Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 11 gru 2018, 4:02
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 25 sty 2018, 19:15 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
TYPHOON pisze:
Dla potomnych:w/w objawy były skutkiem urwanego kabelka czujnika temperatury silnika.


Ale to powinno zostać zdiagnozowane przez ECU, powinna zapalić się lampka. Ewentualnie powinien być odpowiedni kod błędu przy diagnozie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sty 2018, 21:28 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sty 2013, 12:10
Posty: 32
Lokalizacja: Szczecin
Auto: FZJ 80 4.5 24V 1995
Niestety w Szczecinie nie znalazłem nikogo kto jest w stanie podpiąć i zczytać błędy przez złącze OBD.Czujnik jest z tylu silnika (podobno są 4szt.).


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sty 2018, 21:58 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Bo tego się nie diagnozuje po OBD - nawet toyota tego typu testery oddała na złom ... :mrgreen:

Wywołuje sie kody migowe, i je odczytuje wg. manuala serwisowego.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sty 2018, 22:21 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sty 2013, 12:10
Posty: 32
Lokalizacja: Szczecin
Auto: FZJ 80 4.5 24V 1995
Drogi Rokforze32 takich fachowców na Dzikim Zachodzie niet :) Babcia dostała w nagrodę 285/75/16 BFG AT i felgi a teraz szukam lift 2".


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2018, 10:36 
Offline

Rejestracja: 08 sie 2017, 15:54
Posty: 91
Lokalizacja: pomorskie
Auto: KDJ120 AT
A "bez holajzy ani rusz" - nie róbmy za "starych fachowców" - czarodziei co z fali powstającej na kropli oleju wiedzą jakie drgania ma silnik i co naprawić.
Z tym OBD to chyba nie do końca tak jest.
Przynajmniej w j12 RM opisują użycie testera a miganie lampki traktują jako wyjście awaryjne. Miganie LEDa daje tylko kody błędów a tester może odczytać parametry (np. w zawieszeniu aktualne wysokości) czy przeprowadzić testy (np. otworzyć zawory, włączyć kompresor).
Ciekawe jak tego dokonać bez testera.
Może w j8 jest jeszcze tak mało danych dostępnych po OBD, że miganie LED'a daje te same informacje ale liczenie mignięć jakoś do mnie nie przemawia.
Ja mam jakiegoś klona ELM327 na BT i program ELMScan na telefonie. Przy zawieszeniu j12 było bardzo pomocne. Silnika nie sprawdzałem - znaczy kiedyś z ciekawości się połączyłem i widziałem np temperaturę, prędkość obrotową ale szczęśliwie nie potrzebowałem wnikać w te dane bo silnik działa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2018, 12:55 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
J8 to jeszcze nie OBD2. ECU generuje wyłącznie kody dwucyfrowe - i nie ma na rynku (obecnie) żadnego urządzenia które to "dekoduje". Bo i nie ma żadnego "protokołu komunikacji" z ECU - to są wyłącznie "migania" - i odczytuje się to "ręcznie".

Dawno temu były testery fabryczne toyoty, które te migania wyświetlały w formie tekstu na skanerze. Ale to prehistoria, i takiej "skamieliny" nawet nigdy nie widziałem na oczy :wink:

OBD2 z bólami działa w autach - i tylko niektórych - sprzed '00. Po tej dacie już w miarę sensownie działają nawet uniwersalne skanery, bo wtedy ustandaryzowano protokoły komunikacyjne.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2018, 20:38 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sty 2013, 12:10
Posty: 32
Lokalizacja: Szczecin
Auto: FZJ 80 4.5 24V 1995
http://www.diagnostik.pl/testery_diagno ... tyczne.php. czyli takie coś ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 26 sty 2018, 21:43 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Takie coś - to sposób na wyciągnięcie kasy od kogoś, kto nie ma pojęcia w temacie :wink:

Generowanie kodów migowych w starych systemach polega na wpięciu zwory w odpowiednie piny w złączu diagnostycznym (dla toyot sa to piny TE1 + E1 w złączu w komorze silnika z wielkim napisem "DIAGNOSIS" na pokrywce - zresztą nie ma żadnego innego złącza :wink: ) - i obserwowanie lampki na desce.

Naprawdę - poszukaj sobie manuala serwisowego do tego modelu. Ta diagnostyka jest dziecinnie prosta - a rozpoznanie kodów tak czy siak (również przy użyciu tego "testera") wymaga znajomości listy kodów - czyli ... serwisówki właśnie :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sty 2018, 0:12 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sty 2013, 12:10
Posty: 32
Lokalizacja: Szczecin
Auto: FZJ 80 4.5 24V 1995
Mam Haynes Manual.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 27 sty 2018, 8:30 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Powinien starczyć - ale tu mowa o serwisówkach fabrycznych. Haynes przy nich to jak książeczka dla przedszkolaka ... :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lut 2018, 15:03 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 kwie 2011, 9:38
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Auto: FZJ80
ja mam FZJ80 z '97 i jak najbardziej jest na `OBD2 - z tego co czytam na ih8mud to] wszystkie z rynku amerykańskiego od '95 mają ustandaryzowany protokół komunikacji - tak na stacjach diagnostycznych sprawdza się emisję spalin. Ja w LX450 zczytuje wszystkie kody jakimś chińczykiem za $50 który robi też za komputer pokładowy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 11 lut 2018, 22:01 
Offline

Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
Posty: 81
Lokalizacja: szczecin
Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
Jabar, możesz podrzucić jak to wgląda i gdzie za nabyć.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lut 2018, 8:28 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5830
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Ale to dotyczy wyłącznie modeli '96 - '98.

Interfejs musi obsługiwać najstarsze protokoły OBD2.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 12 lut 2018, 12:53 
Offline

Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
Posty: 81
Lokalizacja: szczecin
Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
Rokfor32 pisze:
Ale to dotyczy wyłącznie modeli '96 - '98.

Interfejs musi obsługiwać najstarsze protokoły OBD2.

No to się łapię na to, lex 96r :idea:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 21 lut 2018, 20:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 kwie 2011, 9:38
Posty: 32
Lokalizacja: Warszawa
Auto: FZJ80
buła lx450 pisze:
Rokfor32 pisze:
Ale to dotyczy wyłącznie modeli '96 - '98.

Interfejs musi obsługiwać najstarsze protokoły OBD2.

No to się łapię na to, lex 96r :idea:

wszystkie LX450 są obsługiwane - de facto już w modelu na 96 (produkcja druga połowa 95) zdarzały się te z dzialającym OBD2 - tak przynajmniej zeznają chłopaki na ih8mud.

ja mam takie ustrojstwo https://pl.aliexpress.com/item/2017-Tur ... 0.0.K6cbZ8 od razu mam na stałe sensowniejszy wskaźnik ładowania i temperatury wody, ponadto kasuje bład po wycięciu EGRa.
wczesniej używałem OBD readera który działał po wifi - ale po aktualizacji ostatniego softu do iphona, przestał się łączyć z telefonem (działa z telefonem ze starszym iOS i z Androidem), jak jestes z Wawy to możemy się złapać i sprawdzisz czy robi w Twoim


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group