
buła lx450 pisze:
Rokfor32 pisze:Ale to dotyczy wyłącznie modeli '96 - '98.

Interfejs musi obsługiwać najstarsze protokoły OBD2.
No to się łapię na to, lex 96r :idea:
wszystkie LX450 są obsługiwane - de facto już w modelu na 96 (produkcja druga połowa 95) zdarzały się te z dzialającym OBD2 - tak przynajmniej zeznają chłopaki na ih8mud.

ja mam takie ustrojstwo https://pl.aliexpress.com/item/2017-Tur ... 0.0.K6cbZ8 od razu mam na stałe sensowniejszy wskaźnik ładowania i temperatury wody, ponadto kasuje bład po wycięciu EGRa.
wczesniej używałem OBD readera który działał po wifi - ale po aktualizacji ostatniego softu do iphona, przestał się łączyć z telefonem (działa z telefonem ze starszym iOS i z Androidem), jak jestes z Wawy to możemy się złapać i sprawdzisz czy robi w Twoim