Toyota Land Cruiser Owners Club Poland

Największy, najlepszy, jedyny klub Toyota Land Cruiser w Polsce.
Dzisiaj jest 24 cze 2018, 9:12
www.mtmprofi.pl.pl


Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 19 sty 2018, 12:27 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sty 2013, 12:10
Posty: 31
Lokalizacja: Szczecin
Auto: FZJ 80 4.5 24V 1995
Witam,
silnik pod obciążeniem nie chce jechać.Rozgrzany wkręca się max. na 2krpm i dusi,gasnie.Na wolnych obrotach nie ma problemu.Świece,kopułka,palec rozdzielacz,kable wymienione.Sprawdzony przeplywomierz i przepustnice. Wszystko zaczęło się po zrobieniu wydechu(wstawienie katalizator i tłumika ale po zdjęciu kata jest jeszcze gorzej.
Wsżelki sugestie mile widziane.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 sty 2018, 12:39 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lis 2009, 19:23
Posty: 807
Lokalizacja: Warszawa
Auto: była BJ73, była KZJ95, aktualnie TRJ120
Coś nie tak z sondą lambda? Strzelam, nie znam sie jakos super


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 sty 2018, 13:02 
Offline

Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
Posty: 76
Lokalizacja: szczecin
Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
Tomek, robiłeś tłumiki, wstawili ci kata uniwersalnego rozjba,i sondę lub wcale jej niema i teraz tak jest :idea:udać się do tych fachowców od tłumików i niech to poprawią :idea:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 sty 2018, 13:34 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5529
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Te auta nie są aż tak wrażliwe na sygnały sondy - z uwaloną czy bez sondy (sond - są dwie sztuki) jada normalnie, ino żłopią więcej paliwa.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 sty 2018, 14:47 
Offline

Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
Posty: 76
Lokalizacja: szczecin
Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
No ale troszkę dziwny zbieg okoliczności że od razu po wymianie wydechu i kata auto tak się zaczęło zachowywać :idea:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 sty 2018, 16:32 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sty 2013, 12:10
Posty: 31
Lokalizacja: Szczecin
Auto: FZJ 80 4.5 24V 1995
Tak jak pisałem jak zdjąłem rurę przed katalizatorem to już w ogóle nie chciał wchodzić na obroty. Mechanik sugeruje że się może rozrząd przestawił.Sondy mam dwie jedna przed katem druga za. Po zrobieniu wydechu nie odczułem spadku mocy tylko błogą ciszę bo przedtem był Flowmaster.Czy czujnik położenia wału może powodować takie objawy?Wtryski i pompa paliwa sprawdzone-ok.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 19 sty 2018, 18:40 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5529
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Nic, co jest związane z robota wydechu nie ingeruje w sterowanie silnika - no chyba że ktoś przypadkiem upitolił jaki kabel. Co jest raczej dziwne, bo tam nic nie wisi se przypadkiem, i wszystko idzie do wiązki na górę silnika.

Tak na marginesie - ma to LPG? Jeżeli ma - to jaki typ? I jeżeli ma - to czy problem występuje na obu paliwach?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 sty 2018, 19:11 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sty 2013, 12:10
Posty: 31
Lokalizacja: Szczecin
Auto: FZJ 80 4.5 24V 1995
LPG sekwencja,przebieg ok.30000km, problem jest na Pb i LPG.Nawet redukcja skrzyni z D na 3 i 1/2 nie podnosi obrotów tylko silnik się dusi i gaśnie. To samo na wstecznym.Auto po zrobieniu wydechu przejechało ok.20km i wszystko było ok.


Ostatnio zmieniony 20 sty 2018, 19:20 przez TYPHOON, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 sty 2018, 19:19 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5529
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Czyli problem z wysterowaniem beny. Lampka silnika się zaświeca? Gryzoń jaki nie namieszał w kablach?

Ogólnie, to ciężko będzie to ogarnąć zdalnie. Raczej bym poszukał kogoś w okolicy, co ogarnia sterowanie silników benzynowych.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 sty 2018, 19:22 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sty 2013, 12:10
Posty: 31
Lokalizacja: Szczecin
Auto: FZJ 80 4.5 24V 1995
Auto stoi u mechanika z hamownią.Check się palił przed zrobieniem wydechu ale po odpięciu aku nie zapalił się ponownie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 sty 2018, 19:24 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sty 2013, 12:10
Posty: 31
Lokalizacja: Szczecin
Auto: FZJ 80 4.5 24V 1995
Rokfor32 dziękuję za uwagi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 sty 2018, 20:07 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 22:15
Posty: 5529
Lokalizacja: Stary Sącz, Reykjavik
Auto: RJ 70 '88
Wiesz, ten silnik ma naprawdę prosty system sterowania. Starej daty Denso, odporne niemal na dowolne zakłócenia. Żeby przestał działać - trzeba się bardzo postarać. A skoro nie działa - to wystarczy ogólna (acz fachowa) wiedza w temacie tego typu sterowania.

Jeżeli komp nie pokazuje błędów - to oznacza że wszystkie czujniki sa podpięte, i dają odczyty mieszczące się "w ramkach". Zatem problem generuje najprawdopodobniej sprzeczność sygnałów z dwóch podstawowych czujników do obliczania dawki paliwa - przepływomierza i czujnika położenia przepustnicy. Prawdopodobna jest awaria mechaniczna - czyli zacięcie się TPS w jakiej stałej pozycji, i brak korelacji z odczytem MAF - albo odwrotnie - brak prawidłowego odczytu wartości MAF przy prawidłowo działającym TPS.

Diagnozuje się to dziecinnie prosto - po prostu wypina się je kolejno (zawsze tylko jeden). Rozpięcie obwodu danego czujnika automatycznie przerzuca kompa w tryb jego ignorowania, i jeżeli silnik podejmuje (prawie) normalna współprace - to masz wykrytego sprawcę.

Jedna uwaga - FZJ80 miało dwa typy przepływomierzy - starsze miały klapkowy, i wtedy przy jego wypięciu trzeba na sztywno zapiąć pompę paliwa w złączu diagnostycznym w komorze silnika (zwora w piny B+ i Fp). Jeżeli jest nowszy typ, czyli przepływomierz masowy w układzie "gorącego druta" - to nic nie trzeba dodatkowo działać.

W obu opcjach, czyli wypięcie TPS albo MAF silnik przechodzi od razu w mapę "bogatą", czyli natychmiastowo obie sondy kontroli składu mieszanki (przed katalizatorem) wchodzą na stan 1V.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 20 sty 2018, 20:17 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sty 2013, 12:10
Posty: 31
Lokalizacja: Szczecin
Auto: FZJ 80 4.5 24V 1995
Przekażę diagnoście.Dziekuję.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sty 2018, 18:55 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sty 2013, 12:10
Posty: 31
Lokalizacja: Szczecin
Auto: FZJ 80 4.5 24V 1995
Dla potomnych:w/w objawy były skutkiem urwanego kabelka czujnika temperatury silnika.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Post: 25 sty 2018, 19:00 
Offline

Rejestracja: 15 maja 2017, 14:19
Posty: 76
Lokalizacja: szczecin
Auto: LEXUS LX450 vel( Toyota FZJ80)
Tomek, ten czujnik z przodu zderzaka?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna

Strefa czasowa UTC+1godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
www.tlc-camp.pl


Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group